Vdo Dayton PN4000

Rocco
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2008 18:23

Vdo Dayton PN4000

Bericht door Rocco »

:oops:

Even wat vraagjes ik wil een nieuwe navigatie aanschaffen maar heb er 0.0 verstand van.... Nu vind ik zelf de Vdo PN4000 wel mooi en teletekst erop een makkelijk bijkomstigheid maar lees op internet nogal veel verschillende reviews. Misschien is er iemand die recent nog één gekocht of ge-update heeft, daarom de volgende vraagjes.

Werkt het touchscreen naar behoren? of reageert het inderdaad nogal eens slecht?
Is de navigatie duidelijk of zit hij er nogal eens naast? (op rotondes bijv.)
Loopt het apparaat gemakkelijk vast ism tv of teletekst?
Kan je tijdens het rijden de bestemmingslocatie wijzigen?? (bij mijn huidig vdo geblokeerd)
Als ik er nu één aanschaf zit er dan normaal gesproken standaar de nieuwst software of kaarten op geinstalleerd of moet je dit zelf regelen?
Zit er standaard alleen een voeding bij geleverd voor de sigarettenaansteker of ook een voor normale netstroom?? dit staat op internet ook nergens duidelijk erbij.
Werkt de Bluetooth (en tmc) via zo'n cradle goed en is het bellen ook goed verstaanbaar?
Kun je die cradle voor bluetooth en tmc op het deshboard etc. bevestigen(schroeven)? wil er zelf ook één aanschaffen die tv/teletekst kijken tijdens het rijden mogelijk maakt maar vind het nogal onhandig dat je hier meerdere cradles voor in je auto zou moeten zetten (is eigenlijk geen gezicht) of is hier een andere (combi)mogelijkheid voor?????

Hoop dat er iemand is die hier wat verstand van heeft en wat duidelijke antwoorden kan geven.

bvd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Werkt het touchscreen naar behoren? JA of reageert het inderdaad nogal eens slecht? NEE
Is de navigatie duidelijk of zit hij er nogal eens naast? (op rotondes bijv.) Vóór de rotonde zegt de bovenste pijl dat je rechtsaf moet (ook als de stem rechtdoor zegt), dit is belachelijk, want je moet een rotonde altijd rechtsom nemen. Ik denk althans dat dat de bedoeling van die pijl is.Loopt het apparaat gemakkelijk vast ism tv of teletekst? Nee, ik gebruik dat niet veel, maar heb geen ten aanzien daarvan geen vastlopers gehad.
Kan je tijdens het rijden de bestemmingslocatie wijzigen?? (bij mijn huidig vdo geblokeerd) Ja, geen probleem.
Als ik er nu één aanschaf zit er dan normaal gesproken standaar de nieuwst software of kaarten op geinstalleerd of moet je dit zelf regelen? Dat weet ik niet, raadpleeg leverancier.
Zit er standaard alleen een voeding bij geleverd voor de sigarettenaansteker of ook een voor normale netstroom?? dit staat op internet ook nergens duidelijk erbij. Ja, er zit een 230-adapter bij.Werkt de Bluetooth (en tmc) via zo'n cradle goed en is het bellen ook goed verstaanbaar? Ja, beiden werken prima. Geluid is zeer helder te verstaan en ook de ontvanger zei mij, dat ik goed verstaanbaar ben.Kun je die cradle voor bluetooth en tmc op het deshboard etc. bevestigen(schroeven)? wil er zelf ook één aanschaffen die tv/teletekst kijken tijdens het rijden mogelijk maakt maar vind het nogal onhandig dat je hier meerdere cradles voor in je auto zou moeten zetten (is eigenlijk geen gezicht) of is hier een andere (combi)mogelijkheid voor????? Dit weet ik niet; zou je bovendien afraden tijdens het rijden (via een extra craddle) TV te kijken. Levensgevaarlijk en waarschijnlijk ook strafbaar!!

