MS4200 RS

Alles met betrekking tot Mercedes navigatie
A. Koevoets
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:13

MS4200 RS

Bericht door A. Koevoets »

Hallo allemaal,

Nu heb ik een MS4200 RS in een mercedes C180 gebouwd en nu doet ie het goed met de moter uit, dan krijg je ook gesproken aanwijzingen maar als je de moter start dan krijg je niets meer. Je komt wel in het navigatie scherm, hij gaat zijn route bereken maar geen gesproken aanwijzingen en hij blijft de dikke zwarte pijl tonen.Die draait overigens wel mee tijdens het rijden dus hij doet wel iets.Zodra het contact uit staat en je zet de radio aan en plant een route dan begint ze gelijk aanwijzingen te geven. Zou dit in de puls zitten? Volgens de meeste site's zit de pule in de stekker.

Iemand een oplossing mischien?

Alvast bedankt.

A. Koevoets

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
A. Koevoets
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:13

Bericht door A. Koevoets »

Hij doet 't. De standaardpuls op de iso stekker was waarschijnlijk niet goed dus heb ik 'm uit de kabelboom gehaald en nu werkt het wel. Ik vind wel dat hij traag is in vergelijking met m'n "gewone" 4200. Als je bij een kruising aankomt duurt het wat langer voordat hij bij de nul aankomt, ik bedoel je bent al afgeslagen en dan is tie nog aan het terugtellen. Hij loopt een beetje achter. Ik denk dat het door de GPS antenne komt want die is niet orgineel. Kan ik dat goed hebben of maakt dat niets uit?
Dit is gelijk mijn vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
A. Koevoets
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:13

Bericht door A. Koevoets »

Hij doet 't. De standaardpuls op de iso stekker was waarschijnlijk niet goed dus heb ik 'm uit de kabelboom gehaald en nu werkt het wel. Ik vind wel dat hij traag is in vergelijking met m'n "gewone" 4200. Als je bij een kruising aankomt duurt het wat langer voordat hij bij de nul aankomt, ik bedoel je bent al afgeslagen en dan is tie nog aan het terugtellen. Hij loopt een beetje achter. Ik denk dat het door de GPS antenne komt want die is niet orgineel. Kan ik dat goed hebben of maakt dat niets uit?
Dit is gelijk mijn vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Als ik je verhaal lees lijkt het mij dat je systeem nog niet goed gecalibreerd is.
Dit moet vanzelf goed komen. Je kan dit process versnellen door, zonder te navigeren, een stuk te gaan rijden.
Het liefst zoveel mogelijk op kruisingen afslaan. :idea:

Hoeveel satelieten ontvang je gemiddeld :?:

Als de sat. ontvangst niet goed is kan je systeem ook niet goed calibreren. Je kan ook controleren of je nu de goede puls hebt door in het systeem menu de snelheid van je auto weer te geven. Je kan dan zien of deze overeenkomt met de snelheid die je rijdt. Let wel op dat je volgens de km teller in je dashboard altijd iets minder hard rijdt dan het werkelijk is. Als alle aansluitingen etc goed zijn dan geeft je NAV de meest nauwkeurige snelheid aan.

Dus controleren wat de gemiddelde ontvangst van je satelieten is en controleren of de puls die je nu hebt de goede is voor je MS4200RS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
A. Koevoets
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:13

Bericht door A. Koevoets »

Bedankt voor je snelle antwoord.

Het aantal sattelieten ligt vind ik laag. tijdens het rijden heb ik 't in de gaten gehouden en die komt niet boven de 4.
Als ik bij mij zelf kijk heb ik er vaker 6 dan 4 en dan rij ik toch in de zelfde omgeving. Vandaar dat ik aan de antenne twijfel want die is niet orgineel en er staat geen merk op alleen een datum aan de onderkant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
A. Koevoets
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:13

Bericht door A. Koevoets »

De puls is trouwens goed, heb ik gecontroleerd. (effe vergeten bij te zetten)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Je systeem moet minimaal 4 sats ontvangen om een goede plaatsbepaling te kunnen doen.
Op de orginele antenne staat bij mijn weten geen VDO. Maar dat kan ik ook niet controleren omdat de mijne helemaal is weggebouwd. :wink:

Eerst er voor zorgen dat de ontvanger genoeg sats ontvangt en dan weer proberen is volgens mij het devies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • zoek service manual MS4200
    door Hierek » 21 jul 2014 21:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 845

Terug naar “Mercedes”