Medion Navigatie

sipke41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2009 18:58

Medion Navigatie

Bericht door sipke41 »

Ik heb een Medion navigatie gekocht maar wie weet welke (CD-DVD) met gegevens de nieuwste zijn. Ik heb er bij gekregen Medion Gopal Navigator AE 4.8A .Maar ik heb het idee dat dit niet de nieuwste is. En kan je de nieuwste evt. downloaden en waar???
Groet sipke41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welke Medion heb je?
Er zijn heel veel soorten/nummers, en de kaarten daarvoor zijn niet allemaal hetzelfde.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lijkt erop dat hij een Medion 4430 heeft gekocht die vanaf 17 juli te koop is bij ALDI
De 4.8 AE software heeft een database van Q4 2008 en is daarmee zeer aktueel
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sipke41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2009 18:58

Bericht door sipke41 »

En mijn vraag kan je hem ook ergens downloaden als hij al oud word
Groet sipke41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ons regelment verzet zich tegen deze activiteiten tenzij dit op een wijze gaat die door de fabrikant wordt ondersteund.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Feelgood
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:55

Bericht door Feelgood »

Als newbee en Nederlander (zuinig) trap je er weer in.
En heb na veel wikken en wegen deze 4430 gekocht.

Maar volgens mij is het brandhout.

- Zit er standaard geen netwerkadapter bij een navigatiesysteem????? Hoe zit dat bij TomTom........
- Is het standaard dat er in de gebruiksaanwijzing boekje geen grondbeginselen voor het ingeven van een route
staan???
Maar dat je deze eerst van de CD Rom op de pc moet zetten voordat je verder kan. (PDF)
Hoe zit dat bij een TomTom.......
- Wat is de gemiddelde accu duur van een navigatie. Deze is nu na 15-30 min. om knoeien leeg.
- Maar als je twee flitspalen passert die er al jaren staan en de navigatie (type 4430 is voorzien van
flitslocaties) geeft ie niks aan dan begin ik te twijfelen of ik wel een goede keuze heb gemaakt.
Of moet een vaste flitspaal eerst werken (aan staan)..................
- En dan praten we nog niet over de maximumsnelheid die die moet aangeven per weg.
Dat vindt ik helemaal een aanfluiting. Of is dat ook normaal............

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gewoon terugbrengen. Je mening is nu al gevormd en dat wordt nooit meer een fijne relatie
Bij ALDI krijg je gewoon je geld terug en kun je daarna toch nog die verheerlijkte TomTom kopen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Feelgood
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:55

Bericht door Feelgood »

Dat zit er dik in. Maar als de TomTom ook geen netwerkadapter heeft of een gebruikersboekje met simpele uitleg over het ingeven van straten, en ook de flitslocaties en snelheidslimieten niet aangeeft schiet ik er niks mee op.

Of moet ik deze vragen in de TomTom forumindex stellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Bij TomTom kan je precies zien wat er in de doos (pakket) zit als je een bepaald toestel koopt.

Snap niet waarom je een netwerkadapter denkt nodig te hebben. Waarom zou jij je navigatie op een netwerk willen aansluiten of op het internet? Meestal gebeurt het updaten via een fabrikant-eigen programma of bv een SD-kaart.
De meeste losse navigatiesystemen kan je gewoon met een (mini-)USB-kabel aansluiten op een PC.
Het opladen gebeurt volgens mij met dezelfde USB-kabel
Daarnaast is het steeds gebruikelijker dat handleidingen niet meer worden afgedrukt (milieu oogpunt?) maar op CD of tegenwoordig zelfs op USB-stick worden geleverd.
Daarnaast kan je vaak een handleiding op de site van de fabrikant downloaden/lezen zodat je altijd de laatste versie hebt.

Vaak is het verstandiger om eerst even te kijken naar je specifieke wensen en via internet of een winkel te kijken welk toestel aan je eisen voldoet. Ook kan je reviews lezen en /of gebruikerservaringen. Dan kan je een goede keus maken en voorkom je ergernis achteraf als toch blijkt dat het toestel niet aan je wensen voldoet.
Al schrijf je dat je tot deze keuze bent gekomen na veel wikken en wegen.

