PN1000

JohnE
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2010 16:20

PN1000

Bericht door JohnE »

Ik zou graag willen weten hoe ik de positie waar ik me op dat moment bevindt, b.v. een parkeerplaats, kan vastleggen in de PN1000 en je hebt geen adres gegevens van deze locatie.
Dit om deze positie later weer snel terug te kunnen vinden en ik de kortste weg hiernaar toe niet meer weet.

Kan ik bv de coördinaten zichtbaar maken van deze huidige positie? En die opslaan als bestemming?

Ben erg benieuwd of dit kan want in de handleiding kan ik er niets van vinden. Wel wordt er reclame mee gemaakt dat dit een voordeel is van een draagbaar navigatiesuysteem tov een vast navigatiesysteem.

groet
john :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Over de kwaliteit van de VDODayton handleidingen is al vaker geschreven maar die voor de PND's zouden in het eerste leerjaar van aan VMBO nog geen 4 halen. Een slecht vertaalprogramma losgelaten op een zeer slechte en volledig ontoereikende Engelse handleiding. Een schande



Maar jouw "probleem oplossen" is feitelijk heel eenvoudig:

Als je een bepaald punt uit de kaart wilt opslaan, moet je zorgen dat je het positievierkant te zien krijgt.
Dit zie je als je rechtsonder klikt en de functiebalk verschijnt. Druk op het verschuiven-symbool

Als je het kruis op de juiste plaats hebt geschoven druk je op OK en de positie wordt meteen opgeslagen in Vorige Bestemmingen. Je kunt ook op het Adresboek-icoon aanklikken en dan kun jet de bestemming meteen opsaan in als Thuis, Werk of in het adresboek en een naam geven
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JohnE
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2010 16:20

Bericht door JohnE »

Bedankt voor je snelle reactie Gerritje.
Uiteraard meteen geprobeerd en het werkt zo perfect.

Wat de kwaliteit van de handleiding betreft geeft ik je helemaal gelijk. Gewoon heel erg slecht.
Het heeft bijvoorbeeld bij mij ook een hele tijd geduurd voor ik erachter was hoe de TMC functie te gebruiken.
Probleem bleek uiteindelijk te zijn dat je die antennedraad daarvoor nodig hebt. Stond nergens in de handleiding en ik ging ervan uit dat die antennedraad alleen maar nodig was indien er geen of slechte GPS ontvangst zou zijn (bv bij ruiten met voorruitverwarming). Nu met het draadje werkt de TMC gewoon goed.

Wel krijg ik zo langzamerhand het idee dat er nog veel meer handige functies zijn waar ik geen weet van heb.
Bestaat er ook zoiets als een FAQ database voor deze PND's? Zijn er andere betere handleidingen beschikbaar?
Ik weet het ik vraag veel maar ik wil graag alle mogelijkheden van deze PND kennen.

nogmaals bedankt
groet
John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fijn dat het gelukt is.

Er is hier wel vaker een bepaalde handeling aan de orde geweest maar een echte FAQ heb ik nooit gezien
Aangezien het toestel al jaren niet meer te koop is en de producent andere activiteiten heeft ontplooid zal er ook nooit meer iets komen

Overigens staat er duidelijk in de slechte handleiding dat de antenne voor TMC is en waar deze moet worden aangesloten (pag 148 en 150)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”