European City Navigator fouten aanmelden HOE/WAT !!!

(voorheen NavTech)
Marc Scharlewi
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jul 2004 11:45

European City Navigator fouten aanmelden HOE/WAT !!!

Bericht door Marc Scharlewi »

Beste Navteq,

Graag zou ik willen weten wat er met de foutmeldingen via http://update.navteq.com/submit_thx.asp?lang_type=dutch gebeurd en wanneer je hiervan als melder iets merkt??!! of moet ik dat ook nog via dit Forum doen?!

IK BEDOEL:

Ik (en ook andere gebruikers, hoop ik!) hebben meldingen gedaan van fouten/veranderingen in de wegstruktuur etc. gaan jullie dit dan zo snel mogelijk nazien/controleren en in de volgende versie verbeterd op disk aanleveren! of pas als er meer dan bijvoorbeeld 10 meldingen binnen zijn gekomen!

Het is natuurlijk duidelijk dat de software altijd achter loopt elke dag komt er wel een wijziging in de wegenstruktuur, maar het komt ook voor dat er wegen (of wat dan ook) al jaren zijn (of niet zijn) en deze niet korrekt in European City Navigator staan, Komt dit omdat niemand het meld of .......

Hopende dat ik Navteq met het aanbrengen van onjuistheden in de programmatuur een dienst bewijs.


Met vriendelijke groeten,

Marc.
StreetPilot 2610 V6 en SP 2720 NT v8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Mijn ervaring is dat na aanmelding van een fout/probleem bij Navteq via de door jou genoemde link er vrij snel een reactie met uitleg komt. Ik heb het gevoel dat alle meldingen erg serieus genomen worden en dat de reactietijd vrij kort is. (loopt van enkele dagen tot bijna twee week)

Groet,
Riekus

NB ik ben niet altijd gelukkig met de reactie maar dat is iets anders !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Re: European City Navigator fouten aanmelden HOE/WAT !!!

Bericht door Toho_NL »

Marc Scharlewi schreef:Hopende dat ik Navteq met het aanbrengen van onjuistheden in de programmatuur een dienst bewijs.
Dit weet ik wel zeker. En je bewijst ons er ook een dienst mee, want op de eerstvolgende CD / DVD staat die fout wellicht niet meer en kunnen wij hem dus ook niet meer tegenkomen :)!.

Mijn persoonlijke ervaring met Navteq is zeer goed. Je krijgt altijd reactie op je foutmeldingen (én via deze site én via hun site). Kijk hier maar eens rond op het forum en dan zie je vanzelf dat Navteq al regelmatig gereageerd heeft. Je krijgt zo ook een idee hoe het verwerken van fouten in zijn werk gaat.

Je kunt fouten natuurlijk melden via hun site, amar ook via deze site. Dat is dus gewoon een soort van extra service! Navteq zit hier dus op ook op het forum en dus lezen ze mee met wat wij te melden hebben. Ook hier geven ze reacties op. De reacties via dit forum zijn meestal wat sneller dan via hun eigen site (daar komen er natuurlijk veel meer binnen en kost het dus meer tijd). Het is dus niet nodig om de fouten twee keer te melden (hier en bij hun). Je kunt dus zelf kiezen waar je deze fouten meldt.

Ik zou je willen uitnodigen om alle fouten die je nog tegen komt te melden (maakt niet uit waar) en je willen verzekeren dat je Navteq en ons hiermee helpt.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marc Scharlewi
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jul 2004 11:45

Bericht door Marc Scharlewi »

Hallo Riekus en Toho,

Dank voor jullie reactie en ga gewoon door met melden van fouten die ik op de route tegen kom!'

Groeten,

Marc.

P.s. de laatste fout gemeld: betreft de route naar Amsterdam Sloterdijk P+R (picarco plein) de route gaat steeds over niet bestaande wegen (die er niet meer zijn).

Ook de A58 wordt aangepast over een lang stuk thv Rijsbergen (A58) (gehele weg geometrie klopt niet meer).

In frankrijk (noord) Lille klopt route niet. In Lille Frankrijk is de weg niet meer korrekt, waardoor SP2610 in de war raakt en de weg niet weet! dit bij Boulevard Louis XIV enkele wegen gewijzigd etc.

en diverse rotonden in aanbouw/gereed gemeld bij o.a. Krommenie naar uitgeest.

Wijziging weggeometrie in Alkmaar Entree Industrie terrein de BEVERKOOG.

en nog veel meer......


Groeten,

Marc.
StreetPilot 2610 V6 en SP 2720 NT v8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • City navigatie
    door catmen » 20 feb 2016 14:31 » in Garmin
    Reacties: 10
    Weergaves: 782
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 461
  • road navigator RN 300
    door pannemans mathieu » 06 jan 2016 20:12 » in My Review
    Reacties: 5
    Weergaves: 1451
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 718
  • Tiaiwait 7 hd capacitive screen win-ce6.0 car gps/navigator
    door nomko » 08 sep 2016 14:52 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 595
  • Road Navigator RN300 - Reset geht nicht
    door Lobby62 » 13 sep 2018 12:18 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 664

Terug naar “Navteq”