Accuproblemen PN3000

LCH
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45

Accuproblemen PN3000

Bericht door LCH »

Ik heb sinds kort een (nieuwe) PN 3000 navigator gekocht.

Na deze enkele keren gebruikt te hebben wil het apparaat niet meer opstarten. Ik heb sterk het vermoeden dat het aan de stroomvoorziening ligt, en dat het apparaat nu onvoldoende geladen is om op te starten.

Zonder aansluiten op de autolader of de thuislader geeft de status-led geen signaal af.

Bij aansluiten op de autolader of de thuislader geeft de status-led ‘rood’ aan. Echter, het signaal verdwijnt en komt weer terug als het apparaat bewogen wordt. Na aansluiten op de autolader, maar zonder de auto op te starten, geeft de status-led overigens ook ‘rood’ aan.

Ook het indrukken van de reset-knop heeft geen effect.

Volgens de handleiding had ik de accu zelf moeten aansluiten, maar deze was al aangesloten toen ik het apparaat kocht. De accu zit in een stukje plastic ingepakt met een stevig verbonden groen stukje om de accu eruit te halen. Ik neem aan dat deze verpakking moet blijven zitten.

Komt iemand dit probleem bekend voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In de Quick-Start-Guide is op pagina 153 niks te vinden over dat plastic.
Het verhindert toch niet dat de accukabel goed op de connector aangesloten kan worden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat plastic is de grijze krimpfolie die de aparte cellen van de accu bij elkaar houdt. Dat hoort gewoon zo.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LCH
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45

Bericht door LCH »

Dank voor jullie berichten.

Het betreft een dergelijk type accu:
http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=248

Het plastic verhindert inderdaad de aansluiting niet en, omdat er een groen strookje aan zit om de accu gemakkelijk te kunnen verplaatsen, lijkt het zo bedoeld te zijn.

Mijn vraag is of bij aankoop de accu al standaard in de navigator aangesloten zit? Bij mij was dit dus het geval.

Zou de navigator ook, zonder (goedwerkende) accu, puur met de thuis- of autolader moeten werken? Ik kan me voorstellen dat de accu bedoeld is om de navigator te gebruiken bij gebrek aan stroomvoorziening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Af fabriek zit de accu niet aangesloten. Firma's als Navco verzorgen deze aansluiting wel bij aflevering en kunnen dan tevens controleren of het toestel werkt en het meteen instellen op de juiste taal etc.

Ook bij gebruik van lader of autolaadsnoer, moet de accu aangesloten zijn. Anders werkt het niet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nee, zonder die accu doet 'ie niks.
En de accu MOET eerst deels opgeladen zijn voordat je je systeem kunt gebruiken, ook al zit de acculader er aan. Dat is ook te vinden in de FAQ die ergens op de VDO site staat.

Zat jouw PN3000 in een ongeopende verpakking? En waar heb je 'm gekocht?

Overigens, je schreef:
Na aansluiten op de autolader, maar zonder de auto op te starten, geeft de status-led overigens ook ‘rood’ aan.
Weet je zeker dat die "sigarenplug" in de auto wel onder spanning staat als het contact uitstaat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LCH
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 feb 2008 14:45

Bericht door LCH »

Wederom dank voor jullie berichten.

Ik heb de PN3000 bij een vestiging van BelCompany gekocht. Het was een showmodel (achter glas), en dus een geopende verpakking. De batterij was al aangesloten. Dit exemplaar heeft het enkele weken prima gedaan, waarbij ook de stroomvoorziening moet hebben gewerkt want anders was ie allang leeggelopen.

Van de ene op de andere dag was er echter geen beweging meer te krijgen (status-LED ging niet meer branden). Toen heb ik ’m (het apparaat zelf) bij een andere vestiging van BelCompany kunnen omruilen voor een versie uit voorraad. Ook hier was de batterij al aangesloten. Ik heb deze navigator amper gebruikt (maar heeft dus gefunctioneerd), en nu geeft deze dus wel een teken van leven (status-LED gaat op rood bij aansluiten op laders) maar gaat niet meer aan.

Ik ben ermee bekend dat een lege accu eerst even moet worden opgeladen, maar dat heb ik nu al meerdere keren (uren) gedaan (zonder succes).

Ik had nog dezelfde types autolader en thuislader liggen van mijn MS2010. Hierdoor heb ik twee van beiden, en allen lijken te werken omdat de PN3000 erop reageert met de status-LED op rood. De stroombron lijkt op prima te werken, want ik heb verschillende stopcontacten thuis gebruikt en telefoonladers werken prima in de auto.

Omdat ik zo weinig berichten zie over accu/stroomproblemen, zou het voor mij erg toevallig zijn als ik twee apparaten met hetzelfde probleem zou hebben (gehad).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hama61
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2006 14:13

Bericht door hama61 »

Hallo,

Wij hebben een PN 4000 met een sorrtgelijk euvel Bij ons heeft het te maken met het voedingskabeltje als je deze in een bepaalde positie krijgt dan laadt die wel op. Het apparaat bracht ons zonder afgelopen mei door Schotland en zomervakantie eveneens zonder problemen door heel Zuid italie en Sicilie. Echter afgelopen oktober in de Eifel begonnen de kuren van het apparaat.

Harry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”