Wat betreft de levensduur van de accu. Deze bereikt zijn normale levensduur pas na een paar keer volledig opladen.
Daarom moet je ook de eerste keer de accu volledig laten opladen.
Maar na een 5- / 10-tal keer volledig opladen zal hij toch vaak een gemiddelde levensduur hebben van 2-3 uur
En met levensduur heb ik het hier dus over de tijd tussen vol-leeg bij normaal gebruik (instellen en navigeren).
Hoe vaak de accu opgeladen kan worden is moeilijk te bepalen. Maar vaak krijg je bij een los navigatiesyteem een laadsnoer voor in je auto (12V).

Flitspalen, max. snelheden is geheel afhankelijk van de actueelheid en nauwkeurigheid van het kaartmateriaal en heeft minder met het systeem te maken. Vaak maakt een fabrikant een keuze welke gegevens hij afneemt van de kaartenleverancier. Daarom kan je niet zomaar stellen dat de een beter is dan de ander.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat de verwarring ontstaan is doordat het verschil tussen net-adapter en netwerk-adapter onbekend is bij de vraagsteller
Het toestel wordt geleverd met een 12 volt snoer voor gebruik in de sigarettenaansteker

Overigens worden deze apparaten in de diverse media als zeer positief beoordeeld
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Ik denk i.d.d. dat er sprake is van het ontbreken van een net-adapter (220V-12v) maar tegenwoordig worden toestellen steeds vaker geleverd zonder net-adapter.
Ook de EU is tegenstander van allemaal losse netadapters. Ze zijn niet universeel en nadat het bijbehorende toestel kapot is gegaan heb je niets meer aan die adapter en komt dus op de groeiende vuilnishoop.

Met de fabrikanten van mobieletelefoons is nu ook afgesproken dat ze adapters gaan maken die voorzien zijn van een USB-aansluiting om het toestel op te laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Feelgood
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:55

Bericht door Feelgood »

Ik zelf koop altijd iets nadat ik eerst forums en websites heb afgelopen.
Dus ik wist al dat o.a. Computer Bild een goede recensie in 2008 had gedaan.
Daarbij heb ik dus over het hoofd gezien net (werk) adapter.

Ik had mijn pijlen op een West Europa kaart en flitslocaties en uitgebreide rijstrookaanduiding
gericht plus 4.3 beeld. Daarbij was TMC en Bluetooth handig.
Vandaar dat ik mij ook heb laten verleiden tot een aankoop van Medion.

Waar ik mij over verbaas is dat als je niet goed met een PC/Internet om kan gaan
je een probleem hebt. Vooral ouderen onder ons. Deze willen graag in huis de navigatie
opladen, en de gebruiksaanwijzing rustig doorlezen. De gebruiksaanwijzing is niet te downloaden
van Medion, alleen de bijgeleverde gebruiksaanwijzing zonder enig uitleg over eenvoudig
instellen van een navigatieroute. Als je de uitgebreide handleiding wil hebben moet je eerst de
bijgeleverde software installeren. En dan 67 pagina's uitprinten. Of een selectie maken.

Dat van het opladen van een accu was mij bekend. Maar als je in het begin alle mogelijkheden
in huis uit wil proberen heb je een probleem. Dan zou een netwerkadapter handig zijn.
Maar dan is de USB kabel aan de PC een redding.

Dat er maar een paar kaartleveranciers zijn is mij bekend, alleen ik weet niet welke leverancier
bij welk navigatiesysteem hoort. Medion is volgens mij Navtech.
Daarbij is de kaart actueel zoals in een ander topic beschreven.

Maar nu komt het. Moet je natuurlijk wel de functie flitslocaties op Ja zetten.
Ik ging er vanuit dat deze op Ja stond, omdat ik bij het opstarten elke keer de vraag krijg
of dat het mij bekend is dat in sommige landen het gebruik hiervan strafbaar is.
Waarop ik met Ja bevestig. En daarmee vanuit ging dat dit nu aan stond. Een beetje dom.

Met andere woorden navigatiesystemen worden zonder netwerkadapter en uitgebreide
gebruiksaanwijzing geleverd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waarom blijf je nu consquent de uitfrukking "netWERKadapter" gebruiken?
Het is een net-adapter die helemaal niets te maken heeft met een netwerk. Ik meende dat dit uit de vorige antwoorden wel duidelijk zou zijn. En ook met een USB kabel heeft dit totaal niets te maken
Er zal vast wel zijn overwogen om een gedrukte handleiding te leveren maar dat heeft invloed op de verkoopprijs
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Waarom blijf je nu consquent de uitfrukking "netWERKadapter" gebruiken?
Het is een net-adapter die helemaal niets te maken heeft met een netwerk. Ik meende dat dit uit de vorige antwoorden wel duidelijk zou zijn. En ook met een USB kabel heeft dit totaal niets te maken
Er zal vast wel zijn overwogen om een gedrukte handleiding te leveren maar dat heeft invloed op de verkoopprijs
...tenzij via die USB kabel tegelijkertijd de Medion opgeladen kan worden :idea:
Of dat het geval is bij dit toestel weet ik niet, wie wel?

