VDO Dayton MS2010 - MS2110 update #3 NU beschikbaar

Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Dat kan ik alleen maar ondersteunen. Sinds de update werkt de 2010 gewoon zoals een navigatiesysteem moet werken. En waar voor je geld? Meer dan dat zou ik zeggen. Alleen nog de mogelijkheid de flitspalen zelf kunnen updaten en het systeem is helemaal perfect en een serieuze bedreiging voor de Tom Tom go 300 en -classic. Hopelijk komt deze mogelijkheid nog eens...
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gene schreef:
Dat kan ik alleen maar ondersteunen. Sinds de update werkt de 2010 gewoon zoals een navigatiesysteem moet werken.

Volledig mee eens.De laatste update heeft het device goed gedaan.Hiermee kan men weer fatsoenlijk navigeren.
En waar voor je geld?Meer dan dat zou ik zeggen.
Voor die en 249 euro die men er voor neergeteld heeft wel.Maar ook niet meer dan dat.
.........en het systeem is helemaal perfect en een serieuze bedreiging voor de Tom Tom go 300 en -classic. Hopelijk komt deze mogelijkheid nog eens...
Voor mensen die niets anders gewend zijn,en geen TomTom of een ander navigatiesysteem gebruikt hebben,kan deze gedachte wel eens op komen.
Maar anderen denken daar toch iets genuanceerder over.
Goed,de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat een Transonic TS 7000T mat Navigon6,2 keer zo duur is,maar t.o.v de PN2050 met alles erop en eraan,valt dat toch reuze mee.
Je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken.
VDO/Dayton MS2010 met TomTom zou nog kunnen,maar dan wel met een TomTomOne versie 1.
Dit omdat de kaarten van TTN5 en de 2010 gelijk op gaan.Daar geef ik dan toch de voorkeur aan TomTom.
De PN 2050 met Europa kaart en TMC,bleutooth,benaderd toch heel dicht de TS7000T van Navigon.
En dan moet ik eerlijk bekennen,dat ik qua GUI voor de TS7000T kies,en niet voor de PN 2050.
Ik kan beide vergelijken.Ik heb beide.De PN2050 via RouteMobiel.Als ik deze regulier had moeten kopen,had ik hem niet genomen.
Welk voordeel zit er aan het systeem van VDO?In mijn ogen is dat de ontzettend makkelijke bediening van de icoontjes.Simpeler kan het bijna niet.
Zeer vrouwvriendelijk is mijn indruk,maar voor mij te weinig info op het scherm.
Smaken verschillen nou éénmaal.
Voordat VDO met zijn PN devices de amrkt van TomTom en Navigon gaat doorbreken,is er nog een lange weg te gaan.En die weg is hun al een beetje opgebroken.
Navigon heeft namelijk het software gedeelte van Navteq overgenomen.
Dus zal VDO wat anders moeten verzinnen.
Wie weet kunnen ze elkaar helpen met een echt goed systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Vergelijkingen zijn in zo'n kort bestek moeilijk te maken. Zeker als ook persoonlijke voorkeuren een rol gaan spelen mbt GUI en de mogelijkheden al-dan-niet zelf "POI's" toe te voegen.

Wel even een opmerking over:
.....is er nog een lange weg te gaan. En die weg is hun al een beetje opgebroken.
Navigon heeft namelijk het software gedeelte van Navteq overgenomen.
Dus zal VDO wat anders moeten verzinnen.
Navigon heeft niet de kaart SW van Navteq overgenomen, maar een sectie die zich bezig houdt met besturings-SW.
Van die overname heeft VDO geen last, ze blijven gewoon kaarten kopen van Navteq en maken de besturings-SW zelf. Zoals ze ook al gedaan hebben bij alle vaste systemen en nu ook bij de MS 2010 en PN 2050.
De MS 2000 draaide op besturings-SW van Falk, de 2010 niet meer. Die komt geheel uit eigen huis.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
benn15
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2006 20:23

Tevreden met de update

Bericht door benn15 »