Algemeen: ik ben heel tevreden met mijn PN4000 met Bluetooth en TMC. Handig is ook, dat hij in craddle meteen opstart als je de auto start (en de sigarettenadapter aangesloten hebt). De enige vastlopers, die ik heb gehad, waren steeds in het buitenland (Duitsland) als er een TMC-melding kwam, die ik dan vervolgens wilde zien. Dat lukte niet. In Nederland echter geen enkel probleem, ook niet met omleidingroute accepteren.
Noot: over 2 maanden gaat mijn PN4000 in de verkoop i.v.m. aanschaf smartphone met GPS (als die goed bevalt).
PN4000 (the whole package and..... satisfied to the utterst....no complaints)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Let op:
VDODayton beëindigt haar activiteiten in de after-market sector en daarom kun je "zaken doen"
De PN4000 wordt (kaal) reeds voor rond de € 150 aangeboden maar wel met de oorspronkelijke kaartsoftware waarvoor (nog) geen nieuwe editie is aangekondigd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rocco
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2008 18:23

Vdo dayton PN4000

Bericht door Rocco »

Misschien een domme vraag, maar hoe oud zijn de kaarten dan waar dit systeem mee werkt? Niet dat ik straks met navigatie rondrijd met kaarten uit 2005.......!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De meegeleverde kaarten zijn van Q1 2007
De thans uitgeleverde kaarten van bijv BMW en enkele andere afnemers zijn van Q2 2008 dus wel 15 maanden recenter

Siemens VDO Automotive AG
SV I IS NM RD DB
Content

Volume: CD_6191
Date: 20.9.2007
db: EU(2007Q1)
Area: Europe 2007/08
Supplier: Navteq
Version: 505.20.714.5.84
Customer: 754973595
Features: V10
TPD: svd(20070914)
TMC: 20070423
Phoneme: NO
DBAL: no

EU db includes western and eastern Europe
Joe Compression
6182RC5
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Vdo dayton PN4000

Bericht door DigiWalker »

Rocco schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe oud zijn de kaarten dan waar dit systeem mee werkt? Niet dat ik straks met navigatie rondrijd met kaarten uit 2005.......!
je kunt m.i. beter een systeem aanschaffen van een ander merk die meer betrouwbaarder zijn in het uitgeven van nieuwe kaarten.
VDODayton laat er in ieder geval er weinig aan gelegen,om hun klanten te behouden,dan wel ze te voorzien van de kaartupdates die ze de kopers van o.a. een PN6000TSN hebben belooft,en ook nog hebben toegezegd middels een voucher,die moest worden ingevuld en opgestuurt.
Navigon daarentegen heeft als aanbieding bij de duurdere uitgaves,beginnende bij de PNA 2150 een aanbieding tot 31 december 2008,voor € 19,95 ,2 jaar kaartupdates.
Dat is wat andere koek,dan de vage beloftes van VDODayton,en de uitblijvende reacties van de mail,over de vraag waar mijn kaartupdate blijft.
Iets beloven bij VDODayton is één.Het ook nog nakomen is 2,maar schijnbaar nog niet voorzien.
De kaarten van Q1-2007 zijn niet up to date,en verre van Q3-2008 waarop mijn PNA 7110 van Navigon nu werkt.
De kaarten zijn beter dan de Truck Specifieke Navigatie kaarten die VDODayton gebruikt in hun PN6000TSN.
Nu de toko is verkocht aan de "bandenboer" ,mag men hopen dat het beter wordt.
Alleen zie ik er voorlopig weinig van terechtkomen.

Misschien kunnen we het toevoegen aan het rijtje , Alturion,MyGuide etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De kaarten van Q1-2007 zijn niet up to date,en verre van Q3-2008 waarop mijn PNA 7110 van Navigon nu werkt.
Misschien dat je hier twee zaken door elkaar haalt.
Bij de PN4000 is Q1-2007 de datum van de database terwijl de Q3-2008 bij Navigon de uitgiftedatum van de kaarten is zonder enige relatie met de datum tot welke deze bijgewerkt zijn

Op dit moment is de meest recente database die verkrijgbaar is, de Q2 2008 van Navteq
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
De kaarten van Q1-2007 zijn niet up to date,en verre van Q3-2008 waarop mijn PNA 7110 van Navigon nu werkt.
Misschien dat je hier twee zaken door elkaar haalt.
Bij de PN4000 is Q1-2007 de datum van de database terwijl de Q3-2008 bij Navigon de uitgiftedatum van de kaarten is zonder enige relatie met de datum tot welke deze bijgewerkt zijn

