Fout in route naar Voorhout? en in huisnummer Driebergen

(voorheen NavTech)
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Fout in route naar Voorhout? en in huisnummer Driebergen

Bericht door mvd1968 »

Als ik en route plan van Oosthoutlaan / Rijksstraatweg (Sassenheim) naar de Baarslaan (Voorhout) geeft de Navtech Opel 2003-1 cdr een verkeerde route.
De snelste en meest logische route zou zijn over de Zuidelijke Randweg.

De route die ik opgegeven krijg gaat via de Snoeklaan (Voorhout). Dit zal waarschijnlijk de kortste route zijn maar gaat:

A: Dwars door een woonwijk (30 km zone)
B: Loopt dood op palen in het wegdek tussen aansluiting Snoeklaan en Baarslaan.

Deze palen staan er bijna al 5 jaar en nu snap ik ook waarom ik vaker auto's voor die palen heb zien stilstaan :)

Waarom kiest het systeem voor deze onlogische route??

MEERDERE ADRESSEN:

Als ik wil rijden naar Hoofdstraat 54 in Driebergen-Rijssenburg krijg ik het verkeerde doel op. Ik heb gekeken via de Navtech CITY NAVIGATOR V6 software (voor mijn gps) en het blijkt dat er 2 keer een Hoofdstraat 54 in Driebergen-Rijssenburg bestaat :? Echter ik kan met mijn navigatiesysteem niet uit 2 adressen kiezen wat betekend dat ik naar de verkeerde gestuurd word.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Re: Fout in route naar Voorhout? en in huisnummer Driebergen

Bericht door Toho_NL »

mvd1968 schreef:Als ik en route plan van Oosthoutlaan / Rijksstraatweg (Sassenheim) naar de Baarslaan (Voorhout) geeft de Navtech Opel 2003-1 cdr een verkeerde route.
De snelste en meest logische route zou zijn over de Zuidelijke Randweg.

De route die ik opgegeven krijg gaat via de Snoeklaan (Voorhout). Dit zal waarschijnlijk de kortste route zijn maar gaat:

A: Dwars door een woonwijk (30 km zone)
B: Loopt dood op palen in het wegdek tussen aansluiting Snoeklaan en Baarslaan.

Deze palen staan er bijna al 5 jaar en nu snap ik ook waarom ik vaker auto's voor die palen heb zien stilstaan :)

Waarom kiest het systeem voor deze onlogische route??

MEERDERE ADRESSEN:

Als ik wil rijden naar Hoofdstraat 54 in Driebergen-Rijssenburg krijg ik het verkeerde doel op. Ik heb gekeken via de Navtech CITY NAVIGATOR V6 software (voor mijn gps) en het blijkt dat er 2 keer een Hoofdstraat 54 in Driebergen-Rijssenburg bestaat :? Echter ik kan met mijn navigatiesysteem niet uit 2 adressen kiezen wat betekend dat ik naar de verkeerde gestuurd word.
Bij mij loopt die route als volgt:

Oosthoutlaan, op rotonde rechts (Zuidelijke randweg), op rotonde links (Snoeklaan), eind van de weg rechts (Snoeklaan), op de kruising met de Voornhof rechtsaf (Snoeklaan), eind van de weg linksaf (Baarslaan) (zie ook de screenshot). Plant het systeem van jouw ook deze route? Op mijn CD is het alleen mogelijk om in de Baarslaan te komen via de Snoeklaan (zoals ik dus net beschreef) of via de Schoutenlaan (daar is 1 aansluiting met de Baarslaan). Klopt dit in werkelijkheid dan wel? En waar staan die paaltjes dan precies? Die paaltjes ontbreken volgens mij, want jij zegt dat ze op de aanlsuiting Snoeklaan / Baarslaan staan. Daar plant ie nu gewoon een route overheen. Als jij even aan kunt geven waar ze precies staan, dan kan het NavTech NHS-team dit even controleren. Bij mij ontbreekt trouwens ook de 30km/u zone.

Over die Hoofdstraat 54: ik denk dat dit een foutje is in de database van NavTech (als ik het zo zie). Ligt nummer 54 wel aan de juiste straat? Of kom je totaal ergens anders uit? Als het namelijk wel aan de goede straat ligt, zal het nummer wel dubbel zijn ingegeven (op de verkeerde plaats dus). Als het aan een andere straat ligt, dan is het nog vreemder.. Kun je ons even zeggen of je wel op de Hoofdstraat komt? En bij welk huisnummer zegt ie dan dat je er bent (is makkelijker zoeken)? Ik zie op mijn kaart dat nummer 54 in ieder geval t.h.v. de Hydeparklaan ligt. Moet je daar ook zijn? En waar ligt het andere nummer dan?

