Missende .exe voor navigatie

Forumregels
het APPARAAT en bijbehorende software, voor Navigon op je smartphone, zie 'NAVIGATIE SOFTWARE & SOFTWARE VOOR MOBIELE SYSTEMEN'
Patrick.Tingen
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2013 14:39

Missende .exe voor navigatie

Bericht door Patrick.Tingen »

Een vriend van mij heeft een VW Touran met ingebouwde navigatie. De auto is tweedehands gekocht en de navigatie dus ook. Probleem is alleen dat de navigatie er mee opgehouden is. Ik denk dat de SD kaart corrupt is waar de navigatiesoftware opstaat.

We hebben uiteraard verder niks, maar met wat speurwerk op internet lijkt het te gaan om Navigon Mobile Navigator 6 op WinCe 5 (volgens GPStar site) . Het precieze type is dan GPStar424BT

Enig idee hoe ik de boel weer aan de praat krijg? Ik heb geprobeerd alles van de SD kaart naar mijn computer te kopieren en dan weer terug naar een nieuwe SD kaart. Dat lukt, op 1 bestand na: MobileNavigator.exe. Lijkt me zo op het oog een relatief belangrijk bestand :)

De nieuwe SD hebben we vervolgens weer in het apparaat gedaan (onder het motto: stel je voor dat 'ie het doet), maar nee dus. We konden wel eea weer opstarten en we konden van alles in de instellingen veranderen, een MP3 afluisteren en weet ik wat allemaal, maar de navigatie wilde niet starten.

De website van GPStar lijkt je vooral kaarten te willen verkopen maar dat hoeft niet. Ik wil eigenlijk alleen een werkende versie van het .exe bestand. Ik gok dat de navigatie het dan weer doet.

(toevallig iemand hiero met dezelfde navigatie?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door DigiWalker »

Ik heb geen ervaring met GPSstar.
Maar ik kan je wel vertellen dat het origineel GEEN Navigon is.
De originele navigatie in GPSstar is , Destinator ,versie 8.
Aangezien jij over Navigon spreekt,denk ik eerder dat één de vorige eigenaren op het apparaat een kloon(illegale) van Navigon hebben gezet.Het spreekt voor zich dat MN.exe van Navigon dan niet werkt.
Als je in alle settings de naam Navigon tegenkomt,dan staat er een illegale versie op.Navigon 6 is bij mijn weten nooit uitgebracht voor een vast ingebouwd van VW.Daar komt bij dat Destinator(ook al ter ziele) in 2007 en 2008 nog bestond.
In de laatste VW UP en vergelijkbaar andere wagens van de VAG groep,zit wel een navigon device.Deze is gebaseerd op de Navigon 70 serie.

Update.
Eventueel kun je terecht bij de firma op onderstaande link.
Hetzelfde geld voor recente kaarten.
http://www.pbenr.nl/navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Patrick.Tingen
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2013 14:39

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door Patrick.Tingen »

Dank voor je reactie. Ik heb de originele SD-kaart hier in huis. Tenminste, ik ga er vanuit dat het de originele is.
Daar staat op het etiketje: GPStar en daaronder Navigon. Het lijkt allemaal wel heel erg origineel als ik dat zo zie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door DigiWalker »

Ik ken GPS star niet in het rijtje Navigon.
Dat jij over een Sdcard beschikt waarop de naam Navigon prijkt zal ik niet ontkennen,noch bevestigen,omdat ik daarvan geen info heb.
Wat ik wel weet,is dat Navigon nooit een exe bestand heeft gebruikt ,dat MobileNavigator.exe heet.
Navigon heeft wel een bestand dat MobileNavigator heet,maar dat is een bestand met de extentie res.
Wie gebruikt er wel executable MobileNavigator? Dat is Medion.Deze heeft als startbestand MobileNavigator.exe.
Op bladzijde 9 van de gebruiksaanwijzing van de volgende link,staat een tekening afgedrukt.Als de navigatie gelijkwaardig is aan de tekening,dan is het dus Medion GoPal4. http://www.gpstar.de/pdf/manual_nl.pdf
Ik kom trouwens nergens op de site van GPSstar iets in een vorm van Navigon tegen.
Wel Medion en daarvoor dus Destinator.
Als het wel Medion is,moet je zorgen dat je ergens op internet een GoPal4 MN-exe bestand download.Deze op de sdcard zetten,en dan moet het weer lopen.
Verdere info betreffende GoPal kun je op het duitse GoPal forum vinden. http://www.gopal-navigator.de/content.php
Als ik nog iets kan vinden,zodat het op Navigon lijkt uit te komen,laat ik dat weten.
Vooralsnog is het bij mij onbekend