Op dit moment is de meest recente database die verkrijgbaar is, de Q2 2008 van Navteq
Als ik dit verhaal http://www.navisysforum.de/thread.php?threadid=1999 zo lees is er inmiddels voor de Becker Z201 een gratis :!: Service Release met een kaart van Q3/2008.
Die wordt bij mijn weten echter niet regulier geleverd bij PNA's

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Niets is onmogelijk maar als je ziet dat de beschrijving van de release 2008-4 29 oktober is dan dringt zich de gedachte op dat deze release slaat op gegevens die als database Q2-2008 wordt gedistribueerd.
Het lijkt me namelijk logistiek vrijwel onmogelijk om tussen 29 oktober en nu een complete vernieuwde versie op kaart te zetten en te distribueren.
Verder als toen Q3 2008 beschikbaar was geweest had BMW vast wel die database gebruikt voor zijn versie 2009-1. De nieuwe edities met Q2-2008 kwamen begin november beschikbaar!

En hoe treurig ook, de firma Becker hebben we al diverse malen betrapt op het uitbrengen van "nieuwe" software die al danig verouder was op het moment van uitbrengen.
En nu zouden ze software brengen die vrijwel onmogelijk van de genoemde datum kan zijn?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Volgens het verhaal van Thomas is deze release geen reguliere, maar alleen via een download op te halen.
Wellicht tijd om dan een "pittige vraag" dienaangaande te stellen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Volgens het verhaal van Thomas is deze release geen reguliere, maar alleen via een download op te halen.
Wellicht tijd om dan een "pittige vraag" dienaangaande te stellen?

Groet,
JW
Ik neem aan dat je hiermee ook impliceert dat er voldoende reden tot twijfel is :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kijkend bij http://www.nav4all.com/site2/www.nav4al ... 2008-4.pdf zie ik dat Q4/2008 als datum heeft 29 oktober, en Q3 http://www.nav4all.com/site2/www.nav4al ... 2008-3.pdf heeft een datum van 23 juli.
Dat zou dus op zich geen reden hoeven te zijn waarom Becker die Q3/2008 niet gebruikt kan hebben voor die ServiceRelease tbv de Z201.
Uiteraard, Becker heeft geen goeie Track-record als het om aktualiteit van de DB gaat, maar ja......

Wat let je om dit daar aan te kaarten?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Release 2008-4 slaat volgens mij op de gegevens die t/m 3e kwartaal 2008 zijn vergaard!
Daarom acht ik het onwaarschijnlijk dat er nu reeds een kaarteditie met database Q3-2008 beschikbaar zou zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Naamgeving cq datering, da's al een ouwe discussie, als ik me goed herinner :wink:

Hoe het ook zij, de DB Q3/2008 is door Navteq eind juli vrijgegeven, en daar hebben we het hier over. En die zou dan gebruikt zijn voor de SR van de Z201.
Niet voor de Navigon, naar ik denk. Eea is te checken door te kijken naar de A7 west, staat die er op? Die is er in de DB Q2/2008 bij gekomen, zie het Navteq verhaal.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Hoe het ook zij, de DB Q3/2008 is door Navteq eind juli vrijgegeven, en daar hebben we het hier over.
Groet,
JW
En juist daarover verschil ik van mening. Release 2008-3 van 29 juli 2008 hoeft niet hetzelfde te zijn als Q3-2008
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In dit draadje viewtopic.php?p=67123#67123 geeft ToHo, deskundig bij uitstek op dit gebied :wink: een uitleg. Daar blijkt volgens mij overduidelijk uit dat dit dan dezelfde DB is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En daar schrijft ToHo:
Deze serie CD's bevat inderdaad Q4 2007 data. Op Nav4all kan je dan weer in de releasenotes van Q1 2008 nalezen wat er t.o.v. van Q3 2007 is veranderd in Q4 2007 (en natuurlijk ook sinds Q4 2007 in Q1 2008). Dat geeft wellicht nog een beter beeld van wat je kan verwachten.
Dus de releasenotes van 2008-4 bevatten de gegevens van de Q3-2008 database.
Overigens worden bij Nav4All nergens de termen Q4-2008 gebruikt maar gewoon 2008-4
Met dat in het achterhoofd moet je al een hele snelle kaartenbakker zijn om in zo'n korte periode de kaarten met een DB van Q3-2008 in december op de markt te kunnen brengen :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Grappig, ik interpreteer dat verhaal van ToHo anders.
En kijk eens naar http://www.nav4all.com/site2/www.nav4al ... x_Q108.pdf , daar wordt gesproken over Release Version 2008.1, 30 January 2008 en wat staat er links op de pagina? Inderdaad: BENELUX Q1 2008 DATABASE. Dus wél die koppeling :!:

