A15 afslg kesteren

(voorheen NavTech)
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

A15 afslg kesteren

Bericht door checkin »

VDO Navtech Benelux 2003-02

Rijden vanuit omgeving Tiel over de A15 (West naar Oost) ligt de afslag naar Kesteren (de N233) tegenwoordig na het viaduct, tijdens de begeleiding wordt je al voor het viaduct de kant ingestuurd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Checkin,

ik vermoed het antwoord van Navtech al. :lol:

daarnaast aan de zuidzijde van Kesteren is er ook een complete verlegging geweest. Hier was mijn vdo (toen nog 2003/01) ook volledig de weg kwijt.

zie ook mijn opmerking van de A325 naar de A15 Bij Bemmel.

Ongeveer iedere afrit heeft wijzigingen ondergaan.

Alleen welke wijzigingen al/niet zijn doorgevoerd weet ik niet.
Moet vrijdag naar Echteld. Aan de Noordzijde hiervan is ook van alles gewijzigd (In 2002 reeds volledig af). Op 2003/01 stond het er nog niet correct op.

Ik hou jullie op de hoogte (posting komt op vrijdagavond.)

frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik zou nog even melden de ervaring op de A15 bij Echteld.

Komend vanaf Arnhem is de afrit nu voor het viaduct ipv erna. Op de cd nog steeds verkeerd. (VDO Europa 2003-02 Benelux)
Aan de noordzijde van de A15 is een rotonde gekomen en een 'rare' lus om de betuwelijn over te steken voordat je onder de a15 doorgaat richting Echteld.

Ik hoop dat dit soort wijzigingen inmiddels al correct in de database van navtech zitten, zodat bij een volgende versie het klopt. Mede omdat sommige wijzigingen al in 2002 gerealiseerd zijn.

Ik meen ook al eens gelezen te hebben dat regelmatig het A15-trajcet gecheckt werd en bijgewerkt.

Maar wanneer zien we het resultaat ?

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

A15 + het proces van databank naar navigatie systeem.

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Checkin, hallo Ritselaar,

Ritselaar's vermoeden over ons antwoord is correct. De nieuwe situatie staat inderdaad al in de database. In juni 2003 hebben we de afslag reeds (pro-actief) verlegd. In oktober 2003 hebben we na openstelling van de nieuwe afslag het hele complex nogmaals zelf verkend en verder aangepast. Zoals Ritselaar verder aangeeft zijn ook de overige op-en afritten ten noorden van de A15 veranderd. Ook die hebben we in de zomer van 2003 al aangepast.
Het spreekt voor zich dat we de voortgang van de hele A15, niet alleen voor de Betuwelijn maar bijvoorbeeld ook voor de gevolgen van de nieuwe Calandtunnel, nauwlettend in de gaten houden.

Ritselaar's tweede vraag "wanneer zien we dergelijke aanpassingen in ons navigatiesysteem?" is veel moeilijker te beantwoorden. Dat komt omdat er veel afhankelijke variabelen in het spel zijn. Sterk gegeneraliseerd en versimpeld komt het hier op neer:
Nadat NavTech een "verse" databank naar de ontwikkelaar van de hard- en software heeft gestuurd, wordt deze aldaar door middel van een serie van compilatie- en testprocedures omgezet naar een platformspecifiek (eind-)product. Afhankelijk van de ontwikkelaar duurt deze fase tussen een maand en een jaar.
Daarna moet het eindproduct op een medium (meestal CD of DVD) worden gezet, vermenigvuldigd en in een doosje worden gedaan. Gevolgd door de distributie naar dealerbedrijven c.q. verschillende detailhandelkanalen. Vanaf dat moment is het product meestal tussen 6 maanden en een jaar "op de markt" beschikbaar voordat ze wordt vervangen door een nieuwere versie.
Dit betekent dat een product dat je nu koopt gebaseerd is op een databank die ergens tussen de twee maanden en twee jaar oud is. En vandaar dat het voor ons zo moeilijk is om een juist antwoord te geven op de vraag "wanneer zien we deze aanpassing in ons navigatiesysteem?"
Het goede nieuws is dat de meest bekende merken in het algemeen ook de meest recente databanken op de markt brengen, gemiddeld zo'n 6 maanden oud. Met andere woorden wat wij in het voorjaar verzamelen zou je in de winter in je systeem kunnen hebben.

bedankt voor deze vraag,
met vriendelijk groeten het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”