Fouten op CD in Duiven-Groessen-Zevenaar-Babberich

(voorheen NavTech)
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Fouten op CD in Duiven-Groessen-Zevenaar-Babberich

Bericht door ritselaar »

Gisteravond met de nieuwe leasbak van mijn zwager een blokje gereden.

Hij beschikt over het europapakket van VDO 2003/2 (MCEUNT03/02).

Heb zelf VDO Teleatlas 2003/01. (Ook voor deze cd gelden onderstaande fouten voor het grootste gedeelte, maar dat terzijde). Gezien het feit dat ook Navtech hier in de buurt nog al wat incompleetheden heeft, was dat voor mij in ieder geval geen aansporing om de nieuwste cd's van Navtech te gaan kopen.

De volgende fouten zitten er (nog) in.

In Duiven zijn er twee rotondes in 2002 bijgekomen:
Westsingel-Saturnus-Topaas
Visserlaan-Eltensestraat-Burg.van Dorth tot Medlerstraat.

Dan nog een leuke rotonde in Duiven die ik in verleden wel heb gemeld aan navtech als zijnde niet correct:
De rotonde op zich stond al op de cd 2001/1, maar volgens navigatie ligt rotonde ongeveer 50 meter noordelijker. Ook op Teleatlas 2003/1 zelfde fout, maar dan is het niet eens een rotonde, maar een kruispunt. Het gaat om Westsingel-Visserlaan-Sportpark. Gevolg: systeem is even de weg kwijt.

Dan in Groessen:
De Groessenseweg (de weg van Groessen naar Zevenaar). Deze is verlegd ivm Betuwelijn. Op viaduct over de Betuwelijn is systeem de weg kwijt.

Verder zijn er in Groessen diverse binnenwegen verlegd en zelfs van naam veranderd ivm aanleg Betuwelijn.


Dan Groessen/Zevenaar: kruispunt Groessenseweg en de Methen: Hier ligt al een aantal jaren een rotonde.


Zevenaar:
Vanaf bovenstaande rotonde een paar honderd meter noordelijker, net voordat je het spoor overgaat, ligt een nieuwe rotonde. Kruispunt Methen en Kampakkersweg. De Kampakkersweg is echter iets naar het zuiden verlegd. De Kampakkersweg ligt hier precies op de tunnelbak van de Betuwelijn.

De aansluiting van de Groessenseweg op de Kampakkersweg is er niet meer (alleen voor fietsers). Weg loopt nu (sinds enkele weken) evenwijdig aan de Kampakkersweg om op het kruispunt (en spoorwegovergang) Molenstraat/Spoorwegstraat/Kampakkersweg aan te sluiten.

Dan Zevenaar: Kruising Ringbaan-Oost en de Hengelder, daar ligt sinds zomer 2002 een rotonde.

Dan de Ringbaan-Oost overgaand in de Babberichseweg (N336). Hier ligt net ten noorden van de spoorlijn Zevenaar-Duitsland een rotonde (begin 2002). Dan is de Babberichseweg verlegd en loopt via een viaduct (zomer 2002) over de spoorlijn. Aan de zuidkant van deze spoorlijn loopt de Babberichsweg weer richting het oosten, maar volgt er eerst weer een nieuwe rotonde (zomer 2002)

Dan de weg van Babberich naar de A12: De N812 (Beekseweg). Ook hier zijn de wegen ter hoogte van het nieuwe viaduct over de spoorlijn Zevenaar-Duitsland hier en daar wat verlegd.


Dit zijn voor mij een paar bekende punten die fout op de navigatie cd staan.