Ik herinner me een posting van ToHo waarin hij daarover gesproken heeft, naar kan die niet zo direkt vinden. Morgen zoek ik wel even, hopelijk geeft dat uitsluitsel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is voor de Navigon, waarover mijn eerste bijdrage was, net een versie Q4-2008 op de markt gekomen.
Navigon 7.3 Europa Map Q4/2008 voor PNA & PDA
Nu zou je denken dat dit een zeer recente versie is maar wederom, dit slaat uitsluitend op de verschijningsdatum en heeft niets te maken met de stand van de gegevens.
Bij het uiteenrafelen van de diverse kaarten is te lezen dat de kaart een Navteq database heeft van Q2-2008
(Bevriende relatie was zo vriendelijk zijn toestel even ter beschikking te stellen)

Bijv de Q4-2008 kaart van Frankrijk:

Properties]
Map.Country=FRA
Map.FederalState=
Map.ProductionDate=04112008
Map.Region=EU
Map.Release=Q208
Map.Supplier=NT
Map.Type=BaseType
Map.Version=3.2.0
Tmc.LocationTableCount=1
Tmc.LocationTableNumbers1=3872

Keurig natuurlijk maar absoluut geen Q4-2008 kaart maar alleen een stempel!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:Nu zou je denken dat dit een zeer recente versie is maar wederom, dit slaat uitsluitend op de verschijningsdatum en heeft niets te maken met de stand van de gegevens.
Bij het uiteenrafelen van de diverse kaarten is te lezen dat de kaart een Navteq database heeft van Q2-2008
(Bevriende relatie was zo vriendelijk zijn toestel even ter beschikking te stellen)

Keurig natuurlijk maar absoluut geen Q4-2008 kaart maar alleen een stempel!
Volledig terechte opmerking.

Volgens mij troeven ze elkaar af,om dmv dergelijke uitspraken zgn met beter kaarten te komen.
Het is puur een sales aangelegenheid.

In het verleden hadden ze een half jaar tot een jaar nodig om kaarten uit te geven.
Als je dat vertaald naar de huidige stand van zaken,en je pakt de korste termijn,dan is Q4-2008 ,uitgebracht op bv 1 oktober,never en te nooit niet recentelijker dan einde Q1 van 2008.
Ik betwijfel echter of dat zo.
Voor hetzelfde geld is ie van eind 2007.
Op dergelijke berichtgevingen ga je zo de mist in.
Wat Navigon betreft.
In het kaart materiaal van versie 6,te weten kaart 2007/2008( ook al zo'n nietszeggende uitgave datum) ,staat de nieuwe weg bij Almelo niet.
In Q3-2008 staat ie wel.
Dus kun je zelf de rekensom maken,hoe lang deze weg klaar is,en nog belangrijker,voor het verkeer is opengesteld.
Dergeljke dingen kun je ongeveer aanhouden als release van uitgifte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

DigiWalker schreef: VDODayton laat er in ieder geval er weinig aan gelegen,om hun klanten te behouden,dan wel ze te voorzien van de kaartupdates die ze de kopers van o.a. een PN6000TSN hebben belooft,en ook nog hebben toegezegd middels een voucher,die moest worden ingevuld en opgestuurt.
Wat ik hiermee wil aangeven,is het feit dat kaarten bestemd voor een specifiek doel,in dit geval "Truck Specifieke Navigatie",- dezen zijn niet te downloaden bij Navteq -, nog steeds niet zijn vrijgegeven of niet gemaakt, door VDO.
Waarom dit antwoordt?
Ze reageren niet op mails,alleen op het ontvangst van de voucher,begin dit jaar.
Dus m.a.w , ik sta bij hun wel degelijk geregistreerd als koper van dit device met bijbehorende kaarten.
Daarom kom ik tot de conclusie,dat na herhaaldelijk een mail te hebben gestuurd,en wederom,daar door VDO,nog never en te nooit op is gereageerd,ze wel een hele dikke bult voor de ogen moeten hebben zitten,om daar niet voorbij te kunnen kijken.
Ze verrekken het schijnbaar,een groep die hun produkten hebben gekocht,wat ze uiteindelijk zelf middels een "tegoedbon" (voucher )die in het pakket zat beloofden als men deze op zou sturen,na te komen dan wel te leveren.
Als ik nu niet had gereageerd,dan was het mijn eigen schuld geweest.
Maar ik heb een mail van hun,dat deze is aangekomen,en dat ik als zodanig ben geregistreerd.
Er zijn meerdere firma's geweest die zo hebben gereageerd.
Zoek de fora er maar op na,vooral op PI staat daarover bij Alturion nogal veel te lezen.
ik heb de indruk dat het met VDODayton dezelfde kant op gaat.
Waarom?
Nu is het van Continental,en die hoeven namelijk de minnen niet over te nemen.

