Bussum, Singel

(voorheen NavTech)
wouterve
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2004 02:42

Bussum, Singel

Bericht door wouterve »

Enkele weken geleden mijn nieuwe Peugeot 406 met af-fabriek ingebouwd navigatiesysteem van Siemens (monochroom) opgehaald. Het navigatiesysteem bevalt over het algemeen zeer goed, alleen toen ik gisteren op weg moest naar de Singel in Bussum liet de software me toch even in de steek (ik gebruik de bijgeleverde NavTech CD, editie Autumn/Winter 2003). Hij kende de hele straat namelijk niet, en dat terwijl het toch niet echt een achterafstraatje is... Bij het invoeren van het adres gaf het systeem nog wel de Korte Singel als optie, maar de Singel was niet bekend. Ook toen ik uiteindelijk de straat gevonden had, gaf het navigatiesysteem, terwijl ik in de straat stond, nog steeds "Straat onbekend" aan. Bijgevoegd een kaartje van de Singel en haar omgeving.

Wellicht een aardig detail: de software van mijn Peugeot 607 (jaja, hier spreekt een Peugeot-fan ;) ) met kleurennavigatie van VDO en software van NavTech (ook een editie 2003, voor zover ik weet), kent de Singel in Bussum wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
junior
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2004 17:07

Bussum

Bericht door junior »

Met de VDO MS4100 + Navtech 2003-1 is de Singel weg gewoon te vinden!

Ik heb een andere uitdaging in Bussum. Vanaf de Ceintuurbaan een route richting Utrecht kiezen en vervolgens zegt 'ie bij de rotonde Ceintuurbaan/HA Lorentzweg "bij het volgende kruispunt de derde afslag nemen".... mmm, er lig al een hele tijd een rotonde (rotonde's die later zijn aangelegd staan er wel op!).

Gr.,
Remco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Bussum

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Junior, Wouterve,

De Singel is sinds een van de eerste veldkarteringen van Bussum in begin 1997 al in onze database opgenomen. Dus waarom jouw Siemens systeem het bestaan van de Singel ontkent is ons een raadsel. Heb je na die dag nog eens geprobeerd om de Singel in Bussum te vinden en is het toen ook niet gelukt?

Ook de rotonde Ceintuurbaan - HA Lorentzweg is al sinds 1997 opgenomen dus ook dat is een raadsel. Welke VDO software gebruik je?

met groet het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wouterve
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2004 02:42

Re: Bussum

Bericht door wouterve »

NavTech schreef:Hallo Junior, Wouterve,

De Singel is sinds een van de eerste veldkarteringen van Bussum in begin 1997 al in onze database opgenomen. Dus waarom jouw Siemens systeem het bestaan van de Singel ontkent is ons een raadsel. Heb je na die dag nog eens geprobeerd om de Singel in Bussum te vinden en is het toen ook niet gelukt?
Ik heb zojuist nog even geprobeerd om met het GPS-systeem een route te plannen naar de Singel in Bussum, en weer gaf hij de Singel niet aan bij het rijtje van mogelijkheden. De enige mogelijkheid die het meest in de buurt komt is de Korte Singel; de andere opties in zijn lijst beginnen vrijwel allemaal met "Sint" (waaronder onder andere de "Sint Vitusstraat"). De Singel is echter niet vindbaar. Ik snap net zo min als jullie waarom de software het bestaan van de Singel is vergeten... maar enfin, ik weet inmiddels waar hij ligt ;). Het blijft evenwel raadselachtig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
junior
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2004 17:07

Re: Bussum

Bericht door junior »

NavTech schreef: De Singel is sinds een van de eerste veldkarteringen van Bussum in begin 1997 al in onze database opgenomen.
Zoals gezegd, ik vindt hem wel :)
Vervolg van NavTech schreef: Ook de rotonde Ceintuurbaan - HA Lorentzweg is al sinds 1997 opgenomen dus ook dat is een raadsel. Welke VDO software gebruik je?
MO4130 Software Release 3.0, redelijk actueel dus... volgens mij (althans voor de MS4100). Zoals gezegd, hij ziet een kruispunt ipv rotonde en geeft aan dat je de derde afslag moet nemen, wat op zich wel zou kunnen kloppen (als de rotonde zichtbaar was...)

