PN 6000 TSN

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

PN 6000 TSN

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op het Duitse Geo24 forum is net een bericht verschenen van een PN6000 TSN gebruiker die de "nieuwste" truckspecifieke kaartsoftware heeft toegestuurd gekregen

De inhoud van de file CDROM.TOC staat daar ook bij en nu blijkt gewoon dat de gebruikers, die deze update nog tegeod hadden, toch wederom een beetje bedot worden.
Immers, alle nieuwe producten van Navteq-VDODayton zijn gebaseerd op een database van Q4-2008 en hier wordt de oude database van Q2-2008 gebruikt!

Continental Automotive GmbH
I MM R G SW NM DBP

Content

Volume: CD_6xx4
Date: 10.3.2009
db: EU(2008Q2)
Area: Europe 2009 Truck
Supplier: Navteq
Version: 5xx.20.xx2.8x
Customer: 12xxxxxx9x
Customer Info: AM
Features: V10
TPD:
SVD: 2009xx28
TMC: 20090121
Phoneme: NO
DBAL: V0x6_0xx1
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Ik vind het zeer vreemd,dat de gebruiker in Duitsland nu al een nieuwe update heeft toegezonden gekregen.
Mijn laatste info die ik van Navco heb,luid totaal iets anders.

De info die ik eerst van Navetq had gekrgen luide dat Eind April/Begin Mei de nieuwe kaarten uit zouden komen.
Dat hebben ze niet gehaald.
Toen werd het Eind Mei versturen.
Dat is ook verstreken,of komen ze niet na.

En nu heb ik een bericht dat de kaarten al in produktie zijn,en "ätleast" on stock zijn op 15 juni.
Dat bericht heb ik van Navco.

Dit is de eerste van de 2 stuks die de gebruikers is beloofd bij de aankoop van het device.
De 2de zal dus wel volgend jaar komen.
Maar of die gratis is,betwijfel ik.
Heb de vraag ook gesteld aan Navco,maar geen antwoordt gekregen.
Ik kan Navco bij deze vermelden,dat ik geen zaken meer met hun doe.
Verkoper is verantwoordelijk voor de verkoop.
Dat hij of zij afhankelijk is van derden,is niet mijn probleem.

Ik moet dus geduld hebben tot 15 juni,terwijl dus nu al een duitser met de nieuwe kaarten rijd,die ook nog een niets voorstellen.
Waarschijnlijk is het om te camoufleren van de uitgave,en dan 3 maanden later uit te komen met de 2de beloofde kaart.
Onbetrouwbare firma.
Heb er 1 keer zaken mee gedaan,en dat is 1 keer teveel.
De 6000 is een leuk device,met TV functie,maar daarmee is het ook gezegd.
Verder stelt het niets,maar dan ook niets voor.
Als het kaartmateriaal van Q3-2008 is,zoals threadstarter suggereerd,dan staat de A73 er nog niet eens op.
Dus typisch een geval van een dooie mus.
Veel geschreeuw ,maar weinig wol.
Ik koop iig nooit weer een device van VDO cq Continental Group.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als het kaartmateriaal van Q3-2008 is,zoals threadstarter suggereerd,dan staat de A73 er nog niet eens op.
Ik herinner me dat lezen nooit je sterkste kant is geweest :lol:
Ik schreef Q2-2008 en de A73 staat reeds op de Navteq kaarten met datanase Q4-2007

Dus iets nauwkeuriger met je respons zou ik willen voorstellen :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:
Als het kaartmateriaal van Q3-2008 is,zoals threadstarter suggereerd,dan staat de A73 er nog niet eens op.
Ik herinner me dat lezen nooit je sterkste kant is geweest :lol:
Ik schreef Q2-2008 en de A73 staat reeds op de Navteq kaarten met datanase Q4-2007

Dus iets nauwkeuriger met je respons zou ik willen voorstellen :oops:
Dan zullen kaarten van de diverse systemen wel verschillend zijn.
Q3-2008 van Navigon heeft niet de volledige A73.
Heb het ding zelf,en al heb al jaren Navigon,dus mij maak je niets meer wijs.
Of,en dat kan dus ook nog,dat navigon zijn kaart met de aanduiding Q3-2008,eigenlijk een Q3-2007 kaart is.
Geloof je dat dan soms?
En over lezen gesproken.
Zet eerst eens een andere bril op voordat je reageerd op een site als GEO met "verascht".