Kaarten van dat device, de PN6000TSN zijn bar en bar slecht als het gaat om voor een truck specifieke navigatie.
Een device als dit,die de mogelijkheden heeft en de instellingen,mag onder geen beding je met een lading gevaarlijke stoffen een voor dat vervoer verboden tunnel insturen,als je deze instellingen op het device hebt ingesteld.
Dat doet dit systeem dus vrolijk wel,met alle gevolgen van dien.
Ik weet ook wel dat de bestuurder ten alllen tijde verantwoordelijk is voor zijn of haar doen en denken.
Maar als ik niet een beetje kan vertrouwen in onbekend gebeid,op zo'n navigatie,waar dat dus in zit,dan heb ik of een kloten systeem of een niet voor dat doel geschikt systeem.
Conclusie is dan,het systeem is veel en veel te duur,en men dupeerd op zijn zachst gezegd de gebruikers van dit systeem.
Mijn coclusie is dan ook,dat het systeem niets,maar dan ook niets beter is dan welk ander systeem,en ernstige tekortkomingen heeft t.a.v het specifieke waarvoor dit systeem is gemaakt,cq op de markt is verschenen.
Het had er nog niet moeten zijn.
Het kaartmateriaal zal wel kloppen,omdat als ik de instelling "luxe auto" maak,het dan wel klopt.
Stel je het voertuig in op vrachtwagen,16.5 meter,4 m hoog en 2.50 breed met gevaarlijke ontplofbare stoffen,dan stuurt het je vrolijk door tunnels wegen gebieden,waar ook normaal verkeer mag komen zonder restricties.
Ook de tonnages kloppen voor geen reet.
Het is gewoonweg een flut systeem,dat niet berekend is op de situatie van het voertuig.
Als het "waar was voor zijn geld",dan waren de prijzen van dit systeem niet zo onderuit gegaan.
Want alle waar heeft zijn prijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

DigiWalker schreef:
Gerritje schreef:Nu zou je denken dat dit een zeer recente versie is maar wederom, dit slaat uitsluitend op de verschijningsdatum en heeft niets te maken met de stand van de gegevens.
Bij het uiteenrafelen van de diverse kaarten is te lezen dat de kaart een Navteq database heeft van Q2-2008
(Bevriende relatie was zo vriendelijk zijn toestel even ter beschikking te stellen)

Keurig natuurlijk maar absoluut geen Q4-2008 kaart maar alleen een stempel!
Volledig terechte opmerking.

Volgens mij troeven ze elkaar af,om dmv dergelijke uitspraken zgn met beter kaarten te komen.
Het is puur een sales aangelegenheid.

In het verleden hadden ze een half jaar tot een jaar nodig om kaarten uit te geven.
Als je dat vertaald naar de huidige stand van zaken,en je pakt de korste termijn,dan is Q4-2008 ,uitgebracht op bv 1 oktober,never en te nooit niet recentelijker dan einde Q1 van 2008.
Ik betwijfel echter of dat zo.
Voor hetzelfde geld is ie van eind 2007.
Op dergelijke berichtgevingen ga je zo de mist in.
Wat Navigon betreft.
In het kaart materiaal van versie 6,te weten kaart 2007/2008( ook al zo'n nietszeggende uitgave datum) ,staat de nieuwe weg bij Almelo niet.
In Q3-2008 staat ie wel.
Dus kun je zelf de rekensom maken,hoe lang deze weg klaar is,en nog belangrijker,voor het verkeer is opengesteld.
Dergeljke dingen kun je ongeveer aanhouden als release van uitgifte.
Interessant is deze posting http://forum.pocketnavigation.de/thread ... ost2171881 te lezen.
Daarin lijkt de bevestiging te komen dat de Becker Z201 SR inderdaad Q3/2008 als kaart DB heeft. En dat de Navigon dat in elk geval niet heeft.
Vraag aan DigiWalker: kun je checken of de A73 er bij Navigon al helemaal op staat, dus incl. het stuk Venlo <> Roermond? Die zit in de Q4/2007 DB van Navteq zoals we inmiddels weten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Vraag aan DigiWalker: kun je checken of de A73 er bij Navigon al helemaal op staat, dus incl. het stuk Venlo <> Roermond? Die zit in de Q4/2007 DB van Navteq zoals we inmiddels weten.

