PN1000

Jo&Co
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2010 17:34

PN1000

Bericht door Jo&Co »

Voor een update van mijn PN1000 ben ik als volgt te werk gegaan. De update files van internet op een 2Gb SD kaartje. Dit in de PN1000 waarbij een enkel bericht in een rood blok voorbij kwam. Daarna de SD map kaart er weer in maar nu geen enkel teken van leven. Ook geen mogelijkheid met de upgrade kaart een update te activeren.
Kan iemend aangegeven wat er hier fout is en hoe ik mijn PN1000 waar aan de gang kan krijgen. Hij werkte voordien naar wens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Misschien even vertellen welke update je hebt gebruikt en wat de reden was voor deze operatie
Heb je echt Winzip gebruikt om uit te pakken? Zo niet dan is dat sowieso al een reden om aan te nemen dat het verkeerd is gegaan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jo&Co
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2010 17:34

PN1000

Bericht door Jo&Co »

Gerritje, Bedankt voor de snelle reactie.

De update die ik heb gebruikt is versie D40-070731r1

Rede van deze actie was om de zaak actueel te krijgen omdat op verschillende verkeers punten een verkeerde navigatie werd gegeven. (met de wetenschap van nu had ik het beter kunnen laten??)

Voor hetuitpakken heb ik winzip gebruikt. Vraag is kunnen de bestanden 1 op 1 gekopieerd worden (wat is gedaan) of moet de SD kaart eerst geformateerd worden als opstart schijf?

Op dit moment is de PN1000 helemaal dood, voeding is ok met een 220V / 12v adaptor

Hoor graag van je

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een update zoals jij hebt uitgevoerd heeft helemaal niets te maken met de actualiteit van bepaalde situaties.
Daarvoor moet je gewoon een kaartupdate kopen

Je hebt nu gepoogd om het besturingssysteem te wijzigen met alle gevolgen vandien
De gevolgde methode lijkt me overigens in orde. Formatteren van een SD kaartje is onnodig.

Toch is er tijdens deze update iets misgegaan en de enige manier is met het kaartje erin de reset te gebruiken en met het toestel aan de oplader te zien of er leven in is te krijgen.
Overigens werkt alles slechts met een aangesloten batterij
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toch even de vraag: heb je heel zorgvuldig, stap-voor-stap, de Installatie Handleiding voor deze Firmware D40-070731r1 gevolgd?
Daar mag je niet van afwijken, op geen enkel punt :idea:

Ik heb zo'n idee dat je deze Handleiding niet goed gelezen hebt.
Had je dat wél gedaan dan zou je de laatste regel ook gelezen hebben, waarin staat dat deze Firmware update (slechts) zorgt voor verbeterde TMC werking. Niks van kaarten of iets dergelijks.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jo&Co
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2010 17:34

Bericht door Jo&Co »

JW en Gerritje,
Ik heb alles volgens de handleiding gedaan met de adaptor aangesloten om geen stroom uitval te hebben bij de (update). In eerset instantie kwam er een scherm met een rood blok (kan me niet herrineren wat voor tekst daarbij stond).
Daarna is er geen beeld meer gekomen.
Naar Halfords geweest die aan gaven dat het ding is overleden. Dit op basis dat hij niet met beeld komt zowel met de aan/uit knop als via de reset. Dit had ik zelf natuurlijk al diverse malen geprobeert.

Vraag me nu af of bepaalde soft waer dit weer aan de gang kan krijgen,. ik zie allerlei downloads op Torrent Downloads zou ik daar wat mee kunnen.

Andere mogelijkheid is door halfords terug te laten sturen (zit nog net in de garantie)

Wat is jullie idee hierover (het laatste is natuurlijk het eenvoudigste)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik zou zeker niet gaan klooien met allerlei dubieuze downloads, maar gewoon gebruik maken van je recht op garantie.
Als Halfords 'm vlot opstuurt naar VDO-Service heb je 'm snel weer terug.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het idee dat het toestel is overleden is een even simpele als terechte constatering
Er zijn wel bedrijven die dit privé voor je kunnen oplossen maar de kosten hiervan zijn dusdanig dat ze verre de economische waarde van het toestel te boven gaan. Mocht er nog sprake zijn van garantie dan kan en moet de leverancier dit voor je oplossen

Ik weet niet wat je bedoelt met `allerlei torrents` maar ik kan me niet voorstellen dat er software rond zou slingeren die dit soort problemen kan oplossen. Volkomen onzin en bovendien een gevaarlijke gedachte!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”