Gedeelte van je tekst.

Benützer wieder verarscht werden.
Dies sollte eine Bezeignung 2009-1 haben

Vielen Dank Navteq und Continental

Onbegrijpelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ondanks dat je "dat ding" al jaren zelf hebt, begrijp je kennelijk niet wat ik bedoel.
De kaart voor de PN6000 TSN van 2009 heeft volgens de door Navteq geleverde gegevens een database van Q2-2008. Dat staat gewoon in de file die ook op de DVD en de SD kaart staat.
VDODayton kaarten behoren bij de weinige producten op deze markt waar je gewoon eerlijk kunt zien van welke database gebruik wordt gemaakt.

Dat schreef ik
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:Ondanks dat je "dat ding" al jaren zelf hebt, begrijp je kennelijk niet wat ik bedoel.
De kaart voor de PN6000 TSN van 2009 heeft volgens de door Navteq geleverde gegevens een database van Q2-2008. Dat staat gewoon in de file die ook op de DVD en de SD kaart staat.
VDODayton kaarten behoren bij de weinige producten op deze markt waar je gewoon eerlijk kunt zien van welke database gebruik wordt gemaakt.
Dat schreef ik
Kun je bij Navigon ook zien.
Je moet alleen even weten waar je dat moet bekijken.
Is wel degelijk te zien.

Navigon Monaco Navteq Q3-2008 kaart:

Map.Country=MCO
Map.FederalState=
Map.Region=EU
Map.Version=3.1.1
Map.Type=BaseType
Map.ProductionDate=11072008
Map.Supplier=NT
Map.Release=Q108
Map.Code1=xxxxxxxxxxxxxxx
Map.Code2=xxxxxxxxxxxxxxx
Tmc.LocationTableNumbers1=3872
Tmc.LocationTableCount=1


Navigon Monaco Navteq Q1-2009 kaart:

Map.Code1=xxxxxxxxxxxxxx
Map.Code2=xxxxxxxxxxxxxx
Map.Country=MCO
Map.FederalState=
Map.ProductionDate=20012009
Map.Region=EU
Map.Release=Q308
Map.Supplier=NT
Map.Type=BaseType
Map.Version=3.2.3
Tmc.LocationTableCount=1
Tmc.LocationTableNumbers1=3872


Heb de mapcodes 1 en 2 van beide verwijderd.

Bij xxxxx staat normaliter een cijferreeks.

En die Q2 -2008 had ik wel gezien.
Q3 is gewoon een tikfout,omdat ik praktisch overal Q3 heb.

Trouwens ik heb ook al bericht van mijn leverancier.
Die beweerd echter,dat hetgeen op Geo staat,dat dat een versie is,voor gebruik in vaste systemen.
Kan dus ook niet lezen,schijnbaar.
Op die DVD doosje staat toch duidelijk PND TSN.
Volgens mij betekend dat Portable Navigation Devices Truck Specifieke Navigatie.
Hij beweerd,dat de PN versie van recentere datum is,dan wat hij aanbied,en wat er op Geo24 staat.
Volgens mij is het dus, "de lamme verneukt de blinde".
Uitspraak van hem is letterlijk weergegeven op mijn vraag,waarom er op dit moment dus al met de nieuwe software gereden wordt,en wij nog steeds moeten wachten,zijn antwoordt:

Troost u bovendien met de gedachte dat er op dit moment nog niemand vrolijk rond rijdt met een recentere uitgave, wat de verschillende
forums u ook willen doen geloven. Alleen voor de vaste inbouw systemen is de TSN update reeds beschikbaar die wij overigens ook
aanbieden op onze website (http://www.navco.nl/product_info.php?pr ... d=10022109) Voor de portable systemen wordt deze in
alle Europese landen door Navteq op een en hetzelfde moment geïntroduceerd. Volgens de laatste informatie nog steeds uiterlijk 15 juni
.