Volgens mij zijn de wegenombouw etc nu volledig klaar ivm Betuwelijn. Lijkt me handig om nu de boel eens goed na te lopen en te actualiseren.
Er zullen vast hier en daar nog wel veranderingen zijn, maar omdat ik daar zelf niet rijdt, weet ik ze niet.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Meldingen voor het gebied Duiven-Groessen-Zevenaar-Babberich

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Frits,

Echt hardstikke bedankt voor je meldingen over het gebied rond Zevenaar. Jouw inschatting omtrent de aan de betuwelijn gerelateerde veranderingen is correct. Voor de periode van de bouw is een strategie gekozen die inhoudt dat alle wijzigingen met directe invloed op de verkeerscirculatie van en naar de de A15 op kwartaalbasis worden aangepast. Terwijl de wijzigingen op lokaal niveau in "Betuwelijn" dorpen en steden structureel worden verkend en gekarteerd als we met enige mate van zekerheid weten dat de bouw in die oorden is afgesloten. De plaatsen die jij noemde staan voor een algemen veldverkenning in het tweede kwartaal van 2004 op het programma.
Maar natuurlijk zijn er in 2003 wel verbeteringen gedaan aan de databank van dit gebied. Zo is de rotonde in Duiven (Westsingel - Saturnus - Topaas) in April 2003 toegevoegd. Evenals de rotonde Visserlaan-Elthensestraat-Burgemeester van Dorth tot Medlerstraat.
En wat betreft de rotonde Westsingel-Visserlaan-Sportpark die is volgens ons interne systeem in mei 2003 voor het laatst bewerkt. En we zoeken nog uit wat dat precies is geweest (wordt vervolgd!).

het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Hallo Navtech team.

Ben erg blij met jullie reacties. Zie dat er vandaag al meer fouten gemeld worden.

jullie schrijven ondermeer: Zo is de rotonde in Duiven (Westsingel - Saturnus - Topaas) in April 2003 toegevoegd

Mijn vraag: als het in april in de databse staat, hoe lang duurt het dan dat de aanpassing beschikbaar is ? Want op de cd vanuit het europapakket van VDO 2003/02 staat deze nog niet.

Andere vraag: Hoe gaan jullie om met huisnummers ?

Op sommige straten wil het soms behoorlijk afwijken. Zo ook hier in Duiven bij een school. gemeldt wordt bestemming bevindt zich links, maar dan is er eerst nog 300-400 meter water, voordat de weg een bocht maakt en waar het huisnummer zich werkelijk bevindt ?

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Deze staat helemaal onderaan... Kijkt iemand hier nog naar? Of is het antwoord inmiddels bekend? Ben dan wel benieuwd wat het antwoord is (van die huisnummers).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Toho_nl

Ik heb ook een keer zo'n vraag gesteld op industrieterrein in Veenendaal (achter de Burger King).

zie: viewtopic.php?t=1036

Daar antwoordde Navteq wel op.

Ik denk dat hier hetzelfde geldt als bij mij in Duiven.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Kan dus gesloten worden voor de overzichtelijkheid, toch?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

De actie tot sluiten ligt bij Navteq, en aan hen laten we dat dan ook graag over.

Als ik het zo lees, is er hier nog een openstaande vraag, wellicht de reden dat Navteq het topic nog open gelaten heeft :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Probleem met huisnummers is al beantwoord in topic viewtopic.php?t=1036

Is hetzelfde probleem als ik schreef hier in Duiven. Walcherenstraat: vanaf de Vlielandlaan gezien aan de linkerkant water, totdat er een haakse bocht komt naar rechts, dan pas begint het eerste huis (in dit geval school) aan de linkerkant --> zie http://www.maporama.com/share/Map.asp?S ... F7B77C9%7D

Verder zag ik dat Toho_NL ook regelmatig dit soort problemen meldt (o.a. industrieterrein Nieuwgraaf Duiven)

Ik kan redenering Navteq volgen, maar soms zijn straten zo overduidelijk in stukken verdeeld, dat het volgens mij mogelijk moet zijn om een ander beginpunt te geven.

Kan ook zijn dat Toho_NL meldt dat punt gesloten kan worden gezien de meldingen van mijn kant op 6-12-2003 doorgegeven en inmiddels opgelost zijn. :wink:


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 474
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 723

Terug naar “Navteq”