A27 afrit 28 Nieuwegein

(voorheen NavTech)
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

A27 afrit 28 Nieuwegein

Bericht door ritselaar »

Hadden we in verleden de discussie over de A5 en de aansluiting A12/A30 nu heb ik er weer zo'n geval.

Ik rij met C-IQ DVD2005/01

Ik had het er met JW zondag op de meeting al over, maar moest van de week nog even vanuit Utrecht richting Den Bosch. Toen nog even een adres in Nieuwegein ingevoerd.

Ik had al gezien dat de wegen op de kaart stonden, ook wou het systeem me netjes de A27 afleiden, echter je kwam niet verder dan benzinestation en/of AC-restaurant.

Ook later vanuit Den Bosch richting Utrecht wou systeem me weer via de nog niet opengestelde afrit sturen.

Ik zie wel dat alles zo ongeveer klaar is, dus het zal binnenkort wel opengaan.


Ik weet niet of iemand weet, wanneer de oorspronkelijke planning was, dat het hier open zou gaan, maar hier weer een voorbeeld van iets wat "te vroeg" is toegevoegd aan de database.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: A27 Afrit 28 Nieuwegein

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Hadden we in verleden de discussie over de A5 en de aansluiting A12/A30 nu heb ik er weer zo'n geval.

Ik rij met C-IQ DVD2005/01

Ik had het er met JW zondag op de meeting al over, maar moest van de week nog even vanuit Utrecht richting Den Bosch. Toen nog even een adres in Nieuwegein ingevoerd.

Ik had al gezien dat de wegen op de kaart stonden, ook wou het systeem me netjes de A27 afleiden, echter je kwam niet verder dan benzinestation en/of AC-restaurant.

Ook later vanuit Den Bosch richting Utrecht wou systeem me weer via de nog niet opengestelde afrit sturen.

Ik zie wel dat alles zo ongeveer klaar is, dus het zal binnenkort wel opengaan.


Ik weet niet of iemand weet, wanneer de oorspronkelijke planning was, dat het hier open zou gaan, maar hier weer een voorbeeld van iets wat "te vroeg" is toegevoegd aan de database.

Frits de Laar
Inderdaad, komende week gaan de afritten en toeritten open.

Dat "te vroeg" is hier erg vervelend, immers komend uit Utrecht zul je dan door moeten rijden naar Vianen, daar de stad in rijden en alsnog via de A2 naar Nieuwegein. Want er is geen mogelijkheid om rechtsreeks van de A27 naar de A2 richting Utrecht te rijden :oops:
Vanuit den Bosch zul je de afslag Houten moeten nemen en via Houten alsnog naar Nieuwegein moeten rijden.

Al met al blijft dit een uiterst lastig dilemma, mijn voorkeur zou zijn: liever te laat op de kaart dan te vroeg.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Blijft een afweging natuurlijk.

Stel dat de afrit/oprit 1 maand naar de update beschikbaar zou moeten zijn voor het verkeer.
Wat doe je dan als leverancier van de database?

- Deze al toevoegen, met als risico dat mensen de oprit voorbij moeten rijden omdat deze nog niet open is, waarop het systeem een alternatief gaat zoeken ?
- Of deze nog als gesloten markeren, met als risico dat mensen gedurende 1 maand onnodig (gegarandeerd) omrijden en dus niet de optimale route volgen ?

Verander nu eens in bovenstaande de '1 maand' in bijvoorbeeld 2 of 3 maanden, met daarbij de afweging dat er meestal om de 6 maanden een update komt, en wat er aan resterende maanden dan nog overblijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik kan me je overwegingen voorstellen, maar maak er een paar kanttekeningen bij.

1) In dit geval is de CD/DVD 2005/1 in januari ter beschikking gekomen. De wegopening is bijna 6 maanden later dan die datum, en in dit geval is er geen sprake van een vertraging.
2) Een herplanning door het systeem zal onvermijdelijk leiden (lijden in dit geval) tot een "omkeren bij de volgende afrit", en daarmee kom je dan opnieuw bij die nog gesloten afrit. En dus zul je zelf wat moeten gaan verzinnen. Dit geldt in beide rijrichtingen.
3) Komend uit Nieuwegein zelf zou je dan naar de nog niet bestaande oprit van de A27 navigeren. Uit eigen ervaring weet ik dat dit een heleboel tijdvertraging oplevert op die plek als je dan alsnog terug moet naar de oprit bij de A2, of de A12 bij Laagraven.

