AP50

Alles met betrekking tot Mercedes navigatie
Luc
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2004 21:30

AP50

Bericht door Luc »

Halloa allemaal
Het kan (misschien) mijn eerste navigatiesysteem worden. Daarom:
Heeft er iemand ervaring met het AP50 systeem in een C-model?
Becker/Blaupunkt??

Met dank

Luc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Het type is een APS50 en die is van Becker. (zie foto) Maar ik heb niet eerder gehoord dat deze in een C klasse kan?? Dit type is naar mijn weten alleen voor de nieuwe E. Maar ik kan me ook vergissen. In een C klasse zit meestal een APS30 en die is vergelijkbaar met een Becker TrafficPro 4720 dus een 1 din formaat toestel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Als aanvulling op Beckeronline's reactie, lees maar even wat daarover op het duitse forum geschreven is http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... 50+cklasse

Conclusie: Een APS50 in de C-Klasse is niet mogelijk, die is voor de E-Klasse bedoeld. Er kan wel een Comand met kleurenscherm in, maar ja, daar hangt wel even een ander prijskaartje aan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Er is net een nieuwe C met facelift uit zou het kunnen dat daar de APS50 in past.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Luc
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2004 21:30

Bericht door Luc »

Hallo,

In de huidige (gefacelifte) C modellen (B) kun je, of een APS 50, of een comand control optioneel bestellen. Een APS 30 staat niet meer op de optielijst.
Het toestel op de foto: ik vermoed dat het deze is doch misschien met een onderaan iets andere -mindere- knopjes(?) Dit zou misschien iets met de gefacelifte versie te maken hebben.
Zo'n APS 50 werkt met CD-navigatie. Momenteel hoor ik meer van DVD... waarschijnlijk wel in de comand.
Becker: de naam komt mij 'positief' over.
Graag een indruk betreffende dit toestel

Met dank

Luc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Alle navigatie in Mercedes noemen ze comand en becker is momenteel de enigste leverancier bij Mercedes. Weet niet welk type in welke auto allemaal geleverd kan worden maar in de E kan je ook kiezen voor DVD en deze is ook van Becker. Becker is een goed merk anders zou Mercedes er uiteraard niet voor kiezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo
Becker is een goed merk anders zou Mercedes er uiteraard niet voor kiezen.
Helaas is mijn ervaring anders.

In mijn auto zit ook de APS30 van Mercedes/Becker met dit systeem zijn er erg veel problemen met het te warm worden van de unit, regelmatig krijg je hierdoor een cd error, wordt het display onleesbaar,etc onlangs is er een extra ventilator bijgezet dit geeft slechts gedeeltelijk verbeteringen, bij warm weer zoals de afgelopen dagen komen de problemen terug.

Ik zit er hard over te denken om het hele systeem er uit te halen en een gewone radio in te bouwen zodat in ieder geval weer normaal naar een cd of naar de radio geluisterd kan worden.


met vriendelijke groet,

Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Mag toch aannemen (als systeem af fabriek er in zit of af dealer) dat dit alles netjes opgelost word!?! Heb nog nooit van dergelijke problemen gehoord bij Mercedes. Weet wel dat Mercedes de grootste klant van Becker is en dat ze er zelfs een heel aparte afdeling voor hebben. Als er klachten zijn worden die gelijk met een heel team aangepakt dus ik zou heel rap teruggaan naar mijn dealer en een oplossing eisen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Luc schreef:Hallo,

In de huidige (gefacelifte) C modellen (B) kun je, of een APS 50, of een comand control optioneel bestellen. Een APS 30 staat niet meer op de optielijst. Het toestel op de foto: ik vermoed dat het deze is doch misschien met een onderaan iets andere -mindere- knopjes(?) Dit zou misschien iets met de gefacelifte versie te maken hebben.
Zo'n APS 50 werkt met CD-navigatie. Momenteel hoor ik meer van DVD... waarschijnlijk wel in de comand.
Becker: de naam komt mij 'positief' over.
Graag een indruk betreffende dit toestel

Met dank

Luc
Bedankt voor de info, weer wat geleerd. En dus weten we híer nu nog meer dan op het veelgeroemde duitse forum :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mercedes”