f500bt

Gebruikersavatar
robsel
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:05

f500bt

Bericht door robsel »

Ik lees veel over een skin (?) om op de pioneer F500BT te zetten waardoor je veel meer en betere mogelijkheden krijgt.
Maar.............wat is een skin, en is dit legaal ???


gr.
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een skin is alleen maar een andere kleur of ontwerp van het display
Voor sommigen essentieel, voor anderen flauwekul
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krokie
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2009 22:51

Bericht door krokie »

Goed om hier een topic van te maken. Ik heb er wel een geinstalleerd en het is veel meer dan een kleurtje in dit geval. EEA bevat 3000 regels code en is een complete remake. In het geval van de f500bt is het het verschil tussen onbruikbaar en bruikbaar. Ik gebruik zelf die van Diaftia Druk scherm dat wel maar wel met alles wat je je kan wensen.
Ik wacht nu op de combinatie van Diaftia en de Australian update, die wordt binnenkort gepubliceerd en heeft met name op TMC gebied veranderingen die ik wens (tuner manipulatie, handmatig verzoek tot omleiding file ipv automatisch etc..)
Kan het je aanraden, leuke ervan is dat je ook je f500 in Windows mode kunt opstarten, somigen hebben er zelfs tomtom of navigon op draaien ipv IGO 8.3 (wel eerst een backup maken hoor)

Linkje naar de skin die ik gebruik http://www.avic411.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=29404 (dus niet v1)

Wel aardig wat werk om in te lezen overigens!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat jij hier zo fraai beschrijft is naar mijn mening veel meer een complete nieuwe Graphic User Interface met diverse uitbreidingsmogelijkheden dan een skin.

Een skin is bedoeld om de vormgeving en de kleuren, vaak aan de hand van een thema, aan te passen maar niet om de functionaliteit te wijzigen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krokie
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2009 22:51

Bericht door krokie »

Klopt, maar in IGO/Pioneer land gaat boven beschreven hobbywerk door het leven als een skin...(blijkbaar)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
robsel
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:05

Bericht door robsel »

Ziet er wel uitdagend mooi uit, alleen durf ik als leek dit nog niet echt aan.
Ben benieuwd of er in Nederland al meerdere pioneer gebruikers deze skin gebruiken, ik weet dat in Duitsland er veel gebruik gemaakt wordt van deze skins.
Wacht nog even voor ik het ga doen.......... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krokie
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2009 22:51

Bericht door krokie »

Ik zal een bericht maken als ik de nieuwe versie geinstalleerd heb.
Tsja, ik heb altijd zo iets van wie niet waagt....
En dan maar hopen dat het goed gaat.
Ik ben wel met kleine stapjes begonnen.
Zelf een mute button erop gezet, en een knopje voor de tmc etc..Dan weet je wel hoe het werkt.
Ook is het handig om 2 sd kaartjes te hebben. Ik heb er 1 voor het overzetten van data (incl testmode..dwz dat hij met dit kaartje erin in windows modus opstart) en 1 voor elke dag (met de verzameling mp3tjes..)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
darksens
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:21

Bericht door darksens »

krokie schreef:Ik zal een bericht maken als ik de nieuwe versie geinstalleerd heb.
Tsja, ik heb altijd zo iets van wie niet waagt....
En dan maar hopen dat het goed gaat.
Ik ben wel met kleine stapjes begonnen.
Zelf een mute button erop gezet, en een knopje voor de tmc etc..Dan weet je wel hoe het werkt.
Ook is het handig om 2 sd kaartjes te hebben. Ik heb er 1 voor het overzetten van data (incl testmode..dwz dat hij met dit kaartje erin in windows modus opstart) en 1 voor elke dag (met de verzameling mp3tjes..)
Heb sinds kort ook de Daftia mod en ben hier zeer tevreden over. Zeker nu er een totale EW (EU versie) te verkrijgen is. Heb jij de nieuwe versie al geinstalleerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krokie
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2009 22:51

Bericht door krokie »

Ik heb nu de versie van half januari. Ik wacht even tot de nieuwe versie uitkomt die men n aan het testen is. Van welke datum heb jij de versie?
In mijn versie kan ik niet vinden hoe ik favorieten toevoeg. Weet jij dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jutoma
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2010 11:35

Vraagje

Bericht door jutoma »

Hoi allemaal,

Zou iemand mij kunnen assisteren bij het installeren van de diaftia skin?
Ik kom een heel eind maar twijfel bij stap 4 . Scroll your pointer over the 5 files titled "bnt.ttf", "DATA.zip", “Branding.zip”, “Digital.ttf” and "sys.txt" to select them all. If you are running an F500, or are using a unit in the EU, then edit the semicolons at the top of the sys.txt file before copying them over to the AVIC.


Mvg,
Martijn
Hilversum

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele Pioneer systemen”