Kovan KT-6110 M3 Review

Schrijf zelf een review over je navigatie apparaat of lees die van een ander.
Forumregels
Wil je een product review plaatsen, maar het apparaat staat al vermeld, en 'op slot' ?
Maak dan gerust een nieuw onderwerp aan, wij doen de rest.

TIP: Voor klachten over bedrijven, meld deze ook op consuwijzer.nl
Daar kunt u een link naar uw bericht op dit forum achterlaten voor verdere informatie.


Wordt of werd u naar aanleiding van uw bericht gecontacteerd ? Laat het ons weten.
nickderijcke
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:00

Kovan KT-6110 M3 Review

Bericht door nickderijcke »

Er word hier op het forum veel gesproken over de "chinese meuk" ondanks dat is het toch zeer aantrekkelijk wat prijs betreft. Ik was op zoek naar een inbouw navigatie voor mijn Mazda 3 uit 2004. Na wat zoeken kwam ik al snel uit op de diverse chinese radio's met "OEM fit". Diverse mogelijkheden met prijzen tussen de 250 euro en 1000 euro. Na veel filmpjes en reviews gelezen te hebben kwam ik uit op de, Kovan KT-6110 bij autodvdgps te koop voor 258 euro. In de verschillende reviews kwam deze goed uit de bus.
mzd501_image_600x600_02.jpg
** Levering **

Ik heb het apparaat besteld bij Autodvdgps samen met een achteruitrij camera.

Besteldatum: 18 December 2010
Leverdatum: 04 Januari 2011
Levertijd 17 Dagen waarvan 11 werkdagen

Als je bedenkt dat in deze periode verschillende vluchten geannuleerd zijn vanwege het extreme weer. En dat het een feestperiode is dan is dit best snel vanuit China.

Het apparaat was netjes ingepakt en er was nergens beschadiging te zien. Enigste nadeel was dat er een verkeerde camera bij zat. Ik had een mazda 6 camera gehad ipv een mazda 3. Deze past dus ook niet.

** Installatie **

Het apparaat is zoals aangegeven echt plug en play. Je hebt weinig verstand van techniek nodig om dit te installeren. Sierstripje eraf, oude radio eruit, lcd scherm op de nieuwe radio plaatsen, kabeltje aansluiten en het werkt.

Zoals je Hier kan zien.

Wel even de 2 transportschroefjes verwijderen :D

Let wel op: Kijk goed naar de aansluiting van je kabel. Hier zijn op internet veel mensen met problemen doordat er een pinnetje krom is en dus geen contact maakt. Hier heb ik geen problemen mee.

** Eerste Indruk **

Het apparaat doet echt wat hij beloofd te doen en zelfs nog een stapje meer. In eerste instantie twijfelde ik of het een stabiel en snel systeem zou zijn maar al na 2 dagen is die twijfel compleet weg. Nog maar 1 keer een restart gehad en dit was door het prutsen met navigatiesoftware.

Het geluid is uitstekend en de videokwaliteit is prima. Navigeren werkt zoals men aangeeft en met wat knutselwerk heb ik nu Sygic 10, TT 7 en Navigon 7.x werkend.

De Bleutooth carkit is echt subliem. Ik heb vroeger een parrot CK 3200, 3400 en Pioneer avic f500bt met parrot gehad maar deze hadden allemaal wat ruis bij het handsfree bellen. Met dit produkt lijkt het net alsof je gewoon aan het bellen bent.

** Conclusie **

Dit apparaat kan ik iedereen aanraden die nu met zijn gewone radio/cd speler in de auto zit en nood heeft aan een cd/dvd/gps systeem. In mijn vorige auto had ik een Pioneer Avic F-500bt ingebouwd (ok niet het beste systeem van pioneer maar wel duurder als deze) en deze was veel slechter dan de Kovan KT-6110.

Discussie over deze review kan hier : viewtopic.php?f=115&t=16114
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “My Review”