blaupunkt navigatie

tijgher
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2008 17:56

blaupunkt navigatie

Bericht door tijgher »

ik heb laast een leuke blaupunkt mp3 travelpilot gekocht.
nu zeiden ze bij de winkel dat je gratis kunt updaten, weet iemand waar dat kan? (desnoods illigaal)
ik zie wel pakketten aangeboden van europa van 149,- maar als ik dat er nog moet gaan bijkopen vind ik 't wel prijzig worden.

alsvast bedankt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

  1. Als je hier komt om informatie in te winnen om desnoods illegaal kaarten te kunnen betrekken heb je het reglement dienaangaande waarschijnlijk minder goed begrepen dan wenselijk is.
  2. Gratis updates bestaan niet netzomin als gratis boodschappen.
  3. Ga terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht en laat je nu in begrijpelijke taal nog eens uitleggen wat ze hebben bedoeld om jou tot de aankoop te verleiden. Want ik ben bang dat je ook daar niet zo goed hebt begrepen wat wel en niet toegestaan is.
  4. Een pakket voor Europa kost geen € 149 maar ongeveer € 1300 . Voor € 149 koop je uitsluitend een Benelux CD
  5. Mocht je na deze verhandeling alsnog in de verleiding komen om je toe te leggen op minder legale software-aanbiedingen, kan het je onnodig veel geld gaan kosten aangezien deze software niet te kopiëren is, en dat is maar goed ook.
  6. Verder is het niet ondenkbaar dat door andere dan legale originele software schade aan de apparatuur ontstaat die niet in alle gevallen ongedaan is te maken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tijgher
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2008 17:56

Bericht door tijgher »

ik ben dan helaas foutief voorgelicht. als ik je goed begrijp.
hij zei met 100% zekerheid dat ik updates gratis kon verkijgen via het internet. en daarvoor zou ik een desbetreffende cd-r/dvd er bijgeleverd zijn.
dus als ik goed begrijp zit ik aan een minimale prijs van 149,- vast voor een nieuw pakket? :? voor de benelux
of aan mijn cd's van 2005 van benelux, europa ect. ? :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jij een Travelpilot hebt met een DVD dan heb je waarschijnlijk een Lucca. Ik verwachtte een vast ingebouwd systeem. Voor dit systeem zul je voor uitbreiding naar Europa ook flink moeten bijbetalen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tijgher
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2008 17:56

Bericht door tijgher »

Gerritje schreef:Als jij een Travelpilot hebt met een DVD dan heb je waarschijnlijk een Lucca. Ik verwachtte een vast ingebouwd systeem. Voor dit systeem zul je voor uitbreiding naar Europa ook flink moeten bijbetalen.
ik heb een blaupunkt travelpilot lucca mp3. met een map11. voorgeinstalleerde softweare.
daarbij een dvdtje met een aantal europeese landen (denemarken, noorwegen etc.) appart en met de benelux en europa erop. maar deze stamt uit 2005. daarom hoopte ik dat ik ergens makkelijk wat kon downloaden.
war dus helaas niet het geval blijkt te zijn.
ik zal jammer genoeg terug naar de winkel moeten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Update of Upgrade?

Bericht door Route 66 »

Wat de winkelier ongetwijfeld best wel wist of in ieder geval had moeten weten is het volgende:

Met upgrading wordt doorgaans bedoeld het voorhandene kaartmateriaal op een recentere stand brengen.
Bijvoorbeeld van een 2005 stand naar die van 2007; upgrading kan ook betekenen uitbreiden, b.v. met andere landen.


Met updating wordt bedoeld het vernieuwen/verbeteren van de interne software, voor betere en/of andere functies etc.

De hiervoor benodigde software patches wordt inderdaad door Blaupunkt kostenloos ter beschikking gesteld.
http://www.blaupunkt.com/nl/infoservices_7_4.asp
Belangrijk: lees vooraf aandachtig de instructies om te voorkomen dat je abusievelijk de verkeerde software laadt!

Ik moet toegeven dat in de dagelijkse praktijk de termen upgrading en updating helaas nog al eens verwisseld worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Grappig dat je deze definities zó neerpent. Ik zelf, en naar ik denk velen met mij, heb ze altijd precies andersom gebruikt :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Woordkeuze

Bericht door Route 66 »

JW schreef:Grappig dat je deze definities zó neerpent. Ik zelf, en naar ik denk velen met mij, heb ze altijd precies andersom gebruikt :wink:

Groet,
JW
@ JW: De aangehaalde Blaupunkt website maakt onmiskenbaar duidelijk dat vernieuwing van de OS software met een Update gedaan wordt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik weet het :wink:

Ook op dit forum is die "spraakverwarring" al enige malen langsgekomen, en dat zal niet de laatste keer geweest zijn.
Dat kan er mee te maken hebben dat upgrading begrepen wordt als iets naar een hoger niveau brengen, en updating als iets van nieuwe data voorzien.
De facto is het een semantische discussie, denk ik :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 756
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 673
  • Navigatie rns510 look
    door Schreur » 18 mei 2017 13:15 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1557
  • Navigatie Hyundai I30
    door Johnboy11 » 04 mar 2016 18:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 660

Terug naar “Mobiele Blaupunkt systemen”