Dus dan maar even de vraag hier.
Wie liegt er nu.
Navco of de poster op Geo24.de

Gaarne een concrteet antwoord,want ik geloof niet meer in het verhaaltje VDO,nu Continental Group.
Ik ben al diverse keren met het éne antwoordt naat het ander geloodst.
En tot dusverre hebben ze de boel alleen maar uitgesteld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De Poster op Geo24 kan moeilijk liegen aangezien hij de spullen in handen heeft en Navco is volledig afhankelijk van de vaak volkomen misleidende informatie die door Navteq wordt vertrekt.
Misschien zou men zich bij Navco ook moeten realiseren dat ditzelfde navteq wel de kaarten voor BMW, zowel High, Porofessional als de CD's als sinds 3 maanden levert met precies dezelfde database als de nu komen en onderweg zijnde edities voor VDODayton apparatuur. Ook de uitgaven van Renault (V29) en voor de CD70 van Opel zijn al uitgeleverd.
De werknemers van NAVTEQ Customer Service Centre zijn buitengewoon slecht op de hoogte van de productspecificaties en vertellen de klant met grote regelmaat de meest baarlijke nonsens
Deze gang van zaken heeft trouwens totaal niets te maken met VDODayton of Continental
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:De Poster op Geo24 kan moeilijk liegen aangezien hij de spullen in handen heeft en Navco is volledig afhankelijk van de vaak volkomen misleidende informatie die door Navteq wordt vertrekt.
Misschien zou men zich bij Navco ook moeten realiseren dat ditzelfde navteq wel de kaarten voor BMW, zowel High, Porofessional als de CD's als sinds 3 maanden levert met precies dezelfde database als de nu komen en onderweg zijnde edities voor VDODayton apparatuur. Ook de uitgaven van Renault (V29) en voor de CD70 van Opel zijn al uitgeleverd.
Volledig mee eens.
Heb hem al gezegd,dat wanneer het niet komt,dat ik dan mijn rechtsbijstand ga aanspreken op slechte levering en niet nagekomen beloftes.
Hij is per slot van rekening mijn leverancier.
En of hij afhankelijk is van wie dan ook,is mijn zorg en probleem niet.Hij is leverancier van het produkt.
Hij moet zijn schade daar halen,waar hij de vertegenwoordiging van heeft.
De werknemers van NAVTEQ Customer Service Centre zijn buitengewoon slecht op de hoogte van de productspecificaties en vertellen de klant met grote regelmaat de meest baarlijke nonsens
Dat blijkt ook uit de correspondentie die ik gevoerd heb met Navteq.
De éne keer krijg je antwoordt,dat ze het jammer vinden dat je niet tevrden bent met hun materiaal,terwijl het dus gewoom om niet geleverde updates gaat.
En een keer daarvoor was het omdat de gemaakte kaarten nog niet helemaal compatible waren met de TSN versie.
Ze lullen gewoon uit hun nek.
Deze gang van zaken heeft trouwens totaal niets te maken met VDODayton of Continental
Dat ben ik dus niet met je eens.
VDO-Dayton heeft/had er wel degelijk mee uit te staan.
Die heeft namelijk de devices verkocht,met de 2 gratis kaarten van 2008 en 2009.
Welk afspraak die gemaakt hebben,zal niemand weten.
Ze kunnnen wel bedongen hebben,dat het geen kaarten mochten zijn van 2008 in 2008,maar die van 2007,vanwege de kosten van die kaarten.
Weet jij veel?

Kijk naar Medion.
Heeft ook devices.
Zogenaamd met de nieuwste kaarten.
Voor hun zal dat wel zo zijn,maar in werkelijkheid is dat niet zo.
Dat moraal zou best eens passen bij voorheen VDO-Dayton.
Zouden die beter zijn dan al die anderen denk je?
Nou,daar geloof ik niet in.
Ze hebben die boel verkocht,om er beter van te worden,niet om er minder van te worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Deze gang van zaken heeft trouwens totaal niets te maken met VDODayton of Continental
Natuurlijk heeft VDODayton verplichtingen maar dat Navteq er vervolgens een zooitje van maakt kun je VDODayton/Continental niet aanrekenen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:
Deze gang van zaken heeft trouwens totaal niets te maken met VDODayton of Continental
Natuurlijk heeft VDODayton verplichtingen maar dat Navteq er vervolgens een zooitje van maakt kun je VDODayton/Continental niet aanrekenen
Het is maar net ,wat jij onder "een zootje "verstaat.
Als je daarmee bedoeld,dat het zo ontzettend lang duurt,ja dan heb je gelijk.
Maar als je daarmee bedoeld,dat de kaarten nog eens "oude koek" zijn,dan kan dat de afspraak zijn tussen de leverende partij van het device an sich, en de kaartenbakker zijn.
Het geld moet immmers ergens vandaan komen.
Iedereen wil verdienen,jij ook,en ik ook.
Als jij een partij voor te vervoeren hebt,krijg je van mij ook geen geld toe.
Zo is het ook in deze business.

