Nieuwe PN1000 of PN2050 aanschaffen (inruilen op MS2000)

VK12
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:24

Nieuwe PN1000 of PN2050 aanschaffen (inruilen op MS2000)

Bericht door VK12 »

Hoi!

Ik heb wat onderzoek gedaan naar mijn huidige navigatie systeem (MS 2000) en kwam er achter dat er nog steeds kaarten voor te krijgen zijn, kosten 89,-. (Hiervoor moet wel eerst het systeem geupdate worden naar een MS 2010, aldus Navteq)

Nou kan ik bij een leverancier korting krijgen op de aanschaf van een PN1000 (179,-) of PN2050 (159.-)
(korting van 30 euro bij inlevering MS 2000)
Echter lijkt het erop dat beide systemen end of life zijn? (want ik zie ze nergens anders meer te koop staan)

Concreet is mijn vraag, is dit een mooie aanbieding?
Zijn het goede systemen of is het de moeite waard om gewoon met de MS2000 te blijven werken?

Thanks!

gr.
K

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen enkel VDODayton toestel wordt nog geproduceerd. Alles is oude voorraad
Als voorbeeld: de PN1000 met kaarten van vorig jaar kostte in de aanbieding bij VW slechts 89 euro
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VK12
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:24

Bericht door VK12 »

Gerritje schreef:Geen enkel VDODayton toestel wordt nog geproduceerd. Alles is oude voorraad
Als voorbeeld: de PN1000 met kaarten van vorig jaar kostte in de aanbieding bij VW slechts 89 euro
:shock:

Het belangrijkste van het systeem vind ik dat ik deze kan aansluiten op de stekker die uit m'n dashboard omhoog komt, nou schijnen wel alle VDO's dezelfde aansluiting te gebruiken dus in die zin is het wel weer wijsheid om bij VDO te blijven.

Thanks voor de informatie in iedergeval

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

VK12 schreef:
Gerritje schreef:Geen enkel VDODayton toestel wordt nog geproduceerd. Alles is oude voorraad
Als voorbeeld: de PN1000 met kaarten van vorig jaar kostte in de aanbieding bij VW slechts 89 euro
:shock:

Het belangrijkste van het systeem vind ik dat ik deze kan aansluiten op de stekker die uit m'n dashboard omhoog komt, nou schijnen wel alle VDO's dezelfde aansluiting te gebruiken dus in die zin is het wel weer wijsheid om bij VDO te blijven.

Thanks voor de informatie in iedergeval
Wat bedoel je daarmee, op welke stekker?

Deze VDO's mogen dan niet meer geproduceerd worden, het zijn wél prima PNA's. En verse kaarten zijn er ook nog gewoon voor te koop.
Mijn keuze zou nu zijn zo'n 1000 of 2050 op de kop te tikken, en niet meer te investeren in een kaart voor de 2000/2010. De nieuwere PNA's zijn sneller en beter, en ook een stuk platter.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VK12
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:24

Bericht door VK12 »

JW schreef:
VK12 schreef:
Gerritje schreef:Geen enkel VDODayton toestel wordt nog geproduceerd. Alles is oude voorraad
Als voorbeeld: de PN1000 met kaarten van vorig jaar kostte in de aanbieding bij VW slechts 89 euro
:shock:

Het belangrijkste van het systeem vind ik dat ik deze kan aansluiten op de stekker die uit m'n dashboard omhoog komt, nou schijnen wel alle VDO's dezelfde aansluiting te gebruiken dus in die zin is het wel weer wijsheid om bij VDO te blijven.

Thanks voor de informatie in iedergeval
Wat bedoel je daarmee, op welke stekker?

Deze VDO's mogen dan niet meer geproduceerd worden, het zijn wél prima PNA's. En verse kaarten zijn er ook nog gewoon voor te koop.
Mijn keuze zou nu zijn zo'n 1000 of 2050 op de kop te tikken, en niet meer te investeren in een kaart voor de 2000/2010. De nieuwere PNA's zijn sneller en beter, en ook een stuk platter.

Groet,
JW
Er komt zo'n voedingsadapter-stekker-ding uit m'n dashboard omhoog, die bedoel ik ;)
Feitelijk dus de 12v aansluiting ;)

Dat platte maakt me eigenlijk ook niets uit want hij staat toch maar op het dashboard te staan. (sterker nog, wellicht trekken ze zo'n platte er eerder uit dan zo'n oud systeem)

Maar bedankt voor het advies! zal eens kijken wat die dingen 2e hands doen. Alhoewel ik er dan ook weer een nieuwe kaart bij moet kopen natuurlijk.. hmmmmmmmmmm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • wil een clarion vma 8582 aanschaffen
    door sofiajoe » 28 okt 2014 08:39 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 548
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 254
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 24 feb 2020 20:16 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 351
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 01 dec 2019 12:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 475
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 02 jun 2020 22:55 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 310
  • nieuwe kaarten 950.
    door japie57 » 20 mei 2015 18:25 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 948
  • Nieuwe kaar
    door Harryt » 14 apr 2018 17:46 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 655

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”