PN-4000 update probleem

badong
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2010 16:12

PN-4000 update probleem

Bericht door badong »

Beste dames en heren,

ik ben in het bezit van een VDO Dayton PN-4000 (of eigenlijk is hij van mijn zus)
en heb gepoogd deze, strikt volgens de user manual van VDO Dayton zelf, te updaten met de update files psn_1.7.3.2.

SD-kaart klaar gezet en in FAT geformateerd, en volgens de manual "Minimum required capacity is 128 MB, max. 2 GB."
Dus een 512mb kaartje gebruikt om de update bestanden op te zetten.

Kaart erin, reset en de update begon.
Bij ROM Software update stopte hij echter met de melding: "not enough free space in flash memory".
Vreemd dacht ik al bij mezelf, nog een keer overnieuw gedaan en de melding verscheen weer.

Vervolgens maar een 2GB kaartje erbij gepakt en het zo geprobeerd, dat ging goed tot
hij kwam bij Application Software. De statusbar sprong van 0 gelijk naar 100.
Een vervolg-poging gaf wel een beter resultaat en hij ging, niet meer plots, van 0 naar 100.

Echter zit hij sindsdien vast in een wat lijkt een oneindig loop die begint van zandloper tot restart.

Ik haal de update kaart eruit en toch begint hij telkens opnieuw met de update.
Bij de 3e keer van de loop is de RESTART-knop soms niet in te drukken of verschijnt hij uberhaüpt niet eens op het scherm. Maar elke keer keert het terug en gaat Application Software plots van 0 naar 100.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Downgraden lijkt ook geen optie aangezien de oude files nergens verkrijgbaar zijn? (zag het andere topic over downgraden).

Bijbehorende foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
badong
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2010 16:12

Bericht door badong »

Inmiddels zelf weer een hoop geprobeerd en zoveel mogelijk informatie verzameld.
Mede door lezen van problemen met andere VDO Dayton's en een Italiaans bericht,
waar men van VDO Dayton in Italië te horen kreeg dat ze GEEN WINRAR, maar WINZIP moesten gebruikten
voor het uitpakken van de Update Files.

Winzip gedownload, kaart schoon gemaakt en zelf nog even nagelopen waar er eventueel een factor zat waar ook nog iets fout kon zijn. De Macbook even omgewisseld voor de Windows-bak en eventuele verborgen bestanden ook verwijdert!

Dus met een schone lei begonnen, update files opnieuw gedownload, uitgepakt met winzip, op de SD-kaart (2gb) gezet.
Stroom-toevoer in de PN-4000, SD-kaart erin en daar ging hij! Application Software liep zoals hij zou moeten lopen!

Update SD-kaart eruit, VDO Dayton SD-kaart met maps erin en hij is weer picobello :!:

Dus bij deze! Hopelijk helpt dit anderen met soortgelijke problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het gegeven dat je Winzip en uitsluitend Winzip dient te gebruiken is vanaf het allereerste moment dat er updates beschikbaar kwamen op de VDODayton website steeds benadrukt en in alle Instructions ook duidelijk omschreven.

Daarvoor had je echt geen Italiaanse website nodig.
Ook hier op dit forum is deze vereiste vele malen aan de orde geweest :oops:

Desalniettemin toch proficiat met de wederopstanding van je toestel :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
badong
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2010 16:12

Bericht door badong »

Misschien is dat bekend onder degene die zich er vaker mee bezig houden, ik zeker niet. En toch was er niemand die mij, ondanks dat het hier blijkbaar meerdere malen voorkwam, niet even op kon attenderen? :roll: In de vele zoektochten op het forum ben ik het ook niet tegen gekomen met de trefwoorden omtrent dit probleem.

In ieder geval blij dat het weer werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En toch was er niemand die mij, ondanks dat het hier blijkbaar meerdere malen voorkwam, niet even op kon attenderen?
Die reactie lijkt me niet helemaal terecht.
Je maakt namelijk in je eerste post helaas niet duidelijk dat je, ondanks de aanwijzingen in de te downloaden instructies, juist geen gebruik hebt gemaakt van Winzip. Hoe zouden wij dat moeten weten?
En dan moet je niet zeggen dat een ander je daar niet op heeft geattendeerd, netzomin als dat je in je eerste post verzuimt om te vermelden dat je het niet met een PC hebt gedaan! :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discover Pro - update probleem
    door joepa4 » 25 aug 2014 22:55 » in V.A.G
    Reacties: 43
    Weergaves: 16788
  • Kenwood 7250DAB update probleem
    door Rene1972 » 01 aug 2014 17:51 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 1137
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 721
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 466
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 853

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”