Mar nogmaals,ik vind het ook een vreemd zootje,dat in Duitsland de boel al gewoon er mee rond rijd in principe,en in Nederland,worden we gewoon verneukt,en wordt er gezegd,dat de release datum 15 juni is.

Ik denk dat ze het gewoon over een andere boeg gooien.
Ze hebben namelijk de verplichting om kaarten te leveren van 2008 en 2009.
2008 komt nu uit,en over een paar maanden tot een half jaar,komt versie 2009 uit.
Dan hebben ze aan hun verplichtingen voldaan,voor wat de voucher betreft.
En ze hebben altijd een excuus,dat het hun gewoon niet lukte om eerder klaar te zijn.

Volgens mij heeft het gewoon met geld te maken.
VDO-D is overgedaan/verkocht aan de CG.
VDO-D had nog niet betaald aan Navteq,maar wel de opdracht verstrekt.
En CG moest nog even dokken,en daar had CG niet zoveel behoefte aan.
Een beetje "lijken in de kast" verhaal.
Ik denk dat ik er met mijn gedachte,er niet ver naast zit.


(Note:
VDO-D = VDO Dayton
CG = Continental Group)


Iemand die een beetje verder kijkt,weet ook hoe het is gegaan met alle mensen die destijds een abo op nieuwe software en 2 keer kaartupdate bij Alturion hebben genomen.
Nee,uitkomst niet bekend?
Nou Punch heeft gewoon de gelden opgestreken,en Alturion in principe kapot laten verklaren in 2007.
Klanten die hun betaald hebben, zijn hun geld kwijt,omdat van een failliete boedel niets te halen valt.
Leuk voor je ligiditeit,maar slecht voor het vertrouwen.
Dergelijke praktijken zijn hier gelukkig niet gebeurd.

Je kunt het een betje vergelijken met wat er nu gebeurd bij Navigon,al is dat wel een safe bedrijf.
Abo op kaarten,2 jaar lang elk kwartaal.
Dus gewoon downloaden waar je recht op hebt.
Gaat nou Navigon "in concours",dan ben je "kohle" dus kwijt.
Denk niet dat dat zal gebeuren.

TomTom heeft ook zoiets.
Dat het daar fout gaat,die kans is groter dan bij de rest.
Ik kan geen miljard wegschrijven op mijn omzet in een jaar tijd omdat de conjunctuur nu even beroerd is.(TeleAtlas)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: PN 6000 TSN

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:Op het Duitse Geo24 forum is net een bericht verschenen van een PN6000 TSN gebruiker die de "nieuwste" truckspecifieke kaartsoftware heeft toegestuurd gekregen

De inhoud van de file CDROM.TOC staat daar ook bij en nu blijkt gewoon dat de gebruikers, die deze update nog tegeod hadden, toch wederom een beetje bedot worden.
Immers, alle nieuwe producten van Navteq-VDODayton zijn gebaseerd op een database van Q4-2008 en hier wordt de oude database van Q2-2008 gebruikt!