Groet,
JW
Dat mag je toch hopen lijkt me. De Q3 2008 van Navigon,waar Digiwalker mee werkt, heeft een Navteq database van Q1-2008. Dat is toch al weer 3 maanden recenter dan de Q4-2007
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

JW schreef:Interessant is deze posting http://forum.pocketnavigation.de/thread ... ost2171881 te lezen.
Daarin lijkt de bevestiging te komen dat de Becker Z201 SR inderdaad Q3/2008 als kaart DB heeft. En dat de Navigon dat in elk geval niet heeft.
Vraag aan DigiWalker: kun je checken of de A73 er bij Navigon al helemaal op staat, dus incl. het stuk Venlo <> Roermond? Die zit in de Q4/2007 DB van Navteq zoals we inmiddels weten.

Groet,
JW
Ik vraag mij af of überhaupt Becker hem wel heeft.
Je kan wel aangeven dat je hem hebt,maar zij kunnen net zo goed de zaak misleiden.
Hetzelfde geld voor Navigon.
Het is namelijk zo dat ,Q3,dus kwartaal 3 van 2008 kaart,als release date 26 juni 2008 heeft.
En recentelijk is Q4 verschenen,maar niet in September,maar eind November.

Om even op jou vraag terug te komen.

Ja de A73 staat in Q3 kaart volledig.
Van Nijmegen tot aan de aansluiting bij Roosteren.

De kaarten die destijds bij de PNA 7110,kaart 2007/08,geleverd werd,daar staat ie niet op.
Ook dat nieuwe gedeelte bij Almelo.is er helemaal.

Ik heb even mijn PN6000 gecheck,maar die heeft geen A73 van Venlo naar Roosteren.

Ik begin mij zo langzamerhand af te vragen,of we überhaupt nog iets moeten verwachten van VDO Dayton,dan wel de opkoper daarvan.
Het komt bij mij over als indertijd Alturion.
In de stukken van Punch staat ,dat ze medio 2007 gestopt zijn met het maken van software voor mobile doeleinden.
Punch liet ook niets meer van zich horen.

Ik voorzie dat het met VDO-Dayton en zijn mobile devices dezelfde kant op gaat.
Ik denk niet dat de nieuwe eigenaar,af en toe de markt even gaat verzieken,met het uitgeven van goedkope devices.
Er bestaat bijna geen markt meer voor de kruimeldieven.
Want een MyGuide van Roel Pieper is ook al "uitgepiept".(Failliet)
De mensen die destijds zo'n dingetje hebben aangeschaft,staan nu ook in de kou.
Bij een zaak die op de fles is,is niets meer te halen.

Ook wat betreft "Specifieke Trucknavigatie,wat VDO met de PN4000/6000 in TSN uitvoering bracht,zal ook wel geen nakomeling van komen.
TomTom heeft namelijk nu al een update/upgrade voor hun TomTomWork en andere devices,die maar 149 euro kost.
Mocht er een kaartupdate van VDO komen,is dat mooi meegenomen(we hadden er immers recht op) ,maar ik denk eerlijk gezegd,dat het een dooie mus is.Klantentrekkerij met een mooi praatje,verder niets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pn4000 Updates nog verkrijgbaar?
    door Mrkvnn » 22 mar 2018 05:30 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 603
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 919
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • Aansluitschema VDO Dayton PC5600
    door Simon166 » 11 okt 2014 17:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 888
  • Afstandsbediening VDO Dayton MS 5200
    door wmr » 20 okt 2014 15:45 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 698
  • VDO dayton navigatie via autoradio.
    door Herrald » 14 jul 2014 13:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 857

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”