waar is de Puls draad mazda 2 uit 2006

Alles met betrekking tot Mazda navigatie
Gebruikersavatar
antrassansas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 Mar 2009 22:49

waar is de Puls draad mazda 2 uit 2006

Berichtdoor antrassansas » 22 Aug 2010 20:35

Hallo allemaal

Wie kan mij vertellen waar de pulsdraad zit en de kleur van de mazda 2 uit 2006
of de cruisecontrol draad




Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 22 Aug 2010 22:06

Am Motorsteuergerät Pin 25 ( AV ) dieser ist nicht belegt

Dit betekent dus dat je op pin 25 van dit regelapparaat zelf een pennetje met draad moet aanbrengen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
antrassansas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 Mar 2009 22:49

puls signaal

Berichtdoor antrassansas » 23 Aug 2010 07:30

Gerritje schreef:Am Motorsteuergerät Pin 25 ( AV ) dieser ist nicht belegt

Dit betekent dus dat je op pin 25 van dit regelapparaten zelf een pennetje met draad moet aanbrengen


Oke Dankje
Maar is er op de versnellingsbak geen puls signaal ik heb ook een escort uit 1991 die heeft het wel
Ik zie namelijk wel een stekker op de bak zitten

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 23 Aug 2010 08:24

Een puls zoals tegenwoordig wordt gebruikt is een elektronisch signaal dat absoluut niets met de versnellingsbak heeft te maken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
antrassansas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 Mar 2009 22:49

puls signaal

Berichtdoor antrassansas » 23 Aug 2010 12:25

Gerritje schreef:Een puls zoals tegenwoordig wordt gebruikt is een elektronisch signaal dat absoluut niets met de versnellingsbak heeft te maken



Maar de navigatie die er op gaat is van 2003
en werkte wel op de escort signaal van de versnelling bak
standaard werd er bij deze vdo navigatie s magneten mee geleverd die je op de aandrijf as moest plaatsen met een sensor
Vandaar de vraag of de sensor op de bak het zelfde principe is als bij een escort

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 23 Aug 2010 12:38

Het maakt niet uit van wanneer de navigatie is. Elke VDO heeft een tachosignaal nodig

Het is mij niet bekend dat VDODayton standaard een set met magneten heeft geleverd. Het klinkt redelijk amateuristisch. Dat kan een eigen uitvinding of een product van een andere leverancier zijn.

De VDO voorziening werkt uitsluitend dmv een hallgeber in de bowdenkabel die van de versnellingsbak naar een mechanische teller loopt

Als een auto een elektronische puls heeft is het dwaasheid om dan een oplossing te maken met losse magneten op een aangedreven as.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
antrassansas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 Mar 2009 22:49

puls signaal

Berichtdoor antrassansas » 23 Aug 2010 12:49

Gerritje schreef:Het maakt niet uit van wanneer de navigatie is. Elke VDO heeft een tachosignaal nodig

Het is mij niet bekend dat VDODayton standaard een set met magneten heeft geleverd. Het klinkt redelijk amateuristisch. Dat kan een eigen uitvinding of een product van een andere leverancier zijn.

De VDO voorziening werkt uitsluitend dmv een hallgeber in de bowdenkabel die van de versnellingsbak naar een mechanische teller loopt

Als een auto een elektronische puls heeft is het dwaasheid om dan een oplossing te maken met losse magneten op een aangedreven as.



Ik bedoel dat het in 2001 met de eerste vdo 5000 geleverd werd.
Nu niet meer omdat bijna alle auto's voorzien zijn van dit signaal.
Zoals ik al begreep uit je bericht gaat het om een niet aangesloten pin 25 van de stekker,
Het probleem is dat ik de stekker er niet afkrijg omdat het in de midden met iets is vast gezet.
Het zit in een huls in de midden van de stekker

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 23 Aug 2010 14:00

Mijn eerste VDO 5000 kocht ik nieuw in 2000. Daar zat geen set magneten bij.
Ik veronderstel dan ook dat die er door iemand anders bij geleverd zijn, destijds.
Ze zaten wél bij de eerste Philips Carin 510. Bij de 520 en 522 al niet meer, die werd op de puls aangesloten.

En ja, hoe die stekker los moet weet ik ook niet.
Suggestie: ga even langs bij een inbouwer, die weet daar wel raad mee. Of anders bij je garagist, als dat een merkdealer is tenminste.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
antrassansas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 Mar 2009 22:49

puls signaal

Berichtdoor antrassansas » 23 Aug 2010 16:43

JW schreef:Mijn eerste VDO 5000 kocht ik nieuw in 2000. Daar zat geen set magneten bij.
Ik veronderstel dan ook dat die er door iemand anders bij geleverd zijn, destijds.
Ze zaten wél bij de eerste Philips Carin 510. Bij de 520 en 522 al niet meer, die werd op de puls aangesloten.

En ja, hoe die stekker los moet weet ik ook niet.
Suggestie: ga even langs bij een inbouwer, die weet daar wel raad mee. Of anders bij je garagist, als dat een merkdealer is tenminste.

Groet,
JW



Dat is waar
Heb naar 3 mazda dealers gebeld geen info<
Wat ik nodig heb is een afbeelding van de computer stekker zodat ik kan zien wat pin 25 is
de stekker zit met een breek bout vast op de computer en kan alleen met geweld los
wie heeft er een afbeelding met pin nummer

Gebruikersavatar
antrassansas
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 Mar 2009 22:49

puls signaal

Berichtdoor antrassansas » 24 Aug 2010 11:20

Probleem opgelost
Pin 25

dankje allemaal

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 24 Aug 2010 11:26

Hoe heb je dat nou opgelost?
Kon je er toch een pennetje bijsteken of zoiets?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Mazda”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Onbekende zoekrobot en 0 gasten