Nieuwe Mazda 6, welk navigatiesysteem zit hierin?

Alles met betrekking tot Mazda navigatie
Sjiefke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:38

Nieuwe Mazda 6, welk navigatiesysteem zit hierin?

Bericht door Sjiefke »

Ik rijd nu een Mazda 6 Sportbreak Navi. In deze auto zit op een handige manier een VDO syteem ingebouwd. Boven op het dashboard zit een klep-kastje, het VDO scherm is met een rail-systeem in dit kastje ingebouwd. De auto loopt uit de lease, dus moet er een nieuwe besteld worden.

Ik zit te denken aan de nieuwe Mazda 6 Sportbreak Business. In deze uitvoering zit een 7" touchscreen navigatie systeem. Op de foto ziet het er erg mooi uit. Heeft iemand enig idee, van welk merk dit systeem is? Heeft er iemand misschien foto's van het systeem in gebruik?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alle navigatiesystemen zien er op foto's goed uit, de meeste vrouwen ook.
Er zijn slechts weinig af-fabrieksystemen die echt waarmaken wat de foto's beloven. Zo was het vorige Mazda 6 systeem van een zo ziekmakende traagheid, dat deze je ertoe verleidde om er een paar klappen op te geven. Vaak zijn de mogelijheden tot uitbreiding zeer beperkt en ontbreken belangrijke functies die bij een after market systeem wel bestaan. Ook is het updatebeleid vaak buitengewoon ondoorzichtig zo het al bestaat.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjiefke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:38

Bericht door Sjiefke »

Gerritje schreef:Alle navigatiesystemen zien er op foto's goed uit, de meeste vrouwen ook.
Er zijn slechts weinig af-fabrieksystemen die echt waarmaken wat de foto's beloven. Zo was het vorige Mazda 6 systeem van een zo ziekmakende traagheid, dat deze je ertoe verleidde om er een paar klappen op te geven. Vaak zijn de mogelijheden tot uitbreiding zeer beperkt en ontbreken belangrijke functies die bij een after market systeem wel bestaan. Ook is het updatebeleid vaak buitengewoon ondoorzichtig zo het al bestaat.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb ooit een Alfa 147 met ConnectNav+ gehad. Dat was pas echt een brak navigatiesysteem. 2 generaties oud schat ik zo in.

Toch heb ik, mede door de geringe meerprijs en de looks, de Mazda 6 Business besteld. Het ziet er erg mooi uit (een dealer in Eindhoven heeft eentje staan).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mad
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:00

Bericht door mad »

Het in-dash navigatiesysteem van de nieuwe mazda6 GH is er een heel stuk op vooruit gegaan. Het 7" touchscreen werkt aangenaam, is bliksemsnel in vergelijking met het oude systeem en ziet er ook mooi uit!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjiefke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:38

Bericht door Sjiefke »

mad schreef:Het in-dash navigatiesysteem van de nieuwe mazda6 GH is er een heel stuk op vooruit gegaan. Het 7" touchscreen werkt aangenaam, is bliksemsnel in vergelijking met het oude systeem en ziet er ook mooi uit!
Heb je toevallig ook foto's van een werkend systeem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taita
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2008 09:53

DVD navigatie met touchscreen in de Mazda6 business

Bericht door Taita »

Ik zag op het Mazda forum dat het hier om een Denso systeem gaat met Navtek software. Type ken ik niet.

Het invoeren van adressen zou nogal omslachtig werken. Er zouden geen POI/flitspalen in kunnen en de bluetooth zou ook niet optimaal werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjiefke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:38

Re: DVD navigatie met touchscreen in de Mazda6 business

Bericht door Sjiefke »

Taita schreef:Ik zag op het Mazda forum dat het hier om een Denso systeem gaat met Navtek software. Type ken ik niet.

Het invoeren van adressen zou nogal omslachtig werken. Er zouden geen POI/flitspalen in kunnen en de bluetooth zou ook niet optimaal werken.
Is toch wel vaak met dit soort systemen. Ik heb een Alfa 147 met ConnectNav+ gehad. Dat was ook een brak systeem. Maar ... het ziet er wel zeer strak uit.

Vrijdag weet ik precies hoe e.e.a. werkt, want dan wordt mijn 6 Sportbreak Business geleverd. Ik heb de auto al bij de dealer gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6599
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 773
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4625
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1190
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • Voor welk systeem is dit
    door peterspie » 22 jul 2014 14:12 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 12
    Weergaves: 1525
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1406

Terug naar “Mazda”