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
menno47
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 apr 2013 15:34

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door menno47 »

Ik heb geprobeerd alles van de SD kaart naar mijn computer te kopieren en dan weer terug naar een nieuwe SD kaart. Dat lukt, op 1 bestand na: MobileNavigator.exe. Lijkt me zo op het oog een relatief belangrijk bestand :)
Heb je al eens geprobeerd met het programma Unlocker het exe bestand te bewerken ? http://tweakers.net/meuktracker/25511/unlocker-191.html
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door DigiWalker »

We hebben uiteraard verder niks, maar met wat speurwerk op internet lijkt het te gaan om Navigon Mobile Navigator 6 op WinCe 5 (volgens GPStar site) . Het precieze type is dan GPStar424BT
Ik ben al enige tijd op zoek naar "jouw speurwerk".Of mijn PC deugt niet(zeer onwaarschijnlijk),of ik kan niet zoeken(nog meer onwaarschijnlijker),maar ik kan jouw bevindingen niet staven.Enigste wat ik kon vinden,was een test van de ADAC ,waarin toevallig gesproken wordt over Navigon MN6.Maar geen type nummer,geen jaar,geen type niks van dat alles.Ik heb zojuist de gehele GPstar site doorgeplozen,maar jou type nummer geeft iets anders weer.
Voordat we verdere gaan,wil ik gaarne meer relevante gegevens.Auto is een VW Touran.Hoe oud?(bouwjaar).Wat voor systeem zit erin.Bovenop het dashbaord(opklapbaar,automatisch) of een 2DIN inbouwset.
Site GPstar: http://www.gpstar.de/
ADAC test: http://www.gpstar.de/pdf/GPStar_in_ADAC ... 9-2007.jpg.
Deze test staat dus in ADAC Motorwelt , uitgave september 2007.
MN6 van Navigon is al van voor 2007,en deze werd destijds geïntroduceerd in 2005/2006 op de 5110 en 7110 PNA-serie
Hier ook nog een reactie, http://forum.pocketnavigation.de/forum1 ... 81a5e8233e zei het van het latere type GPstar,in een ander voertuig.De reageerder zegt het niet met zoveel woorden,maar ik weet dat gwes.exe niet van Navigon is,maar van Medion.Als er op de SDcard een bestand staat,zoals je eerder vermeld hebt , te weten MobileNavigator punt exe, dan is het Medion , want Navigon heeft dat bestand NIET als executable file.
Kun je eventueel een foto van de SDcard en het systeem toevoegen?
En kun je ook gegevens zien,bijvoorbeeld op de achterkant van het toestel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Patrick.Tingen
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2013 14:39

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door Patrick.Tingen »

Allereerst bedankt dat je tijd maakt voor mij, of beter: voor Klaas, de vriend met het probleem. Ik zal even zien of ik wat meer duidelijkheid kan scheppen.

Een foto van het systeem wordt nu even lastig omdat de auto niet bij mijn huis staat. De SD-kaart ziet er zo uit:
Afbeelding

De auto is volgens mij uit 2006 en het systeem dat erin zit is volgens mij inderdaad zoals je op de plaatjes laat zien; bovenop het dashboard in ieder geval en wegklapbaar. Het type dat ik meldde is op basis van eigen speurwerk en zou natuurlijk fout kunnen zijn.

Op het kaartje zelf vond ik ook nog een bestand genaamd "version.xml". De inhoud is dit:

Code: Selecteer alles

<config>
	<mn6>
		<version>6.0.5</version>
		<brand>NAVIGON</brand>
		<platform>PNA_ACP</platform>
	</mn6>
	<content>
		<ovm>
			<name>PoiWarner</name> 
			<version>1.0.0</version>
		</ovm>
	</content>
</config>
De naam van de exe is inderdaad MobileNavigator.exe en de inhoud van de map MobileNavigator ziet er zo uit:
Afbeelding

Ik wil nog wel even bij mijn vriend langs gaan en zien of ik het navigatieapparaat mee kan nemen (geen idee of het eraf wil) of anders een paar foto's maken. Ik kan ook een zip maken van alles wat ik wel kan lezen van de SD kaart en die op mijn Google Drive zetten, maar ik betwijfel of dat geoorloofd is op dit forum. Ik kan je evt wel offline de bestanden ter beschikking stellen als je wil kijken wat het is.