Continental Automotive GmbH
I MM R G SW NM DBP

Content

Volume: CD_6xx4
Date: 10.3.2009
db: EU(2008Q2)
Area: Europe 2009 Truck
Supplier: Navteq
Version: 5xx.20.xx2.8x
Customer: 12xxxxxx9x
Customer Info: AM
Features: V10
TPD:
SVD: 2009xx28
TMC: 20090121
Phoneme: NO
DBAL: V0x6_0xx1
Inmiddels heb ik het ook binnen.
Zij het niet via Navteq,maar via de leverancier in NL.
Deze heeft het schijnbaar niet aangedurft,omdat ik hem een deadline had gesteld,en werd er niet op gereaggerd,dat ik dat de rechter op ging zoeken.Hij is tenslotte de leverancier,en ik heb in principe niets met Navteq te maken,maar met mijn leverancier.

Hij heeft er wel één ding me bereikt.
Hij is een klant kwijt,en als ik mijn ervaring wordt gevraagd inzake VDO gerelateerde TSN navigatieprodukten,dan zal ik de hele waarheid vertellen opdat een ander niet later kan zeggen,hij heeft de nadelen niet verteld.
Als daar schade voor de CG uit onstaat, is dat hun verantwoordelijkheid,en niet de mijne.

Het laatste bericht wat ik van mijn leverancier had,is dat Navteq eerst de handel ging voorzien van die uitgaves,en dan de "gratis" , op basis van aangekochte complete produkten icm de voucher , gaan bevoorraden.

Het komt er dus in feite op neer,dat de nieuwe krant eerst gekocht moet worden,en dat de lezer met en bon,een krant krijgt van 2 weken oud.

Ik koop in ieder geval never en nooit weer een device waar e.d. voucher aan hangt,op basis van 2 jaaruitgiftes.
(Met uitzondering van de 4 keer Q uitgiftes die naderhandhand gekocht worden).

Ook het feit dat dus de poster op Geo niet staat te liegen,en dat de woorden van mijn leverancier net zo betrouwbaar zijn als een dief bewijst mijn inhoud van het bestand CDROM.TOC
Een leverancier weet net zo goed als ieder ander,dat er fora bestaan,waar dergelijke zaken besproken worden.
En dan roepen dat "nog niemand met de nieuwe rondrijd" en dat uitlevering pas "eind juni 2009" plaatstvind,weet gewoon dat ie staat te liegen.
De leverancier heeft ze namelijk al in huis.

Waarom wordt er mijnerzijds gebruik gemaakt van Q2-2008 materiaal?
Dat is goedkoper,en de rechthebbenden op een 2de gratis uitgave,worden zo straks voorzien van hun 2009 uitgave.
Op de vraag of koper nog zijn 2de kan verwachten,blijven ze tot dusverre het antwoordt,na 4 keer schriftelijk gevraagd te hebben,gewoon schuldig.
Wel verkopen dus met een leuke geste,maar de zaak nakomen is dus nog en vraag.
Ik heb met deze zaken "gegeten en gedronken".

Bestand CDROM.TOC:

Continental Automotive GmbH
I MM R G SW NM DBP
Content
Volume: CD_6xx4
Date: 10.3.2009
db: EU(2008Q2)
Area: Europe 2009 Truck
Supplier: Navteq
Version: 505.20.xxx.84
Customer: 1224734797
Customer Info: AM
Features: V10
TPD:
SVD: 20x9x228
TMC: 20090121
Phoneme: NO
DBAL: V0x6_x21

Gelijk aan de poster van GEO.de

Ik ga het de komende week uitproberen.
Heb daarvoor een leuke toer op het programma staan.
Winschoten - Hamburg , Hamburg - Mainz , Frankfurt - Middelburg , xx - xx ?

Dan komen de manco's wel boven water.
De truckers mogen het bij Navteq/Continetal Group(voorheen VDO-Dayton) weer met "afgeschreven materiaal doen".
Uit het CDROM.TOC bestand blijkt duidelijk dat de Continental Group de opdrachtgever is.
Als uit dit gegeven mocht blijken,dat er geen PN TSN meer verkocht worden,dan is dat volledig toe te schrijven aan hun domme fouten,en niet aan de ervaringen van de gebruikers.

