ms2000

maudlizz
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:12

ms2000

Bericht door maudlizz »

ik heb een vdo dayton MS2000NT s/n AC63E59456 nu heb ik het volgende probleem ik wou hem updaten heb ik een lege sd kaart gekocht daar heb ik de update opgezet en de sd kaart terug geplaatst zoals beschreven is op de website van vdo ik doe het navigatie systeem weer aan en krijg er iets vreemd voor te staan hij ging van zelf weer uit en nu kan ik hem niet weer aanzetten.ik hou het aan en uit knopje 3sec vast dat helpt ook niet haal ik de sd kaart eruit dan blijft dit probleem zich nog voort doen ik krijg hem niet weer aan het lampje brandt wel gewoon rood maar wordt niet groen.ik heb hem ook al gereset helpt ook niet. wat nu heeft u de oplossing voor mij. baal hier ontzettend van ik hoop dat jullie mij verder kunt helpen b.v.d

e.siero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: ms2000

Bericht door JW »

maudlizz schreef:ik heb een vdo dayton MS2000NT s/n AC63E59456 nu heb ik het volgende probleem ik wou hem updaten heb ik een lege sd kaart gekocht daar heb ik de update opgezet en de sd kaart terug geplaatst zoals beschreven is op de website van vdo ik doe het navigatie systeem weer aan en krijg er iets vreemd voor te staan hij ging van zelf weer uit en nu kan ik hem niet weer aanzetten.ik hou het aan en uit knopje 3sec vast dat helpt ook niet haal ik de sd kaart eruit dan blijft dit probleem zich nog voort doen ik krijg hem niet weer aan het lampje brandt wel gewoon rood maar wordt niet groen.ik heb hem ook al gereset helpt ook niet. wat nu heeft u de oplossing voor mij. baal hier ontzettend van ik hoop dat jullie mij verder kunt helpen b.v.d

e.siero
Welke Update heb je er geprobeerd op te zetten? Kun je daar even de link van posten?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jvdkruit
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2008 23:41

Zelfde probleem

Bericht door jvdkruit »

JW,

Ik heb hetzelfde probleem:
Update_MS2000_to_MS2010.zip
is de file name.

ZIjn er nog mogelijkheden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kun je even aangeven welk systeem je precies hebt, en welke Software/Firmware er nu in zit?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jvdkruit
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2008 23:41

Bericht door jvdkruit »

Kan ik dat ergens achterhalen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Begrijp ik uit je reaktie dat je helemaal niet in je systeem kunt komen, dat hij dus niet meer wil opstarten?

Als dat zo is, wat staat er dan op het SD kaartje dat er bij zit? Stop die kaart eens in je kaartlezer van de computer en kijk dan naar de content. Ga dan naar EU2 en staat daar dan:

This medium contains a digital road map database for the CARiN- and VDODayton navigation compatible systems.
The medium can be used in `product' target-systems, for the "CARiN on PC" application, and for CARSiM.

Tool :4.0.02
Date :2006-05-31
Operator :uida1687
CD number :17196
Album number :000111
Medium :Master DVD5
Navigation databases:
.../prod/TeleAtlas/europe/eu_ta_nod_0507_20060523o_3/eu-map2/eu-map2_ta_nod_0507_20060523o.cpr
Type :non C-IQ
Event Texts :carinet16s512.20041130
CARINSYS File :Not available
Volume number :2


Of staat daar iets heel anders?

Waar het om gaat is of jij een MS 2000 of al een MS 2010 hebt, dat is een MS 2000 voorzien van een compleet andere Firmware. Daar hoort ook een ander manual bij: http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 706-NL.pdf Heb jij dat? Of heb jij http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... fic-NL.pdf ?
In het eerste geval kun je die updaten van een 2000 naar een 2010 mbv van die zip file, in het tweede geval zal die zipfile wellicht schade aanrichten en moet het systeem bij een servicecenter geflasht worden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jvdkruit
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2008 23:41

Bericht door jvdkruit »

Ik heb deze manual:
http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 706-NL.pdf

Maar als ik onder op het apparaat kijk; dan staat er MS 2000
Vanavond zal ik even op de SD kaart kijken.

Waar vind ik zo'n service center? en is dat duur?

Mvg,

John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klopt, onder op alle apparaten staat MS 2000, ook onder de MS 2010. Die 2010 is een 2000 met geheel andere Firmware, GUI en kaarten.
Ben benieuwd wat er op die SD kaart staat, ik vermoed dat het inderdaad een kaart is die bij de 2010 hoort.

Uit je eerste posting begrijp ik dat je geprobeerd hebt die 2000 >> 2010 update in te spelen, en dat het toen mis ging?
Als dat zo is zou je nog kunnen proberen de update van de 2010 uit januari 2007 in te spelen http://www.vdodayton.nl/default2_and_fz ... 27483.aspx , maar ik ben bang dat er al iets in de besturings-SW misgegaan is. Maar niet geschoten is nooit raak.
Als dat dan allemaal niet lukt kun je kontakt opnemen met het VDO Service center, Schipholweg 275
1171PK Badhoevedorp 0900-4636836.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”