Het lijkt me dan overigens niet de meest efficiënte weg vanuit Bussum-Zuid richting Utrecht:
> Op de rotonde (die 'ie dus nu niet ziet) de 3e afslag nemen (HA Lorentzweg)
> Na plm. 700mtr Bij de volgende rotonde Rechtsaf slaan (Huizerweg)
> Na plm. 860mtr rechtsaf slaan (Amersfoortsestraatweg)
> rechtdoor (A1)

Het lijkt me dat ie moet zeggen:
> Op de volgende rotonde (die 'ie dus nu niet ziet) rechtdoor
> Na plm. 860mtr rechtsaf slaan rechtsaf slaan (Amersfoortsestraatweg)
> rechtdoor (A1)


Dat scheelt een "knik" over/via de Huizerweg (scheelt dus 1400mtr en is sneller, dus zowel in de mode "snel" of "kort" zou de derde afslag een gekke keuze zijn)...

Kun je de route simuleren? Probeer dan eens als startpunt Rotonde Laarderweg/Ceintuurbaan en als eindpunt Utrecht Centrum ofzo... ik ben dan erg benieuwd naar de aanwijzingen in Bussum!

maar goed, ik wijk af van het eigenlijke probleem: De rotonde zie ik niet! :shock:

Gek hè
Remco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Misschien een domme vraag / opmerking, maar weet je zeker dat je NavTech kaarten hebt? ALs ze al sinds 1997 aanwezig zijn kan ik me bijna niet voorstellen dat je systeem ze niet kent.. Als je echter echt NavTech kaarten hebt dan is het meer dan vreemd dat je die straat niet kunt selecteren...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Toho_NL schreef:Als je echter echt NavTech kaarten hebt dan is het meer dan vreemd dat je die straat niet kunt selecteren...

Groetjes,

Toho_NL.
Hij schrijft ook dat het met de Standaard Navtech kaart van Peugeot niet gaat en met de VDO navtech kaart wel.
Vandaar ook zijn vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wouterve
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2004 02:42

Bericht door wouterve »

Ja, ik weet zeker dat ik een kaart van NavTech heb ;). Het blijkt echter wel de Lente/Zomer 2003-kaart te zijn, en niet de Herfst/Winter 2003, zoals ik in eerste instantie dacht. Zou updaten kunnen helpen? Of zou het eigenlijk ook al op deze kaart moeten staan en heeft het updaten dus geen zin? Is er misschien iemand met een 406 die dit ook zou kunnen controleren?

Hieronder in ieder geval wat plaatjes over het hele geval:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
junior
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2004 17:07

Bericht door junior »

Toho_NL schreef:Misschien een domme vraag / opmerking, maar weet je zeker dat je NavTech kaarten hebt? ALs ze al sinds 1997 aanwezig zijn kan ik me bijna niet voorstellen dat je systeem ze niet kent.. Als je echter echt NavTech kaarten hebt dan is het meer dan vreemd dat je die straat niet kunt selecteren...

Groetjes,

Toho_NL.
Ik heb ook "NavTech" on board...

Remco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Toch vreemd dan dat ie ze niet herkend, terwijl ze wel in de NavTech database voorkomen... Heeft NavTech misschien een verklaring hiervoor??

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Bussum - Singel

Bericht door NAVTEQ »

Allen,

ondanks ons arsenaal aan laboratorium opstellingen kunnen we niet altijd alle situaties nabootsen. En dat is ook bij dit onderwerp een grote handicap. Wat duidelijk is geworden is dat een aantal van de genoemde observaties niet door de database op zich worden veroorzaakt maar door de samenwerking van het navigatiesysteem met de informatie in ons product. Dit is bijvoorbeeld het geval voor de melding "bij het kruispunt de 3de afslag nemen". Deze aanwijzing is vooral opmerkelijk omdat wij een afslag eerder associeren met een snelweg of een rotonde, maar niet direct met een kruispunt. Wij hopen van de applicatie ontwikkelaar hier een antwoord op te krijgen.
Wat betreft de afwezigheid van de "Singel" in de zoekindex moet er ook een antwoord van de applicatie ontwikkelaar komen. Het lijkt een storing in de indexering, die waarschijnlijk niet structureel is. We hopen op een antwoord.

Wat betreft de route staduitwaarts, wij hebben recentelijk de functionaliteit van de Ceintuurbaan t.o.v. de H.A. Lorentzlaan aangepast, en daarmee behoort deze "vreemde" route over een aantal maanden tot de verleden tijd.

met groeten, het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”