Ik weet nu al,dat wat ik nu gebruik,sowieso al meer wegen heeft staan in het systeem,dan deze uitgave.
Al is het geen TSN systeem,het is wel accuraat,en ook goed geschikt als navigatiesysteem.
Ik spreek uit ervaring met Navigon MN7 op een PNA 8110,met het laatste verkrijgbare kaartmateriaal,waarop ik een abo heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Zo deze week de nieuwe kaarten van de TSN model uitgetest d.m.v een reis van huis,via Hamburg,2 adressen,dat naar Viernheim,toen naar Zwingenberg(tankcleaning),Frankfurt ( Höchst), Vlissingen(Thermphos) , Antwerpen(LBC), Emlichheim(fabriek), Gent,(chemie) en weer naar huis.

Het ding viel niet tegen.
Er zitten echter wel een paar storende manco's in het kaartmateriaal.

Allereerst het feit,wat steeds weer terug komt,als je een tunnel in gaat.
Kom je daar weer uit,dan is de route over,en dien je deze opnieuw in te voeren,want het apparaat is het gewoonweg kwijt.
Ook loopt de cursor niet mee,in de tunnel.
Dat kan een reden zijn,waarom de ingevoerde route niet meeloopt.
Echter in het verleden was het bij Navigon zo,kwam je een tunnel uit,dan pikte het device de GPS weer op,en ging de route weer verder.
Dat doet de PN 6000 met TSN dus niet.
Je bent de resterende kilomters helemaal kwijt,en het komt niet terug.
Heb het uitgeprobeerd,om te wachten tot circa 50 km verder,maar het device vertikte het gewoon.

Ook het gebruik van gegevens t.a.v gevaarlijke stoffen,is ook niet aan te raden.
Het device stuurt je op basi van je ingevoerde gegevens over een andere route,omdat volgens het systeem,de tunnel in die route met bepaalde stoffen verboden is.
Echter Navteq heeft nog geen kaas gegeten van Vervoer Gevaarlijke stoffen over de weg,want er zijn voor zelfs voor de mogelijkheden, qua instellingen device,tunnelvrijheden.
Ik ging dus gewoon de tunnel in(Vlaketunnel),en het systeem stuurde mij eraf.
Weg route,en het herstelde zich niet.
Jammer maar helaas.

Ook het feit dat je opgescheept zit met niet recente kaarten,komt tot uitdrukking o.a bij Bremen.
Het weggedeelte tussen Delmenhorst en Bremen,staat er nog in als de oude situatie,terwijl Navigon met 1 kwartaal later, wel de nieuwe situatie erin heeft.

Verder was de route wel aannemelijk,mede doordat er gebruik werd gemaakt met al langer bestaande wegen.
Qua POI's op trucker gebied,wegresto's etc,is de stand van zaken ook dus Q2-2008.
Een autohof als de Aral aan dew afslag Northeim,zul je dus niet tegenkomen in het kaartmateriaal,terwijl het ding al een paar jaar oud is.

Er zijn voor NL wel een hoop fouten uitgehaald.
Mijn conclusie is dan ook voor degene die zoites willen aanschaffen,is:
Laat het ding liggen,en koop iets recents.
Ondanks dat de kaarten zijn aangepast,is het totaal geen aanrader.
Hou je van wegen,waar om de haverklap een knik in zit,dan moet je bij VDO zijn.
Wil je fatsoenlijke GUI,koopt dan iets anders.
Navigon en TomTom hebben een beduidend betere Grafical User Interface(GUI).Dus hetgeen wat je ziet qua beeld.
Nog een opmerking qua device zelf.
Ik vind de nachtinstelling op automatisch in één klap, waardeloos.
Zet het daar vanaf,en regel het zelf.
Voor mij is de donkerste stand nog te licht.
Het is een storend licht in de donkere nacht.

Overall conclusie.
Kaarten zijn recenter,maar voor hetgeen erop staat dat het kaarten van 2009/2010 zijn.
Dat is dus ronduit gelogen.
Instelling Vervoer gevaarlijke stoffen,NIET mee werkbaar.
Navteq moet maar eerst eens op cursus om dat te leren.
Jammer dat er geen kaarten zijn gebruikt die recenter zijn.
Daar hadden ze een inhaalslag mee kunnen maken.

Geen aanrader dus.
Zonde van de uitgave van zo'n groot bedrag.
Is zijn niet waard.

Morgen gaat ie weer mee naar Denemarken`,eens zien of ie het in de Elbe tunnel weer laat afweten.
Ik vrees van wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”