Kalibreren

Alles met betrekking tot Mercedes navigatie
Snah Mercedes
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 22:18

Kalibreren

Bericht door Snah Mercedes »

Lieden,

Afgelopen vrijdag heb ik nieuwe banden op mijn achterwielen laten zetten. De oude maat was 205/55 R16 de nieuwe maat is 225/50 R16. Op de voorwielen zijn de oude banden blijven zitten (maat 205/55 R16).

Mijn vraag nu is of ik mijn navigatiesysteem (Comand 2.0) opnieuw moet calibreren?

Als ik me niet vergis kan je namelijk alleen een bandenmaat opgeven bij het calibreren, alleen is de maat van mijn voorbanden nu dus anders dan bij de achterwielen.
Het gaat om een W203 270 CDI uit 2002 (import uit Hamburg)

Graag jullie reactie,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aangenomen dat je de banden niet voor de deur hebt vernieuwd en je van het bedrijf naar huis bent gereden, heeft jouw systeem al lang en breed de eventueel afwijkende pulsinformatie verwerkt in een splinternieuwe kalibratie.
Dit is namelijk niet een eenmalig gebeuren maar iets dat continu plaats vindt gedurende de hele gebruiksduur van de navigatie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Snah Mercedes
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 22:18

Waarom dan nog kalibreren

Bericht door Snah Mercedes »

Dan is mijn wedervraag waarom er dan in vredesnaam een 'kalibreer' optie op de Comand 2.0 aanwezig is als dit toch nooit nodig is???

Graag je reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor de goede orde: de afwijking in afrolomvang van die twee banden is minder dan 0,1% :!:
Oftewel, minder dan 1 meter per gereden kilometer :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die optie zit er op om bij eerste ingebruikname een goede uitgangspositie te hebben.
Als je als bandomtrek bijv 2900 op zou geven ipv 1950 zou het te lang duren alvorens de werkelijke bandomtrek door de apparatuur is berekend. Dat is in fiete wat er bij deze apparaten gebeurt: in de loop der tijd zie je in je scherm de bandenparameter veranderen, millimeter voor millimeter.
Je moet ook bedenken dat in feite de Comand, net als de MFD's van VW volkomen achterhaalde techniek hebben. Moderne apparatuur weet vanaf de eerste kilometer wat de juiste parameters moeten zijn. Apparatuur met een ontwerp van 10 jaar terug heeft daar iets meer moeite mee.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
besch033
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2007 01:10

Bericht door besch033 »

als ik mij niet vergis wordt het snelheids signaal van het rechter voorwiel gehaald.
Met Comand is dit makkelijk in te stellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kalibreren
    door Harryt » 24 okt 2018 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 596

Terug naar “Mercedes”