Wat er zoal gebeurde....

Toerist
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2007 11:37

Wat er zoal gebeurde....

Bericht door Toerist »

Het begon met een "spoed" trip van Oudeschans (NO Groningen) naar de achterlanden van Strijen( ZH).

Aanwezig : Audi Oldtimer,Medion PNA 465T/GopPal 2.0AE, bestuurder, bijrijder.
tijdstip vertrek: vrijdag 20 April, ca 16:00 uur.

Route berekende zij nog vóórdat ik m'n stylo-pen terug had in de Medion... echt razendsnel.

Ter hoogte van lelystad ging het reeds fout, nou ja.. ik bedoel,
op de "almere> lelystad" baan stond ca 15 !!! km langzaamrijdend/stilstaand verkeer....
maar NIETS te zien op mijn scherm van déze toestand.

Verderop de polder reeds uit... (ik had haar op handmatig..) de melding van een file verderop... (lekbrug>Gorinchem) 10 km.... ik geef toestemming voor herberekening... en ze kiest een prima oplossing via gouda.

ahum.. ahum...

tussen Meern> Woerden: PIEP PIEP..... file op route..herberekenen??.... JA mens... en wederom en goed alternatief.

ruim voor Rdam... PIEP PIEP.. herberekenen?? jawohl.... mensch... (volgens m'n vrouw is het geen Juliana/Beatrix stem... maar een Duitse vrouw die goed Nederlands spreekt.. ; waar ik mij in kan vinden door de uitspraak oost -/- ost hehehe)


en wederom de route om, voordat ik met m'n ogen kan knipperen.

Há... nu de snelwegverlaten en binnendoor weggetjes/ruilverkaveling....

Ik moet wennen, dat ik nu moet L U I S T E R E N ... en niet zélf op de kaart moet zoeken na 30jaar a 40.000Km..
en dat is WENNEN..... maar wel ERG luxe.. ;)

Heeejjjj, wat zie ik op m'n route: DOODLOPENDE (polder)WEG moet ik in van haar.... de "kromme eleboogseweg te Strijen" (voor diegene die dit willen testen..)
Na een kilometertje of zo: EIGENWEG VERBODEN.... nix-van-aantrekken.... GAS!!!!


HOOOOOOOOOOOOO rood/wit hekje.... akkerland STOP!!! huh?? TRUT... ik kan hier niet verder!!
Ik keer om, rij nog geen 50 meter terug... en ze geeft een andere(juiste) weg huh huh???

ikke niet begrijpen... geen tijd om te noteren.. komt later wel...

De rest verliep voorspoedig....





Note: dat pliepen voor flitspalen is grandioos... al ben ik er nog niet helemaal uit hoe dat werkt, 2, 3, 4 x pliepen....waarom?? nog geen idee... ik ben er wel achter dat het balkje dat verschijnt, de afstand tot de camera is... en dat als het balkje kontinue reset... ik in een trajekt-controle zit.. ;)

De terugweg....

één fout (volgens mij) ik moet terug door de KIL-Tunnel.. maar er staan borden langs de weg.. TOL en ik heb toch ECHT de optie TOL_WEGEN_VERMIJDEN aan staan... dus ik gooi snel het stuur om, en kachel richting Rdam.. 3x wil ze mij om laten keren... dat is ze het zat :wink: en ga ik via de noordkant er uit.

wie weet of de KIL-TUNNEL nu tol is of niet?? en hoe reageren "andere" merken/SW TA er op??


Bij de route intikken op de pc mbv TA zie ik wél de doodlopende Kromme-elleboogseweg.... maar misschien is die weg recent afgezet of zo ??

Dat was het voor vandaag... CY

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's een heel verhaal voor wat eerste ervaringen :wink:

Een paar zaken:

-Die route fout met een doodlopende weg is heel raar, immers je schreef dat 'ie binnen 50 meter na het omdraaien wél de goeie route pakte. Wellicht kun je 'm met simulatie nog eens rijden en kijken wat er dan gebeurt.
Iets dergelijks is mij in NL nooit overkomen, wel eens in Frankrijk. En daar heb ik destijds een rapport over gemaakt naar Navteq.

-Geen info over 15 km file, da's balen natuurlijk. Weet je nog welke zender je op dat moment op had staan?

-Tolwegen vermijden werkt niet altijd. Als de omrijroute erg lang wordt stuurt het systeem je wel ove reen tolweg dan wel door een toltunnel. In de gebruiksaanwijzing van mijn VDO staat dat ook zo vermeld.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toerist
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2007 11:37

Bericht door Toerist »

Ja, ze deed 't wéér fout, ze denkt dat de "Kromme-elleboogseweg " doorloopt naar mijn volgende afslag maar dat is op 20/04/2007 NIET zo...

Hier is de "verkorte" test:

start: Blaaksedijk -centrum
naar: Strijen -kooilandsedijk

Medion PNA 465T> Navteq/Q2-06> Gopal 2.0 AE

Omkeren bij het doodlopende hekje en ca 50mtr terug geeft wél via Langedam/tweedekruisweg de juiste weg...

nog voordát ik bij de splitsing ben en dus nog NIET op de langedam-weg zat....
(ik zal eens kijken of ik dit kan melden bij Navteq)

die 15Km was gelukkig niet op mijn baan/traject.. de zender zou ik niet weten welke 't was... zal ik zolgendekeer aan proberen te denken...


Oke, bedankt voor de uitleg "tol-traject" :wink: bij medion helaas niets over te lezen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Medion”