CD versie in APS 2,5 Comand systeem

Alles met betrekking tot Mercedes navigatie
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

CD versie in APS 2,5 Comand systeem

Bericht door beckeronline »

Ben helemaal niet bekend met Blaupunkt systemen maar wij hebben een Mercedes S klasse en daar is standaard een APS 2,5 systeem in gebouwd. Hier zit nu de 2001 versie cd in.

Nu heb ik van teleatlas de nieuwste versie 2004 voor NON dx Travelpilot gekregen maar als ik deze cd erin doet geeft hij aan dat hij de cd niet kan lezen. Als ik hem in een std. travelpilot NON dx stop werkt hij wel.....

Wat doe ik fout? Of moet er een nieuwere firmware in??

Alvast bedankt en groet,

Jan Uitbeijerse

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: CD versie in APS 2,5 Comand systeem

Bericht door JW »

beckeronline schreef:Ben helemaal niet bekend met Blaupunkt systemen maar wij hebben een Mercedes S klasse en daar is standaard een APS 2,5 systeem in gebouwd. Hier zit nu de 2001 versie cd in.

Nu heb ik van teleatlas de nieuwste versie 2004 voor NON dx Travelpilot gekregen maar als ik deze cd erin doet geeft hij aan dat hij de cd niet kan lezen. Als ik hem in een std. travelpilot NON dx stop werkt hij wel.....

Wat doe ik fout? Of moet er een nieuwere firmware in??

Alvast bedankt en groet,

Jan Uitbeijerse
Hallo Jan,

Elke dag leer ik weer bij, en hier kom een APS 2,5 tegen. Tot nu toe wist ik van het bestaan van de APS 1/2/4 en de APS 30/50 systemen. Wat is jouw systeem nu?
Of heb je misschien een Comand 2.5? Daarvan zijn er twee versies, de eerste is een non-DX, geproduceerd tot augustus 1999, de latere is een DX versie. Misschien heb je deze wel, en dus zou er dan een DX in moeten.
Derhalve ook de vraag wat er nu op de 2001 CD staat, en is dit een TA of een Mercedes CD?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Nee het is inderdaad een 2.5 en er zit een teleatlas cd in en daar staat rechtsonderin alleen travelpilot en niet de toevoeging DX erbij... Maar dan is mijn vraag staat er op een DX versie ook expliciet op dat dit voor een DX is??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

beckeronline schreef:Nee het is inderdaad een 2.5 en er zit een teleatlas cd in en daar staat rechtsonderin alleen travelpilot en niet de toevoeging DX erbij... Maar dan is mijn vraag staat er op een DX versie ook expliciet op dat dit voor een DX is??
Op de hoes van de CD in elk geval wel, en dan zou je denken dat het op de CD zelf ook staat, maar zeker weten doe ik dat niet.
Kun je het niet afleiden uit de productiedatum van de auto, of is de Comand er later pas ingebouwd?

In elk geval kun je even die 2001 CD in die non-DX TP uitproberen waarin je ook de nieuwe hebt uitgeprobeerd. Dan weet je zeker of je de goede CD hebt voor jouw Comand.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Onze s klasse is van januari 2000 maar kan best zijn dat hij voor augustus 1999 geproduceerd is.... hangt er altijd om. Maar anders zal ik even een DX versie regelen en die proberen weet nl. niet of het bij de blaupunkt cd van 2001 ook al op de cd hoorde te staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:40

Bericht door andre.l »

beckeronline schreef:Nee het is inderdaad een 2.5 en er zit een teleatlas cd in en daar staat rechtsonderin alleen travelpilot en niet de toevoeging DX erbij... Maar dan is mijn vraag staat er op een DX versie ook expliciet op dat dit voor een DX is??