Een lijst van alle bestanden van het kaartje staat op mijn dropbox als txt bestand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Patrick.Tingen
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2013 14:39

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door Patrick.Tingen »

Aanvullende info na een telefoontje met Klaas: Zowel auto als navigatie zijn van 2007 en niet van 2006 zoals ik eerder zei. Op het apparaat zelf is geen aanvullende informatie te vinden. Wel zit er een licentiesticker op de handleiding. Het lijkt alsof die van het apparaat is afgepeuterd en op het boekje is geplakt. Daar staat op:

Licentie: GPStar 1234567
Directed by Navigon
(c) 2007
www.gpstar.eu
www.bi-automotive.de

Het nummer 1234567 is uiteraard anders op de sticker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door DigiWalker »

Inmiddels je kaart gevonden.
Is en kaart van eind januari 2007,en in werkelijkheid is de kaart van half 2006.

Je MN.exe corrupt?Hoe kan dat?
Ik zou het niet weten.Wat ik wel weet is dat je card niet origineel is.
Het is een copie van een origineel.
Navigon zijn cards zijn zwart van kleur.De kleur van Navigon.
En Navigon gebruikt Sandisk cards.
Dat staat er in fijne letters achterop.
Ook staat de sticker verkeerd om,de card staat nu op zijn kop.

Enigste mogelijkheid is denk ik,een bestand van een dowloadsite(crack) afhalen en die proberen te gebruiken voor het weer opstarten van het systeem >Zou niet anders weten hoe het moet.Dat is de goedkoopste oplossing.
Wat ook kan,is proberen een NAVIGON 5110 of een NAVIGON 7110 op de kop te tikken.
Daarin zit ook een card ,waarop Navigon MN6 staat.

Navigon Fresh downloaden,een account aanmaken bij Navigon,en de card proberen te "restaureren".Maar of dat wil voor een MN6 versie,kan ik je niet garanderen.
Het systeem terug zetten naar fabrieksinstellingen,zal niks uithalen,omdat je card niet mee werkt.
Legaal is restaureren je enigste mogelijkheid.Via de server van Navigon wordt dan de originele software weer terug gezet op je card.OIf in het laatse geval Navigon kontakteren,en het daar voorleggen.Of ze nog mee willen werken ,weet ik niet.

Verder heb je nog een mogelijkheid om op een legale manier weer een goede navigatie op te zetten.Kost je wel 125 euries.Maar iGO8 is zo slecht nog niet.Werkt met TeleAtlas kaarten. (Zoek op internet naar Nav n Go of iGO8)
Dan behoud je het systeem in de auto,en kun je dus gewoon gebruik maken van dat wat je gewend bent.
Even op letten welke versie je hebt.Of de card moet er boven aan in,of aan de zijkant.
http://www.pbenr.nl/navigatie
Ik vind het eerlijk gezegd wel een mooie oplossing,en er zitten kaarten bij van 2012,di je nu niet hebt.Bij de navigon uitvoering zitten kaarten van 2006.7 jaar oud dus.Niet echt up to date.En recentere kaarten worden voor Navigon MN6 niet meer uitgegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Patrick.Tingen
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2013 14:39

Re: Missende .exe voor navigatie

Bericht door Patrick.Tingen »

Kijk, daar kan ik wat mee. Ik zal eerst eens kijken of ik via "onofficiele" kanalen aan een exe kan komen. Dat had ik al geprobeerd, maar ik heb nu weer iets meer om mee te zoeken. Als dat niets oplevert moet Klaas maar beslissen wat hij wil; ik denk dat de iGO8 oplossing dan het meest elegant is inderdaad.

DigiWalker ontzettend bedankt voor alle inspanningen en tijd. Ik laat hier nog even weten hoe het verder gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 672
  • Camper navigatie
    door ernstrichard » 14 sep 2023 08:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 470
  • Ine s900r .navigatie
    door bakrajan » 09 mei 2016 12:17 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 449
  • Golf 5 navigatie aux
    door Stef » 04 jun 2014 20:41 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 834

Terug naar “Navigon”