Problemen met PN3010

DeSchreut
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:48

Problemen met PN3010

Bericht door DeSchreut »

De PN3010 is mijn 2e VDO navigator, gekocht nadat ik m'n trouwe PN2110 had laten stuiteren :cry:
Door het grotere scherm en de snellere CPU is hij best fijn. Ik heb hem op een dashmount met vaste TMC antenne.
Ik heb 2 problemen met die PN3010:

Tijdens een rit doet ie constant herberekeningen en voor elk gevonden resultaat vraagt ie OK of Cancel. Alleen veegt ie daarbij het scherm schoon en blijft met de vraag staan tot je antwoord geeft. Vooral in steden is dat ZEER hinderlijk. Op een rit Rotterdam/Antwerpen doet ie dat rustig 8 a 9 keer...

Op de grote weg door een stad (bijv. Ring Antwerpen of Amsterdam) signaleert ie heel vaak dat er een flitskast staat, terwijl die in werkelijkheid op de (kruisende of parallel lopende) stadsweg staat en NIET op de snelweg. Op de ring Antwerpen van Noord naar Zuid krijg ik zo 4 onterechte meldingen, en dat is heel irritant.

Ik draai de laatste versie firmware PSN_1.7.5.2 op WinCE 5.0 systeem versie 3.0.8 van 2008/02/29 en met kaart versie Europe 2007/08-1, 6231 (in deze staat aangekocht, zelf niets gewijzigd of bijgeladen).

Wie heeft een oplossing voor deze lullige problemen?
Dank voor 't meedenken!

PS.: Ook jammer natuurlijk is dat ik straks op mijn vakantie naar de USA+Canada een (geleende) TomTom moet meenemen omdat er voor de PN-series kennelijk geen kaarten voor de USA leverbaar zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe is het gesteld met de GPS ontvangst, heb je altijd voldoende sat's om een goede positebe[paling te kunnen doen?

Dat de flitsers niet alleen op je route, maar ook in de buurt gesignaleerd worden is een eigenschap van alle VDO systemen, daar kun je niks aan veranderen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nog een vraag: Hoe is het met de kwaliteit van de TMC ontvangst en staat de dynamische begeleiding soms aan onder Routeinstellingen - Opties - Verkeersinfo gebruiken?
Als er tijdelijk even geen positiebepaling mogelijk is wordt er niet gevraagd om bevestiging van een nieuwe routeberekening. Dat gebeurt alleen bij ingeschakelde TMC
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DeSchreut
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:48

Bericht door DeSchreut »

JW schreef:Hoe is het gesteld met de GPS ontvangst, heb je altijd voldoende sat's om een goede positebe[paling te kunnen doen?

Dat de flitsers niet alleen op je route, maar ook in de buurt gesignaleerd worden is een eigenschap van alle VDO systemen, daar kun je niks aan veranderen.

Groet,
JW
JW, bedankt voor de info van die flits-kasten. Ik had er bij de PN2110 eigenlijk nooit last van, maar met die 3010 valt 't wel op :? . Satellieten ziet ie ZAT, daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik heb de dashmount met een eigenbouw beugeltje net boven m'n radio zitten zodat ie volop zicht naar buiten heeft maar m'n dashboard mooi vrij van draden en troep is. Die zuignappen vind ik maar niks...
Grtz...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DeSchreut
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:48

Bericht door DeSchreut »

Gerritje schreef:Nog een vraag: Hoe is het met de kwaliteit van de TMC ontvangst en staat de dynamische begeleiding soms aan onder Routeinstellingen - Opties - Verkeersinfo gebruiken?
Als er tijdelijk even geen positiebepaling mogelijk is wordt er niet gevraagd om bevestiging van een nieuwe routeberekening. Dat gebeurt alleen bij ingeschakelde TMC
Gerritje bedankt. Ik heb ALTIJD m'n TMC aan staan, daar heb ik hem ook voor gekocht... TMC ontvangst is normaal gesproken goed. Op de grens van NL en BE wil hij wel eens even weg zijn (een km of 10), maar dat is dan ook het enige.
TMC zat in de PN2110 ook, maar daar kwam dit soort suffe meldingen echt nooit voor. Heb nog altijd spijt dat ik die heb laten vallen (scheur in scherm), was een prima ding. Wel heeft die 3010 een prettig groot scherm, en dat is een verbetering. Ben binnenkort 50 en hoef dus nu (nog) niet de leesbril op te zetten om m'n GPS te kunnen lezen :lol: :lol: :lol:
Maar die meldingen daar baal ik van, dat zou je moeten kunnen uitzetten (by default accept new routes of zo).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een aantal keren hebben we meegemaakt dat het er opnieuw op zetten van de Software een probleem oplost.
Suggestie is dus de Software opnieuw bij VDO op te halen en 'm dan te laden.

We zijn benieuwd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij de 2050/3000 serie werkt dat niet.
Eenmaal geladen software is niet zomaar nog een keer in te spelen. Je krijgt dan een foutmelding.
Downgraden heb ik ook niet voor elkaar gekregen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 259
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 721
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 340
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 818
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 734
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 849
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1029

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”