A27, Houten

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

A27, Houten

Bericht door Toho_NL »

Hallo NavTech NHS-team,

Ik reed vandaag op de A27 (komend vanaf de A12). Ik had als bestemming Nieuwegein (er stond file op de A12, dus namen we een omweggetje via Houten). Het systeem wilde me bij afslag 29 (Houten) af laten slaan. Daar ging het systeem de fout in. De afrit werd niet herkend (hij dacht dat de afslag eerder was). Ik reed dus op de afrit en het systeem begon opnieuw te rekenen. Nu heb ik niet zo'n snel systeem, dus heb ik even een paar rondjes gereden op de rotonde onderaan de afslag. Aan de rechterkant (de eerste afslag) ligt een carpoolparkeerplaats en een andere weg die na 700m verboden voor gemotoriseerd verkeer is. Linksaf op de rotonde leidt me naar een volgende rotonde (inmiddels onder de snelweg door). Daar moest ik rechtdoor om naar Nieuwegein te kunnen. Ik kan me het tussenstukje (lees: de aansluiting van de Heemsteedseweg) tussen de twee rotondes niet goed herinneren (ik dacht dat die er niet waren, maar dat kan ik mis hebben). Vervolgens wil het systeem me op de T-splitsing van De Staart en de Rondweg RECHTSAF sturen (en dat terwijl er toch echt een bord naar links staat met Nieuwegein erop). Maar goed, ik denk: "Carin zal het wel weten..." en sla rechtsaf. Op een gegeven moment wil het systeem me rechtsaf laten slaan om de Schalkwijkseweg in te rijden. Dit is vanaf deze weg helemaal niet mogelijk (althans, niet als je gewoon rechtdoor rijdt op de Rondweg (en het systeem melde niets, dus ik moest rechtdoor)) om de Schalkwijkseweg in te rijden. Vervolgens rijd ik op een vrij nieuwe weg (asfalt zag er nieuw uit) en kom ik langs allemaal nieuwbouwwijken (die nog ontbreken op mijn CD). De weg waar ik op rijd kent het systeem ook niet en routebegeleiding is dan ook niet meer mogelijk..

Zouden jullie deze omgeving (als dat nodig is) willen controleren? Het kan natuurlijk zo zijn dat jullie dit al hebben aangepast (dat weet ik dus niet) en dan is aanpassing dus niet meer nodig. Het gaat dus om de afslag v an de snelweg, de carpoolplaats en de weg na 700m verboden gemotoriseerd verkeer, de aansluiting van de "parallelweg", de Rondweg die niet aansluit op de Schalkwijkseweg en de nieuwbouwwijken die LINKS én RECHTS van de weg liggen (daar waar de Schalkwijkseweg zou moeten liggen volgens mijn systeem (t.h.v. het punt waar ik af moest slaan, liggen die nieuwbouwwijken)).

Met vriendelijke groet,

Toho_NL
Systeem: Carin 440
CD: BMW 2003-02.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Houten - de nieuwe rondweg en de UFO landingsplaats

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Toho,

Wellicht is je aan de tweede rotonde die je beschrijft wat opgevallen. Deze rotonde staat bekend als de UFO landingsplaats, en is door kunstenaar Martin Riebeek ontworpen. De aanleg ervan heeft de gemoederen in de lokale en regional pers maandenlang beziggehouden. Voor ons was dat toen aanleiding om intensief veldwerk te doen in dat gedeelte van Houten (gevoed door een gezonde portie nieuwsgierigheid natuurlijk!).
Volgens de analyse van het veldteam zijn alle, door jou gemelde wijzigingen (en nog veel meer), in de afgelopen maanden ingevoerd. En net als voor andere grote woningbouwlocaties in Nederland, o.a. Leidsche Rijn, Ypenburg, IJburg, Almere, wordt ook Houten door onze veldorganisatie voortdurend gecheckt en worden de nieuwe woonwijken regelmatig bijgewerkt.

met vriendelijke groet, het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”