Nu, na lang wachten en twijfels over de betrouwbaarheid van de informatie van JW, het dan toch een feit is geworden, kan ik niet anders zeggen dan dat dit de update was waar we met z'n allen op zaten te wachten. JW: THNX!
De vastlopers lijken verdwenen en het vinden van Sat's is ook stukken beter. Ook weet de MS2010 de route vast te houden bij een scherpe bocht (op een klaverblad of zo). Daarnaast kun je nu, terwijl de nav aan de stroom zit, gewoon opstarten. Nu durf ik de nav ook zonder zorgen mee te geven aan m'n vrouw. Toch zijn er nog een paar wensen (natuurlijk, er moet wat te zeuren over blijven...):
  • Zelf een stem kunnen toevoegen/opnemen (in mijn geval de Friese taal :lol: )
    Het schermpje kunnen gebruiken voor een achtuitrijcamera o.i.d. zou helemaal prachtig zijn, natuurlijk op eigen risico, maar als iemand weet of en zo ja. hoe dit kan, dan hou ik me aanbevolen.
Verder zeer tevreden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Re: ??

Bericht door Gene »

®eelex™ schreef:Hallo,

Zit al een tijd op het forum en lees alles. Nu heb ik waarchijnlijk een achterhaalde vraag maar ga hem toch stellen :)

Tot nu toe nog geen update gedraaid. Heb al gelezen dat het met deze nieuwe update geen probleem is om hem over de originele software te draaien.

Ik zit met het volgende:

Hoe krijg ik de update op mijn systeem? Ik begrijp dat ik een SD kaart moet aanschaffen. Hoe krijg ik vervolgens dan de update op mijn 2010? En wat voor SD kaart lezer moet ik kopen?

Jullie zien wel dat ik een complete noob ben op dit gebied. :oops:

Alvast bedankt voor jullie begrip.

Grtz Reelex
Vanavond de update voor hem ingelezen en het verschil was al gelijk merkbaar.
Bij het opstarten van het systeem duurde het met de oerversie sw.... eigenlijk best wel lang. Met de nieuwe sw... een duidelijk merkbare snelheidswinst. Ook de satfix (bij mij in de keuken) prima, in een recordtijd 4 sat's. En dan was het zicht naar boven ook nog niet eens vrij.
Wat me wel opviel is dat de keus van het sd kaartje per systeem kan verschillen. Waar ik met andere 2010 systemen geen enkel probleem had, weigerde deze unit het kaartje te herkennen. Geen nood, gewoon de originele kaart geformatteerd, update software erop... en je raad het al ... gelijk starten.
Gelukkig was er een image van de originele kaart voorhanden waardoor het restoren van het originele kaartmateriaal ook redelijk snel kon worden uitgevoerd. Nu maar afwachten of al onze positieve berichtgeving mbt deze nieuwe sw ook nu weer bevestigd gaat worden.
Al met al... weer een tevreden forumlid erbij. :wink:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
®eelex™
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jun 2006 00:13

Bericht door ®eelex™ »

Nogmaals bedankt, Gene. :wink:

Na een lekker bakkie, aan de slag. Update erin maar 'mijn' 2010 is de makkelijkste niet. Na wat heen en weer geschuif met kaartjes, hadden we (lees Gene) de goede te pakken.

Meteen viel de snelheid in positieve zin op. Het opstarten ging meteen een stuk sneller. Aangezien ik nog met de originele software reed, was ik niet anders gewend dan dat soms wat trage opstarten.
Volgende wat opviel was de verbetering qua scherm-indeling. Alles lijkt wat groter en duidelijker. En natuurlijk zijn er ook wat handige opties toegevoegd. Al met al een geslaagde missie. :D

Nadat we ook een gezamelijke hobby ( motor-rijden ) besproken hadden, was het tijd om de 'nieuwe' 2010 aan het werk te zetten. Na een mooie nieuwe kleur geselecteerd te hebben, de koers richting huis erin gezet. Alles loopt zo veel sneller en de gehele route niet onder de 7 stats geweest.

Kortom........Niets dan lof voor de laatste update ( en de hulp van Gene )... :P

ps. Jullie horen nog hoe de 2010 het naar Duitsland gaat doen...
-Niet omdat het moeilijk is durven we niet, omdat we niet durven is het moeilijk.-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Hartstikke fijn voor je, ®eelex™, dat alles goed gekomen is. Ik weet inmiddels ook uit eigen ervaring, dat de 2010 echt een hele leuke PNA is, en dat we dankzij dit Forum dagelijks weer nieuwe zaken kunnen leren.
Daar ik er van uitga, dat de bezigheden binnen dit Forum voor zowel de Mod's als enige Senioren baseert op het principe "oud papier en liefdewerk", hierbij eens een GROOT dankjewel aan Gerritje, JW en alle Mod's (alfabetische volgorde!) voor alle verstrekking van kennis!