In deze situatie zou ik er daarom een groot voorstander van zijn deze nieuwe aansluiting NIET te vroeg op de kaart te zetten.
Datzelfde gold overigens ook voor de aansluiting A30<>A12. Te vroeg zou daar ook betekenen dat je behoorlijk de mist in zou kunnen gaan als je ter plekke niet bekend bent.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Okay, daar heb je me even.
Enige tegenvraag die ik kan stellen, en allicht niet voor jullie helemaal relevant is :

- in welke periodiek worden de c_iq update's verstrekt t.o.v. de non-c_iq's, (is dat ook 2 keer per jaar of vaker?), en in welke mate is er sprake dat zowel op de dvd als de cd versie toch gebruik wordt gemaakt van 1-dezelfde database ?

Dat het een situatie is die tot veel ongemak kan leiden, c(i)q lijdt, kan ik, zeker gezien boven geschetste situatie, niet ontkennen. (nou ja, kan het wel, maar dan sta ik helemaal voor joker.... :lol: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

wmp schreef:Okay, daar heb je me even.
Enige tegenvraag die ik kan stellen, en allicht niet voor jullie helemaal relevant is :

- in welke periodiek worden de c_iq update's verstrekt t.o.v. de non-c_iq's, (is dat ook 2 keer per jaar of vaker?), en in welke mate is er sprake dat zowel op de dvd als de cd versie toch gebruik wordt gemaakt van 1-dezelfde database ?

Dat het een situatie is die tot veel ongemak kan leiden, c(i)q lijdt, kan ik, zeker gezien boven geschetste situatie, niet ontkennen. (nou ja, kan het wel, maar dan sta ik helemaal voor joker.... :lol: )
De 2005/1 is in januari uitgekomen, de 2005/2 was oorspronkelijk gedacht in juni uit te komen, dat wordt waarschijnlijk juli. Door de bank genomen zijn er twee sets per jaar, met een half jaar interval.
Datzelfde geldt voor de non C-IQ's.

In het verleden hebben we vastgesteld dat de DB datum van de CD/DVD voor beide systemen niet dezelfde is. Uiteraard gaan we dat bij de nieuwe versie opnieuw checken :wink:

Overigens zou het interessant zijn te weten of deze afslag ook op de TA versie 2005/1 staat. Ik kan dat niet checken, want ik heb die versie niet. Iemand anders wel?

Groet,
JW

P.S. Ik schreef eerder dat de aansluiting volgende week open zou gaan. Dat is gisteren al gedaan :P
Daarmee is dit probleem opgelost, echter niet het achterliggende dilemma :?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Om welke afrit gaat het precies (behalve nummer 28, want die kan ik zo niet opzoeken)? Ik heb namelijk de 2005/1 DVD van TeleAtlas ook thuis en kan dat dan wel ff checken.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Om welke afrit gaat het precies (behalve nummer 28, want die kan ik zo niet opzoeken)? Ik heb namelijk de 2005/1 DVD van TeleAtlas ook thuis en kan dat dan wel ff checken.

Groetjes,

Toho_NL.
Komend vanaf de A12 bij knooppunt Lunetten krijg je nu eerst de afslag Houten en daarna de afslag Nieuwegein, alvorens de Lek over te steken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik zal eens ff gaan kijken (in de veel te warme auto ;)). Ik zal z.s.m. laten weten wat ik gevonden heb.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Heb het gecheckt en het ziet ongeveer eruit zoals het ook op Mappy.fr staat. Typ daar Rijksweg A27 in Nieuwegein en je ziet de situatie zoals ie bij hen is (als het tenminste om die afrit gaat). Bedoelde je deze? Zo staat ie in elk geval ook ongeveer op de 2005-1 DVD van TeleAtlas (wat meer geometrie, maar de kern is hetzelfde).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Is dat, waarnaar ik verwees, de afrit die hier bedoeld wordt? Dat zou dan namelijk betekenen dat ie in zowel de database van Navteq als van TeleAtlas voorkwam voordat ie open ging.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Is dat, waarnaar ik verwees, de afrit die hier bedoeld wordt? Dat zou dan namelijk betekenen dat ie in zowel de database van Navteq als van TeleAtlas voorkwam voordat ie open ging.

