APS50

Alles met betrekking tot Mercedes navigatie
fred van leeuwen
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2007 14:07

APS50

Bericht door fred van leeuwen »

Ik heb een mercedes E type W211 bouwjaar 2004 met daarin een navigatiesysteem aps 50. oorspronkelijk zaten hierbij de cd's versie 2.1 van 2003 ( 2 st). begin dit jaar heb ik via marktplaats een originele set (4 cd's) versie 4.0 gekocht.
Ik heb de volgende problemen:
1 Bij beide systemen geeft de verkeersinformatie (via RDS?) een storing in het display, steeds woden wegnummers en plaatsen doorelkaar gehusseld.
2 als ik de versie 4.0 gebruik worden de laatste adressen niet bewaard maar apontaan verwijderd.

Wie herkent dit probleem en heeft voor mij de oplossing?? misschien resetten?? maar hoe??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toch de vraag: hoe zeker ben je er van dat het een echt originele set is?
Er zijn knap gemaakte vervalsingen in omloop die een hoop problemen veroorzaken. Die zijn eigenlijk alleen van origineel te onderscheiden aan de wijze van printing en soms ook omdat de sporen zichtbaar zijn aan de leeszijde.
Zie de diverse postings hierover in de rubriek Algemeen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fred van leeuwen
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2007 14:07

Bericht door fred van leeuwen »

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben er nagenoeg zeker van dat ze origineel zijn. Zoals bij diverse topics vermeld staat er bij mij aan de beschreven zijde van de cd in het midden opgedrukt "navteqmade by EDC met een lang nummer en barcode". meer zekerheid kan ik volgens mij niet krijgen.

Groetjes

Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel de door jou genoemde problemen nooit eerder, noch hier noch op de Duitse fora aan de orde zijn geweest, is het best mogelijk dat er iets verkeerd is gegaan met de update. En dat er ook bij Mercedes (Becker) zaken fout kunnen lopen, bewiijst de versie 3.0 die vrij plotseling weer uit de handel werd genomen omdat er niets van deugde en meteen door de 4.0 werd opgevolgd
Je kunt proberen om de 2.1 weer in te spelen om te zien of het probleem verholpen is om vervolgens wederom de 4.0 te gaan gebruiken.


PS Er zijn van de APS50 twee verschillende versies in omloop: de NTG1 en de NTG2. Voor de NTG2 die normaliter in de A, B, C en CLK voor, de andere modellen hebben een NTG1. Het lijkt erop dat jij dan een NTG1 zou hebben en dus 4 CD's nodig hebt. De NTG2 heeft een versie 4.0 met 6 CD's
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fred van leeuwen
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2007 14:07

Bericht door fred van leeuwen »

Ik heb inderdaad 4 cd's (dus ntg1).
Jouw voorstel heb ik ook al geprobeerd maar dat heeft niet geholpen, het euvel bleef gelijk.
Wel houdt hij met de 2.1 de laatst bestemmingen vast. (tot op heden)
Zou het kunnen dat er 2 problemen tegelijk optreden?
1 een fout in de 4.0 versie
2 een fout in mijn systeem waardoor de rds (filemelding) niet goed wordt weergegeven.

Voor de duidelijkheid, bij toepassing van 4.0 laad ik alleen cd 2 (d,l,b,nl, etc).
Is het zeker dat het probleem met de nieuwste versie is opgelost. Wordt dan wel een dure grap, maar dan functioneert het in ieder geval

Groetjes

Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Is er dan al een nieuwe versie?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fred van leeuwen
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2007 14:07

Bericht door fred van leeuwen »

De mercedes garage vertelde mij van wel, zij konden mij echter ook niet vertellen of het probleem dan was verholpen. Zij konden ook geen verklaring geven voor het probleem, anders dan probeer het eens met de nieuwste versie, (7.0???)

Groetjes

Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op het Geo Forum heeft Holgi2002, een expert op dit gebied een overzicht gemaakt van de verschillende types en de bijbehorende SW, zie http://forum.geo24.de/tid1008436-sid.htm

Daaruit blijkt dat er ná de versie 4.0 een 4.1 gekomen is die een aantal bugs oploste.
De huidige en vooralsnog laatste versie voor de APS50 NTG1 is 5.0.
Voor de NTG2 is er wel een versie 7, daar heb je echter niks aan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mercedes”