Het verhaal "gedrukte complete handleidingen" zie je overal. Bepaald niet alleen bij Navi's, maar bijvoorbeeld ook bij fototoestellen. Dan wordt er wel een Quick-Start meegeleverd, maar voor de complete handleiding moet je vaak de CD/DVD raadplegen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Feelgood
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:55

Bericht door Feelgood »

Ik had het gezien van net (werk) adapter. Foutje, bedankt.

Inderdaad via de usb kabel kan die opgeladen worden zonder drivers te installeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Feelgood schreef:Ik zelf koop altijd iets nadat ik eerst forums en websites heb afgelopen.........

Waar ik mij over verbaas is dat als je niet goed met een PC/Internet om kan gaan
je een probleem hebt. Vooral ouderen onder ons. .....Als je de uitgebreide handleiding wil hebben moet je eerst de
bijgeleverde software installeren. En dan 67 pagina's uitprinten. Of een selectie maken.

........Met andere woorden navigatiesystemen worden zonder netwerkadapter en uitgebreide
gebruiksaanwijzing geleverd.
Als ik dit zo lees heb jij niet echt problemen met internet of PC's. Het is gewoon zo dat de techniek niet stil staat.
Alleen je conclusies kloppen niet zo.
Voor het lezen van de handleiding heb je i.d.d. een PC nodig en de (gratis) software Adobe Reader.
Heel vaak staat die software al op de PC omdat de handleiding van de PC ook steeds vaker als pdf-bestand wordt geleverd. En die hoef je niet af te drukken maar kan je op je gemak op je PC lezen.

Het gebruik van de USB kabel en PC als oplaadstation wordt steeds gebruikelijker, denk alleen maar aan bv. een I-pod

Een navigatiesysteem wordt alleen geleverd zonder netadapter als deze wordt geladen via de USB-kabel of gewoon met batterijen. En ze worden vaak wel met een uitgebreide handleiding geleverd alleen vaak niet een gedrukte maar een digitale versie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Feelgood
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:55

Bericht door Feelgood »

Figaro75 schreef:
Feelgood schreef:Ik zelf koop altijd iets nadat ik eerst forums en websites heb afgelopen.........

Waar ik mij over verbaas is dat als je niet goed met een PC/Internet om kan gaan
je een probleem hebt. Vooral ouderen onder ons. .....Als je de uitgebreide handleiding wil hebben moet je eerst de
bijgeleverde software installeren. En dan 67 pagina's uitprinten. Of een selectie maken.

........Met andere woorden navigatiesystemen worden zonder netwerkadapter en uitgebreide
gebruiksaanwijzing geleverd.
Als ik dit zo lees heb jij niet echt problemen met internet of PC's. Het is gewoon zo dat de techniek niet stil staat.
Alleen je conclusies kloppen niet zo.
Voor het lezen van de handleiding heb je i.d.d. een PC nodig en de (gratis) software Adobe Reader.
Heel vaak staat die software al op de PC omdat de handleiding van de PC ook steeds vaker als pdf-bestand wordt geleverd. En die hoef je niet af te drukken maar kan je op je gemak op je PC lezen.

Het gebruik van de USB kabel en PC als oplaadstation wordt steeds gebruikelijker, denk alleen maar aan bv. een I-pod

Een navigatiesysteem wordt alleen geleverd zonder netadapter als deze wordt geladen via de USB-kabel of gewoon met batterijen. En ze worden vaak wel met een uitgebreide handleiding geleverd alleen vaak niet een gedrukte maar een digitale versie
Nee, ik ben een gevorderde gebruiker op internet en PC's.
Ik zelf vindt het verschrikkelijk onhandig om een 67 pagina dikke gebruiksaanwijzing
te lezen in PDF formaat. Zal wel een generatie kloof zijn.
Ben meer voor Foxit Reader aangezien deze veel kleiner is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daarin sta je niet alleen, ook ik vind een gedrukte/geprinte versie veel handiger.
Die kan doorlezen, aantekeningen er bij maken, even iets teruglezen, dat gaat niet handig bij een PDF met -tig pagina's op je scherm.
Maar ja, hoeveel mensen lezen er nog een (uitgebreide) gebruiksaanwijzing? Niet veel, als ik dat zo afmeet aan de keren dat hier RTFM voorbij komt :oops: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Ik neem aan dat je bedoelt dat je Foxit gebruikt i.p.v. Adobe.
Zelf gebruik ik Nitro maar snap totaal niet wat dat met dit topic te maken heeft.