Als je een Command systeem hebt dan heb ik ditzelfde meegmaakt. Er stond GEEN DX op de originele CD maar ik moest wel DX cd's hebben.

erg verward, maar met een goed copietje kun je het ff testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

andre.l schreef:
erg verward, maar met een goed copietje kun je het ff testen.
<kuch!>
Denk dat Beckeronline als officiële dealer zich niet gemakkelijk met 'copietjes' inlaat, in dit geval zal het dan ook eerder een 'wandeling door het magazijn' zijn opzoek naar de juiste cd. :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Nee inderdaad aan kopieen doen wij niet!! Had even wat geregeld bij teleatlas...... maar moet er eigenlijk weer wat aan gaan doen want het werkt nog steeds niet... (scheelt dat ik er niet in rijd....) Anders maar even bij Mercedes navragen wat zij ervan zeggen.

Had nog een schijf voor een travelpilot E welke ik aan het testen ben maar die werkt ook niet..... (wist ik al voordat ik hem erin stopte maar toch even proberen.... baat het niet enz.....)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo Jan,

Je schrijft al zelf al iets over een datum.
Net even op de Teleatlas site gekeken, maar je hebt 2 versie's van de command 2.5.
Tot augustus 1999 hebben ze het over de Travelpilot
Vanaf september 1999 zou het een Travelpilot DX moeten zijn.
Hier moet dus ergens het verschil zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:40

Bericht door andre.l »

Han schreef:Hallo Jan,

Je schrijft al zelf al iets over een datum.
Net even op de Teleatlas site gekeken, maar je hebt 2 versie's van de command 2.5.
Tot augustus 1999 hebben ze het over de Travelpilot
Vanaf september 1999 zou het een Travelpilot DX moeten zijn.
Hier moet dus ergens het verschil zitten.
Dat zeg ik toch 3 berichten hoger!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Han,

Dat wist Jan al, als het goed is :oops:

Op 13 Maart schreef ik in dit draadje:
Of heb je misschien een Comand 2.5? Daarvan zijn er twee versies, de eerste is een non-DX, geproduceerd tot augustus 1999, de latere is een DX versie. Misschien heb je deze wel, en dus zou er dan een DX in moeten.
Derhalve ook de vraag wat er nu op de 2001 CD staat, en is dit een TA of een Mercedes CD?
Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

andre.l schreef: Dat zeg ik toch 3 berichten hoger!!!
Volgens mij heb jij het daar over de CD'S, ik kan daar niet uithalen dat je het over de toestellen hebt.

Daarom vermelde ik dat er 2 verschillende command 2.5 toestellen zijn !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

JW schreef:Hallo Han,

Dat wist Jan al, als het goed is :oops:

Op 13 Maart schreef ik in dit draadje:
Of heb je misschien een Comand 2.5? Daarvan zijn er twee versies, de eerste is een non-DX, geproduceerd tot augustus 1999, de latere is een DX versie. Misschien heb je deze wel, en dus zou er dan een DX in moeten.
Derhalve ook de vraag wat er nu op de 2001 CD staat, en is dit een TA of een Mercedes CD?
Groet,
JW
Overheen gelezen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:40

Bericht door andre.l »

Han schreef:
andre.l schreef: Dat zeg ik toch 3 berichten hoger!!!
Volgens mij heb jij het daar over de CD'S, ik kan daar niet uithalen dat je het over de toestellen hebt.

Daarom vermelde ik dat er 2 verschillende command 2.5 toestellen zijn !!!
En wat gebruiken die 2 verschillende commands, CD'S?

DX of GEEN DX !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij wil gewoon zijn command werkend hebben, dus zal ie de cd's moeten wisselen, toch :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Dat is een Teleatlas cd..... maar daar staat niets op van NON dx of wel DX..... Staat alleen maar Travelpilot op....

Heb inderdaad bij Teleatlas op site gekeken en ook contact gehad met mijn contactpersoon daar en het is een APS2.5 maar wel productiedatum 1999 dus een NON dx zou gewoon moeten werken maar dat doet die dus niet.