Groetjes,

Toho_NL.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Re: Fout in route naar Voorhout? en in huisnummer Driebergen

Bericht door mvd1968 »

De paal staat bij het rode blokje op de bijgevoegde afbeelding. De beste en snelste route is via de groene lijn.
Allles binnen de rotonde is "30 km zone"

http://picserver.org/view_image.php/89G15AHBPAE

De Hoofdstraat 54 die ik bedoel ligt vlak naast de Rw A12 aan de Zuidkant. Hij ligt tegenover de Lookant en Loolaan. Dit is volgens mij allebei Driebergen-Rijsenburg.[/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

Ummmh,

Ik wacht op een reactie van Navtech :?

Of waerkt dat hier niet zo dat je een antwoord krijgt op een geconstateerde fout :?: :?:

Niet boos, wel nieuwsgierig naar een antwoord :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Jawel, je krijgt een reactie van NavTech (wanneer ze tijd hebben, want ze hebben het vrij druk. Je krijgt zeker wel een antwoord). Of het nu wel of geen fout is, ze zullen dit altijd zeggen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

Toho_NL schreef:Jawel, je krijgt een reactie van NavTech (wanneer ze tijd hebben, want ze hebben het vrij druk. Je krijgt zeker wel een antwoord). Of het nu wel of geen fout is, ze zullen dit altijd zeggen.

Groetjes,

Toho_NL.
mmmhhh,

een aantal post (die nieuwer zijn) zijn al beantwoord door navteQ. Ik heb op nog (EDIT) enkele vragen van Navteq nog geen antwoord gekregen :?

Maybe nog meer geduld :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Er zijn wel degelijk 3 items al beantwoord klik op onderstaande links
1 - A16 Zevenbergschenhoek
2 - waar kan ik navtech kaarten online bekijken?
3 - Hoe plan ik een route naar het Buitenland? (niet echt een navteq vraag naar mijn mening)

Wat ik een beetje mis bij uw vragen is het volgende :

Merk en type van het navigatie systeem en van welk jaar de CD is en van welke maker BV navteq zelf of VDO of BMW enz.

Zet bij elke vraag aan Navteq al deze gegevens in het topic, het is voor hun ondoenlijk om alles na te lezen wie met welk systeem werkt.

De topics die nog open staan daar komen ze nog op terug, maar het is ook mogelijk dat andere gebruikers al een antwoord gegeven hebben waardoor het opgelost kan zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

Han schreef:Er zijn wel degelijk 3 items al beantwoord klik op onderstaande links
1 - A16 Zevenbergschenhoek
2 - waar kan ik navtech kaarten online bekijken?
3 - Hoe plan ik een route naar het Buitenland? (niet echt een navteq vraag naar mijn mening)

Wat ik een beetje mis bij uw vragen is het volgende :

Merk en type van het navigatie systeem en van welk jaar de CD is en van welke maker BV navteq zelf of VDO of BMW enz.

Zet bij elke vraag aan Navteq al deze gegevens in het topic, het is voor hun ondoenlijk om alles na te lezen wie met welk systeem werkt.

De topics die nog open staan daar komen ze nog op terug, maar het is ook mogelijk dat andere gebruikers al een antwoord gegeven hebben waardoor het opgelost kan zijn.
U heeft gelijk, op bovenstaande vragen heb ik inderdaad snel een antwoord gekregen.
Mijn opmerking was ook over de foutjes die ik geconstateerd had met de navteq cd. Ik weet nml niet of dat aan de software of de hardware ligt.

Dat betreft de volgende topics:

Driebergen /Voorhout 1
Driebergen /Voorhout 2

Merk: Siemens Opel NCDN- 2013
Cd: Opel navtech 1-2004

Alvast bedankt voor uw reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

Misschien al een antwoord of bevestiging?
Of ben ik te snel

Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Gezien de tijdsspanne had je inderdaad (naar mijn mening) al wel een antwoorden mogen verwachten. Ik heb Navteq eigenlijk al een maand niet online gezien, maar dit zou misschien kunnen komen door de naamswijziging (brengt altijd extra werk met zich mee). Laten we nog even afwachten (en misschien weten de moderatoren meer...).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Voorhout / Driebergen

Bericht door NAVTEQ »

Heren,

Wat betreft de dubbele huisnummers in Driebergen. Nadere analyse bracht aan het licht dat inderdaad tweemaal de 54 was gecodeerd. Een ervan blijkt officieel bij de "Driebergsestraatweg" te horen, de fout was dus de straatnaam niet de locatie van de tweede 54.

Voorhout: de paaltjes zijn een week of 5 geleden door een veldteam bezocht en aan onze databank toegevoegd.

Sorry voor de vertraagde reactie, maar evengoed zéér hartelijk dank, en gaarne meer observaties!

Met groet, het Navteq NHS team.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • APS 50 foutmelding route naar F of SP in de mode tolvrij
    door hans hagebeuk » 21 apr 2014 12:30 » in Mercedes
    Reacties: 1
    Weergaves: 544
  • Huisnummer op scherm avic-f930bt
    door Raymond77 » 29 feb 2016 22:00 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 517
  • pioneer avic d3 udate fout
    door dennisvd1993 » 23 mei 2014 18:43 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 473
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1011
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 677
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 184
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 673

Terug naar “Navteq”