Nog even terugkomend op de actueelheid van het kaartmateriaal heeft dit weinig tot niets te maken met de database van Poi's die erbij geleverd wordt. Om de prijs laag te houden kunnen fabrikanten ervoor kiezen om recent kaartmateriaal te kiezen met een beperkte Poi's database. Dit staat dus los van Navteq of Teleatlas.
Die leveren alleen de spullen waarvoor ze betaald worden.
Dus als Medion alle gegevens afnemen die beschikbaar zijn zullen ze het systeem vast niet voor zo'n lage prijs verkopen.

Maar nu dat je flitspalen op actief hebt gezet geeft hij ze nu wel weer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Feelgood
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:55

Bericht door Feelgood »

Figaro75 schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat je Foxit gebruikt i.p.v. Adobe.
Zelf gebruik ik Nitro maar snap totaal niet wat dat met dit topic te maken heeft.

Nog even terugkomend op de actueelheid van het kaartmateriaal heeft dit weinig tot niets te maken met de database van Poi's die erbij geleverd wordt. Om de prijs laag te houden kunnen fabrikanten ervoor kiezen om recent kaartmateriaal te kiezen met een beperkte Poi's database. Dit staat dus los van Navteq of Teleatlas.
Die leveren alleen de spullen waarvoor ze betaald worden.
Dus als Medion alle gegevens afnemen die beschikbaar zijn zullen ze het systeem vast niet voor zo'n lage prijs verkopen.

Maar nu dat je flitspalen op actief hebt gezet geeft hij ze nu wel weer?
Kijk daar hebben we wat aan.
Ben op dit moment enkele dagen vrij, woensdag zal ik de flitspalen testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Feelgood schreef: Kijk daar hebben we wat aan.
Ben op dit moment enkele dagen vrij, woensdag zal ik de flitspalen testen.
En als je verstandig bent, koop je hier , http://www.eu-gsm.nl/nokia-1100-laders- ... -5262.html , zo'n dingetje om je toestel ook thuis op te laden.
Koop er desnoods 2 stuks.
1tje voor reserve of voor een 2de apparaat.

Hoef je ook geen 220 volt net adapter te kopen voor dat dingetje.
En het werkt perfect.
Er zijn maar weinig fabrikanten,die nog een 220 v laad apparaat erbij leveren.

De link is voor een Nokia,maar het dingetje is universeel.Dus ook geschikt voor jouw speeltje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sipke41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2009 18:58

Bericht door sipke41 »

Bij mij zat het complete boekje met gebruiksaanwijzing gewoon in de doos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Feelgood
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:55

Bericht door Feelgood »

sipke41 schreef:Bij mij zat het complete boekje met gebruiksaanwijzing gewoon in de doos
Dat lijkt me stug. In die handleiding staat op pagina 29:

Informatie over de verdere bediening van de navigatiesoftware vindt u in de uitgebreide
gebruikershandleiding op dvd. Het gaat hierbij om een PDF-bestand, die u met elke
Acrobat Reader kunt lezen en printen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Feelgood
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:55

Bericht door Feelgood »

Figaro75 schreef: Maar nu dat je flitspalen op actief hebt gezet geeft hij ze nu wel weer?
Ja, hij doet het nu.
Toch de beginners fout gemaakt en niet goed de handleiding gelezen.
:oops: :oops: :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sipke41
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jul 2009 18:58

Bericht door sipke41 »

Ik heb hier een Handleiding welke gelijk is aan het PDF bestand wat ik
op de side van Medion vond De handleiding bestaat uit 74 Blz. en heb er natuurlijk
ook een DVD bij

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • update Medion PNA 460 T ype msn 30005862
    door molovicus » 07 okt 2014 11:26 » in Medion
    Reacties: 3
    Weergaves: 2138
  • Medion P4635 MD79236
    door DigiWalker » 20 okt 2014 03:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 635
  • Mijn Medion GoPal PNA315 werkt wel,maar het beeldscherm niet
    door tico » 15 sep 2014 14:49 » in Medion
    Reacties: 1
    Weergaves: 546
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 672

Terug naar “Medion”