Ik weet het, past niet in dit Topic, maar de Mod mag het naar believen herplaatsen!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tallyman
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2006 16:36

Installatie

Bericht door tallyman »

Vandaag de update van januarie 2007 geinstalleerd.
Tegen het advies van de installatie handleiding zip file uitgepakt met de Total Commander.
Vervolgens met de Total Commander gekopieerd m.b.v. een cardreader naar een 256 Mb SD-kaartje.
Daarna installatiemanual gevolgd.
Installatie verliep vlekkeloos!
De Total Commander is via Internet te downloaden.
Verder nog geen tijd gehad om de performance te testen.

Vr.gr.

Tallyman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Uiteraard kan er ook gebruik gemaakt worden van total commander. Winzip wordt geadviseerd door VDO omdat zij zeker weten dat dit niet tot problemen gaat leiden. Echter ook andere programma's dan winzip kunnen de zip file uitpakken. De werking daarna kan dan echter niet gegarandeerd worden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cyruse
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2006 23:05

Bericht door Cyruse »

Dit weekend de update #3 geinstalleerd op de 2010. Eerste update van mijn 2010, de andere updates vond ik te buggy.

Update verliep vlekkeloos (bedankt JW voor de uitleg!). Eerste indrukken: opstartbalk aanwezig, harder geluid, 2e nieuwe vrouwenstem (met een gooise RRRR) aanwezig, letters in de balkjes onderaan zijn groter, sneller opstarten.

De navi heeft nu met de nieuwe update een hele dag gewerkt kriskras door nederland. We hebben 1 vastloper gehad (geen reset) en inderdaad lijkt de navigatie nu soms 'na te ijlen'. Dat wil zeggen dat je bijv. de bocht al hebt gehad, het beeld blijft in de bocht even vaststaan en schiet daarna in 1 keer door. Dit gebeurde ongeveer 2 keer, voor zover we konden nagaan.

Ondanks dit zijn we overwegend positief over de update, de stabiliteit is beter geworden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Cyruse schreef:(...) en inderdaad lijkt de navigatie nu soms 'na te ijlen'. Dat wil zeggen dat je bijv. de bocht al hebt gehad, het beeld blijft in de bocht even vaststaan en schiet daarna in 1 keer door. (...)
Ja, dit verschijnsel heb ik hier in de stad ook. Het is echter steeds op dezelfde "hoeken", en ook de stembegeleiding (bijv. "nu rechts afslaan") komt dan niet. Ik vermoed inderdaad, zoals JW al vaker heeft gesuggereerd, dat e.e.a. met een grote, locale, gebouwdichtheid van doen heeft (korte "dode zone"?) Daar de navigatie an sich de rit weer snel oppakt, of in het geheel niet kwijt is, is het m.i. een kleine onvolkomenheid waar we gewoon mee om moeten gaan.
Value for money, heet het toch? :wink:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ricky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2006 10:16

Bericht door Ricky »

Ik heb een uurtje geleden de update erop gezet en dat ging heel vlot. Geen enkel probleempje gehad.
Ook het opstarten gaat prima ... MAAR nu vind hij tot nu toe nog steeds geen sat's !
Sinds een kwartiertje heb ik hem nu buiten gezet zodat er een goed zicht naar boven toe is.
Iemand nog dergelijke ervaring of suggesties ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

1e keer kan soms wel een half uur duren, dus je zult inmiddels wel satellietenontvangst hebben.
Laat maar even weten.
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ricky schreef:Ik heb een uurtje geleden de update erop gezet en dat ging heel vlot. Geen enkel probleempje gehad.
Ook het opstarten gaat prima ... MAAR nu vind hij tot nu toe nog steeds geen sat's !
Sinds een kwartiertje heb ik hem nu buiten gezet zodat er een goed zicht naar boven toe is.
Iemand nog dergelijke ervaring of suggesties ?
Nu wel dus, na je eerdere vergeefse pogingen :wink:

Dat met die Sat's is eerder langs gekomen, lees maar mee:
Bessie schreef:JAWEL, ik heb ook de update succesvol kunnen installeren (dankzij de beschrijvingen binnen dit Forum).
Buiten de reeds in dit draadje genoemde voordelen, heb ik de volgende zaken mogen vaststellen (had gelukkig een gepland ritje door de stad uitstaan):

- eerst grote schrik; geen satelietontvangst! Dit duurde ongeveer 20 minuten, maar gelukkig verschenen daar de satelieten weer.- ik heb plotseling binnenshuis wel tot 10 satelieten ontvangst, voorheen was dit 0,0
- POI's veel exacter; het leek af en toe wel of ik bij een benzinestation of apotheek naar binnen reed
- niet zo interessant voor alle Forumlezers, maar ik kon voorheen op de 2010D (zie ander draadje) weliswaar adressen in F of CH ingeven, maar afstand of reistijd werd niet weergegeven (kan ook niet zonder EU SD kaart). Echter nu wordt wél (zeer snel) reistijd en afstand aangegeven (en wel heel precies, weet ik uit "vroegere" reiservaringen).

Al met al positieve ervaringen met de update, nu nog eens een EU SD kaartje erin stoppen.
Wellicht komt dit binnenkort, wie weet.

Grüßen,
Bessie
Even geduld dus, zo te lezen :idea:

Groet,
JW

Edit JW: Terwijl ik Bessies verhaal aan het opzoeken was is er al gereageerd, door Bessie :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Ik wilde echt niet onbeleefd voordringen, JW, maar ik was blij dat ik ook eens iets wist te vertellen! :wink:

Nu nog terugkoppeling van Ricky.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bessie schreef:Ik wilde echt niet onbeleefd voordringen, JW, maar ik was blij dat ik ook eens iets wist te vertellen! :wink:

Nu nog terugkoppeling van Ricky.

Grüßen,
Bessie
Alleen al de gedachte.... :oops:
Blij dat je reageerde dus, anders kan ik zoiets ook alleen maar van 'horen-zeggen' doorvertellen. :D

En we zijn benieuwd hoe Ricky dit gaat ervaren. Als het helemaal niet lukt moeten we verder kijken, er zijn dan nog wel een paar suggesties :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

JW schreef:
Ricky schreef:Ik heb een uurtje geleden de update erop gezet en dat ging heel vlot. Geen enkel probleempje gehad.
Ook het opstarten gaat prima ... MAAR nu vind hij tot nu toe nog steeds geen sat's !
Sinds een kwartiertje heb ik hem nu buiten gezet zodat er een goed zicht naar boven toe is.
Iemand nog dergelijke ervaring of suggesties ?
Nu wel dus, na je eerdere vergeefse pogingen :wink:

Dat met die Sat's is eerder langs gekomen, lees maar mee:
Bessie schreef:JAWEL, ik heb ook de update succesvol kunnen installeren (dankzij de beschrijvingen binnen dit Forum).
Buiten de reeds in dit draadje genoemde voordelen, heb ik de volgende zaken mogen vaststellen (had gelukkig een gepland ritje door de stad uitstaan):

- eerst grote schrik; geen satelietontvangst! Dit duurde ongeveer 20 minuten, maar gelukkig verschenen daar de satelieten weer.- ik heb plotseling binnenshuis wel tot 10 satelieten ontvangst, voorheen was dit 0,0
- POI's veel exacter; het leek af en toe wel of ik bij een benzinestation of apotheek naar binnen reed
- niet zo interessant voor alle Forumlezers, maar ik kon voorheen op de 2010D (zie ander draadje) weliswaar adressen in F of CH ingeven, maar afstand of reistijd werd niet weergegeven (kan ook niet zonder EU SD kaart). Echter nu wordt wél (zeer snel) reistijd en afstand aangegeven (en wel heel precies, weet ik uit "vroegere" reiservaringen).

Al met al positieve ervaringen met de update, nu nog eens een EU SD kaartje erin stoppen.
Wellicht komt dit binnenkort, wie weet.