Groetjes,

Toho_NL.
Yep.
En als die ook op de TA 2005/1 staat zullen de gebruikers daarvan ook in de moeilijkheden geweest zijn als ze daarlangs gestuurd werden om N'gein binnen te rijden.
Aan die kant van N'gein zit het industrieterrein en veel kantoorbebouwing, en voorts is deze nieuwe aansluiting de ideale route naar het centrum als je vanaf de oostkant komend (A12-A27) N'gein binnen wilt rijden. :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JW schreef:
Toho_NL schreef:Is dat, waarnaar ik verwees, de afrit die hier bedoeld wordt? Dat zou dan namelijk betekenen dat ie in zowel de database van Navteq als van TeleAtlas voorkwam voordat ie open ging.

Groetjes,

Toho_NL.
Yep.
En als die ook op de TA 2005/1 staat zullen de gebruikers daarvan ook in de moeilijkheden geweest zijn als ze daarlangs gestuurd werden om N'gein binnen te rijden.
Aan die kant van N'gein zit het industrieterrein en veel kantoorbebouwing, en voorts is deze nieuwe aansluiting de ideale route naar het centrum als je vanaf de oostkant komend (A12-A27) N'gein binnen wilt rijden. :oops:

Groet,
JW
Vanmiddag ben ik, komend vanaf knp Lunetten langs de nieuwe aansluiting N'gein binnengereden. Prima entree, simpel en snel.
Maar wee degenen die hier langs gestuurd werden vóórdat de aansluiting klaar was. Dan moet je doorrijden, de Lek over, en dan via allerlei kruip-door-sluip-door weggetjes door het cenrum van Vianen naar de A2 om vervolgens via de aansluiting Nieuwegein Zuid alsnog naar de plaats van bestemming te rijden. Kost je een stief kwartiertje extra en een boel zweetdruppels.

Mijn conclusie is dus: zo'n aansluiting mag niet op de CD/DVD staan voordat 'ie er echt ligt en geopend is. De planning was medio 2005 en die is strak aangehouden, 2e helft juni was de aansluiting open. Op tijd dus voor de versies die medio 2005 op de markt komen, maar niet geschikt voor de versie van januari 2005 :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JW schreef:
Toho_NL schreef:Is dat, waarnaar ik verwees, de afrit die hier bedoeld wordt? Dat zou dan namelijk betekenen dat ie in zowel de database van Navteq als van TeleAtlas voorkwam voordat ie open ging.

Groetjes,

Toho_NL.
Yep.
En als die ook op de TA 2005/1 staat zullen de gebruikers daarvan ook in de moeilijkheden geweest zijn als ze daarlangs gestuurd werden om N'gein binnen te rijden.
Aan die kant van N'gein zit het industrieterrein en veel kantoorbebouwing, en voorts is deze nieuwe aansluiting de ideale route naar het centrum als je vanaf de oostkant komend (A12-A27) N'gein binnen wilt rijden. :oops:

Groet,
JW
Vanmiddag ben ik, komend vanaf knp Lunetten langs de nieuwe aansluiting N'gein binnengereden. Prima entree, simpel en snel.
Maar wee degenen die hier langs gestuurd werden vóórdat de aansluiting klaar was. Dan moet je doorrijden, de Lek over, en dan via allerlei kruip-door-sluip-door weggetjes door het cenrum van Vianen naar de A2 om vervolgens via de aansluiting Nieuwegein Zuid alsnog naar de plaats van bestemming te rijden. Kost je een stief kwartiertje extra en een boel zweetdruppels.

Mijn conclusie is dus: zo'n aansluiting mag niet op de CD/DVD staan voordat 'ie er echt ligt en geopend is. De planning was medio 2005 en die is strak aangehouden, 2e helft juni was de aansluiting open. Op tijd dus voor de versies die medio 2005 op de markt komen, maar niet geschikt voor de versie van januari 2005 :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ben je soms binnendoor vanuit Nieuwegein weer naar de A27 gegaan en het nogmaals getest, want ik zie dat je twee keer deze route hebt gereden :lol: :lol:

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Ben je soms binnendoor vanuit Nieuwegein weer naar de A27 gegaan en het nogmaals getest, want ik zie dat je twee keer deze route hebt gereden :lol: :lol:

Frits
:oops: Het lijkt wel een matrix organisatie, je krijgt je informatie niet of twee keer :wink:
Er waren gisteren wat problemen met het forum, althans bij mij. Ik kreeg gisterenavond ook pas pop-ups van postings die al op maandag gedaan waren...

Afijn, laten we het maar houden op: Dubbel gestikt zit extra stevig :)

Hopelijk lezen de kaartleveranciers dit ook, en wordt er in de toekomst goed nagedacht over, en afgewogen of een nieuwe aansluiting al vóór de werkelijke openingsdatum op de CD/DVD komt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”