Betaald pontje bij Moordrecht

(voorheen NavTech)
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Betaald pontje bij Moordrecht

Bericht door arjeh »

NavTech team,

Dit is een onderdeel dat ik een aantal maanden eerder heb aangesneden.

Met mijn (sorry) TeleAtlas cd wordt ik wanneer ik de kortste route vanaf mijn woonplaats Amstelveen naar Krimpen ad IJssel instel doodleuk over een pontje bij Moordrecht gestuurd. Als tip van een van de medegebruikers kreeg ik het advies om "Tolwegen vermijden" aan te zetten (MS5000). Ik kon mezelf wel voor de kop slaan dat ik hier zelf niet was opgekomen. Helaas, ...... ik werd gewoon over het pontje gestuurd. Is dit soort informatie op de NavTech cd wel goed verwerkt? Ik hoop van wel, misschien ga ik dan eens de stap maken om met NavTech te gaan rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Arjeh,

in de NavTech database wordt een veerpont anders gecodeerd als een tolweg. Dat betekent dat applicatie bouwers, zoals de bouwer van jouw systeem, VDO specifiek naar het veerpont-attribuut moet verwijzen om die niet mee te nemen in de route planning als de keuze "tolweg vermijden" is ingeschakeld. Zoals je zelf al had uitgevonden doet VDO dat momenteel niet. Andere systemen doen het overigens wel.
Echter, tijdens de simulatie van jouw vraag op onze systemen viel het op dat als je de optie "geen hoofdwegen" kiest, het lijkt alsof het systeem dit specifieke pontje ontwijkt en een stukje over de A20 gaat. We weten het niet zeker maar dat zou een oplossing voor jouw probleem kunnen zijn.

het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

NavTech team,

Ik moet zeggen dat ik het zeer vreemd zou vinden wanneer je de optie "geen hoofdwegen" selecteerd (ik neem aan dat hier wordt bedoeld "geen autosnelwegen") het systeem het pontje mijdt en de A20 neemt. Het pontje is juist geen hoofdweg terwijl de A20 wel een hoofdweg is. Misschien neemt het systeem de parallel weg langs de A20.

In ieder geval bedankt voor uw reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Pontje Moordrecht

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Arjeh,

We hebben de simulatie nog eens herhaald en het is vreemdgenoeg toch echt de snelweg. We zijn het overigens wel met je eens dat dit geen structurele oplossing kan zijn. We zullen bij gelegenheid de "pontjes" eens aanspreken bij de verschillende applicatiebouwers.

Fijne dagen, het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”