Moet er misschien andere bedrijfssoftware in of is dat daar niet zo..... heb niet zoveel verstand van die dingen.... en anders toch maar even sparen (en net als elke andere particulier) gewoon een cd'tje kopen bij de dealer.... geen geregel met vertegenwoordigers (snik)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:
JW schreef:Hallo Han,

Dat wist Jan al, als het goed is :oops:

Op 13 Maart schreef ik in dit draadje:
Of heb je misschien een Comand 2.5? Daarvan zijn er twee versies, de eerste is een non-DX, geproduceerd tot augustus 1999, de latere is een DX versie. Misschien heb je deze wel, en dus zou er dan een DX in moeten.
Derhalve ook de vraag wat er nu op de 2001 CD staat, en is dit een TA of een Mercedes CD?
Groet,
JW
Overheen gelezen
Overkomt ons allemaal bij tijd en wijlen. In onze ijver om te proberen anderen snel te helpen gebeurt dat nu eenmaal, het zij zo :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andre.l
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2004 20:40

Bericht door andre.l »

beckeronline schreef:Dat is een Teleatlas cd..... maar daar staat niets op van NON dx of wel DX..... Staat alleen maar Travelpilot op....

Heb inderdaad bij Teleatlas op site gekeken en ook contact gehad met mijn contactpersoon daar en het is een APS2.5 maar wel productiedatum 1999 dus een NON dx zou gewoon moeten werken maar dat doet die dus niet.

Moet er misschien andere bedrijfssoftware in of is dat daar niet zo..... heb niet zoveel verstand van die dingen.... en anders toch maar even sparen (en net als elke andere particulier) gewoon een cd'tje kopen bij de dealer.... geen geregel met vertegenwoordigers (snik)
Je hebt DX NODIG, ik heb hetzelfde meegemaakt met dit jaartal. Als je op de originele CD kijkt staat daar NIKS van DX vermeld terwijl het TOCH DX is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Op straffe van...., ik ben niet al te vertrouwd met DX en non-DX, maar als ik het goed heb staat er op een DX veel meer dan op de non. Bij de duitse CD had je er in de non 3 nodig, één voor noord, één voor zuid en eentje voor de verbindingen.
Zoiets was er ook met de CD voor ons gebied. En dus de vraag aan Jan, wat stond er allemaal op je eerste 2001 versie CD ? Wellicht kun je daaruit al concluderen dat het een DX is, zoals André stelt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Dat zou ik na moeten kijken kan daar (zelfde als ik bij becker cd heb gedaan) ook wel in database kijken of ik daar wat vind.

Verder stond er alleen nederland op met wel een berg aan p.o.i. maar geen tmc e.d.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ErikB
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:05

Bericht door ErikB »

Het enige wat er standaard in een S-klasse geplaatst is met 2.5 is de command.
Je zou eens moeten kijken op de site van teleatlas en dan navshop kiezen, daar kan je per merk en model de CD's vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ErikB schreef:Het enige wat er standaard in een S-klasse geplaatst is met 2.5 is de command.
Je zou eens moeten kijken op de site van teleatlas en dan navshop kiezen, daar kan je per merk en model de CD's vinden.
Hallo,

Zou het kunnen zijn dat als je het draadje nog eens doorleest je ontdekt dat dit al aan de orde geweest is :?: :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ErikB
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:05

Bericht door ErikB »

Ben soms een beetje ongeduldig :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tomlucas
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 11:39

Comand APS 2.5

Bericht door tomlucas »

Beste mensen,

Ik heb het verhaal gelezen van maart 2004 omtrent het niet lezen van navigatie CD's DX van teleatlas in een Mercedes S comand aps 2,5 systeem.
Ik heb een Mercedes S bouwjaar 2001 met hetzelfde probleem.
Het systeem is tot twee keer toe gedemonteerd en gerepareerd zonder enig succes. Het functioneert zelfs nog slechter.
Ik ben nu een halfjaar bezig met mijn dealer om dit op te lossen maar er zit geen schot in.
Is dit probleem bij jullie nu opgelost en zo ja, hoe is het opgelost.
Ik zou het graag willen weten om verdere actie te ondernemen.

Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Flits locaties comand 20
    door Jurgend1971 » 16 jan 2017 21:45 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 525
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 716
  • Nieuwe kaarten versie 945.xxx
    door japie57 » 24 feb 2015 22:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 602
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 654
  • Hoe de versie van navigatie terug vinden?
    door Highsky » 12 mei 2014 11:11 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 703
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 2167
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1409

Terug naar “Mercedes”