Grüßen,
Bessie
Even geduld dus, zo te lezen :idea:

Groet,
JW

Edit JW: Terwijl ik Bessies verhaal aan het opzoeken was is er al gereageerd, door Bessie :wink:
Het lijkt er verdacht veel op, JW, dat het een "Limburgs kwartiertje" aan het worden is ... :wink:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ricky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2006 10:16

Bericht door Ricky »

Hoi mannen,

Hier ben ik dan eindelijk terug.
Het is inderdaad in orde gekomen met de sat's, het duurde wel ruim een half uur vanaf dat hij buiten stond. Nu dus alles prima.
Ik moest dringend weg daarstraks, dus had ik even geen tijd meer om het resultaat hier te posten.

Bedankt, Bessie en JW !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Hee Ricky, hartstikke fijn voor je dat het goed gekomen is! Je ziet (even oubollig) maar weer 'geduld is een schone zaak' :D . Zoals reeds geschreven, hetzelfde 'probleempje' had ik ook, en dacht wat heb ik nou weer aan de fiets hangen. Je zult zien, nu functioneert alles tadelose.

En eh ... dat ik in een bedankpost samen met een Heer van stand genoemd wordt, en dan ook nog in deze onbewuste volgorde, doet mij echt :oops:

Fijne avond weiterhin!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

samen met een Heer van stand
Doelend op Bommel maar met de afbeelding van de goede Joost!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

En zo is alles voor dit moment toch goed gekomen en hebben de lezers van dit forumgedeelte weer iets om verheugd over te zijn. Ervaringen van gebruikers zijn voor dit (maar ook andersoortige fora) van crusiaal belang. Ook de mod's kunnen niet alles weten (buiten het feit dat ze wel een hoop weten). En ook wij leren weer iedere dag. :wink:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

:D JAAA, Gerritje, we waren het al eens, maar jouw Allgemeinbildung overtreft nu eenmaal alles en iedereen!

JW is voor mij een Heer van stand, en de Avatar, ach, Joost mag het weten :wink:

Ook voor jou een prettige avond toegewenst!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bessie schreef::D JAAA, Gerritje, we waren het al eens, maar jouw Allgemeinbildung overtreft nu eenmaal alles en iedereen!
JW is voor mij een Heer van stand, en de Avatar, ach, Joost mag het weten :wink:

Ook voor jou een prettige avond toegewenst!

Grüßen,
Bessie
Da's er eentje om in te lijsten :wink:
Bedankt :Beer:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ricky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2006 10:16

Bericht door Ricky »

Mijn eerste ervaringen met de nieuwe update. :D
Deze morgen naar het werk heb ik de snelste route gekozen voor Carin maar ik heb telkens de binnenwegen genomen, dus wel 40 keer afgeweken van de voorgestelde route. Telkens zeer snel (binnen de 5 sec.) een nieuwe route (die ik dus weer niet volgde om te testen).
Het aantal sat's was gewoon verbluffend: bij de start onmiddellijk 5, gedurende het grootste deel vd rit (zeer veel bochten en afritten) constant 8-9, op het laatste stuk zelfs 11 :shock: (was wat langer, bijna recht stuk weg).
Voor de update had ik ook niet echt te klagen over de ontvangst, maar toch had ik er dan gemiddeld maar 6. Toen ik even onder een lage brug moest stoppen voor de file viel de ontvangst weg, maar ik was amper onder de brug onderuit of ik had er direct terug 9. Top dus !
Wel kwam ik een foutje in de kaart tegen, maar daar kan VDO uiteraard niks aan doen.
Voorlopige conclusie: dit is echt wel de update waar ik zat op te wachten ! ... als nu de vastlopers weg blijven kan mijn geluk niet meer op. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JW schreef:@ DennisS,

Bessie heeft het antwoord al gegeven, op de NL site staat nog die link naar de update #2. Inmiddels is VDO daarvan op de hoogte, zal ongetwijfeld spoedig aangepast worden.
Persoonlijk zou ik een nieuw SD kaartje aanschaffen, een kleintje van 256 MB kost een habbekrats. Daarmee loop je geen enkel risico mbt je kaartgegevens op je SD.

Groet,
JW
En dat is inmiddels gebeurd, hij staat er nu en is HIER te vinden.

Daar is ook die "Carnavals kaart" te vinden, zie het andere topic

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 651
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • nüMaps Lifetime Europa 2015.10 beschikbaar
    door Toho_NL » 21 jun 2014 11:10 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 1324
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 193
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1980
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1420
  • Navi 20 update
    door on7on » 16 mei 2014 21:49 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 961

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”