Is er verschil tussen Navimaster XL en PN4000

ed255
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:09

Is er verschil tussen Navimaster XL en PN4000

Bericht door ed255 »

Hallo, ben op zoek naar een navigatie systeem. Na twijvel te hebben gehad tussen tussen Becker Z201 en VDO PN4000, denk ik dat de DVB-T wel een leuke extra is waar ik best wel eens veel gebruik van zou kunnen maken.

Nu ik verder zoek naar de PN4000 zie ik dat het ook wel eens de Navimaster XL wordt genoemd.
Is er enig verschil in de PN4000 en de Navimaster XL, of is het gewoon een andere benaming voor exact hetzelfde product?

Alsvast bedankt voor de hulp/advies.

Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Navimaster is een andere benaming voor de PN2050 en PN3000 en niet voor de PN4000. De XL slaat dan op de grote uitvoering van de PN3000. De serie PN1000/2050/3000 vormt één lijn die dezelfde kaarten gebruikt
De PN4000/6000 is een andere lijn die incl DVB-T is. De kaarten zijn uitsluitend voor deze twee toestellen
Voorlopig is 2007/2008 de laatste editie en ik vraag me af of er nog iets nieuws komt
Hierbij is de 4000 een aantrekkelijke aanbieding omdat ze al voor 150-175 euro worden aangeboden
De PN6000 is onaantrekkelijk omdat het scherm hoewel groter, ook slechter is.

Belangrijk is dat VDODayton is gestopt met alle aftermarket activiteiten en deze tooestellen zijn uitsluitend nog te koop als "oude voorraad".
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ed255
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:09

Bericht door ed255 »

Gerritje, bedankt voor je snelle antwoord en input. Goed punt van die PN6000, de beeldkwaliteit. Nadelig leek mij ook de afmeting, het past niet zo makkelijk in een binnenzak van een jas bijvoorbeeld. De PN6000 is van mijn shortlist af :D

Als ik zoek op de woorden: Navimaster XL DBV-T
dan komen er heel veel (met name duitse) paginas (bijvoorbeeld http://www.kooy-autos.nl/PDF%20bestande ... _NL_RZ.pdf welke net weer een nederlandse pagina is) terug welke toch een (gelijksoortige) PN4000 betreffen. Maar ik denk dan dat deze wellicht gewoon een verkeerde benaming gebruiken voor de PN4000. Als de experts zoals jij aangeven dat dit eigenlijk alleen een naam is voor de PN3000 dan neem ik dat direct aan.

Een hele goede tip is de kaarten lijn, daar had ik geen benul van. Ik laat het even bezinken wat wijsheid is.
Eigenlijk weet ik dat wel, de Z201 is wijsheid maar gevoel zegt PN4000 met DVB-T is gewoon leuk! :speechless:

Ik ga op deze site nog eens even zoeken naar ervaringen met de PN4000.

Bedankt, Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ed255
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:09

Bericht door ed255 »

De Nederlandse Vdo-Dayton website geeft aan, zoals Gerritje aangeeft, NaviMaster XL gelijk is aan de PN 3000

Echter, de Duitse Vdo-Dayton website geeft een en ander aan betreffende de compatabiliteit van de systeemsoftware:
- Kompatibel mit PN 3000 und NaviMaster XL
- Kompatibel mit PN 4000 und NaviMaster XL DVB-T
- Kompatibel mit PN 6000 TSN und NaviMaster XXL DVB-T
dus dat lijkt de bron van verwarring, de duitse vdo site :shock:

Groeten, Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ed255
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:09

Bericht door ed255 »

Dus, Gerritje had gelijk en daarnaast is "PN 4000" gelijk aan "NaviMaster XL DVB-T " qua besturingssoftware.
Lessons learned :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:De PN6000 is onaantrekkelijk omdat het scherm hoewel groter, ook slechter is.
In welke context is dit geplaatst?
Als navigatiemiddel of als TV.

Als TV is het juist een goed toestel,en de beeldkwaliteit is zeer goed.
Ik gebruik hem als TV,en niet als navigatiemiddel,omdat de kaarten k*t zijn en verouderd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”