OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

VinceWheeler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2012 22:27

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door VinceWheeler »

Ik begin steeds meet de pest aan dit apparaat te krijgen, echt alleen maar problemen.
Mijn 7210 (van een klant) was al na 2 dagen stuk omdat per ongeluk het frontje niet helemaal recht op de unit was geplaatst, nu kan het frontje er helemaal niet meer op en moet de unit terug naar Kenwood waar ze de unit onder "coulance" gaan repareren, niet eens onder garantie terwijl Kenwood en de dealer zelf toegeven dat het een bekend euvel is bij de 7210 en sommige andere modellen.
Navigatie werkt voor geen meter en de iPhone word niet eens ondersteund mbt de sms berichten functie.
Inmiddels ook paar vastlopers gehad en de unit volledig moeten resetten.
Ik hoop dat de problemen dmv een Firmware update opgelost kunnen worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Breaven
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2012 14:39

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Breaven »

Ja, het is niet leuk meer, als je zoveel problemen krijgt.

gelukkig werk mijn set nog wel goed.
na behoren dan.

want ik krijg wel steed meer uit van van de gps.
sms berichte komen binnen, terwel er geen sms berichte binnen komen.
en kan geen sms verzenden.

gegevens navigatie, geregeld krijt.
en routes , daar ben ik mee gestopt en ik gebruik mijn tomtom 930...

stuur een e-mail, tot op hede heb ik de indruk dat ze er wel iets mee doen, alleen garmin is erg traag hier in...
bedankt voor je reactie
Breaven

Blijf jullie fouten over de Kenwood DNX7210BT hier melden.
MAAR meld ze ook bij kenwood, bij de technische afdeling.
e-mail adres voor alle klachten is: service@kenwood.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VinceWheeler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2012 22:27

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door VinceWheeler »

Ok, gemeld bij Kenwood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Breaven
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2012 14:39

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Breaven »

Ik stuur bijne om de twee weken een email. met alles klachte. 9 van de 10 problemen gaan over garmin in deze set.
en elk probleem en ook als ik denk dat het niet goed is, stuur ik ze een e-mail.

heb ook telefoonisch contact en er is pas een vergadering geweest en veel problemen worden nu in kaart gebracht en dan afwachten of garmin / kenwood er iets mee gaat doen...

dus alles melden, dat is mijn advies.

groeten
breaven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VinceWheeler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2012 22:27

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door VinceWheeler »

Ja, en mij ging het juist om navigatie, maar is niet echt bruikbaar.

Ik neem aan dat Kenwood dit oplost want het apparaat is niet bepaald goedkoop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
darksens
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:21

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door darksens »

Inmiddels terug van een leuke vakantie, maar niet te danken aan de Kenwood. Ook in het buitenland maakt hij er een bende van. Zelfde kaart fouten als in Nederland. Terugweg zat ik even niet op te letten en puur op de navigatie (zou toch eigenlijk ook geen probleem moeten zijn) en plotseling zaten we midden in Rouen (Frankrijk) in het centrum, omdat de Kenwood had bedacht dat dit wel een snellere route zou zijn???? Dik half uur verloren, omdat we dwars door die stad moesten om weer op de snelweg te belanden. Tot overmaat van ramp sloeg het systeem 300km voor de eindbestemming ook nog eens vast. Eén of ander systeemfout. Kreeg een windows achtige melding op het scherm met iets van een navreg fout. Unit aan en uit gezet en ja hoor....alles weer gewist. Instellingen van het nav gedeelte weer terug in de fabrieks toestand. Maar wat nog vreemder was dat hij plotseling in het Engels stond en ook de symbolen en kleuren opeens anders waren. Na nog een reset was de taal weer goed, maar waren de symbolen nog steeds anders. Deed me een beetje Amerikaans aan qua borden enz.
Zal dit ook maar weer melden aan Kenwood, maar ben bang dat ik het antwoord wel al weet. "Meneer, we zijn er mee bezig. We wachten nog op een update van Garmin. Zodra we deze hebben zal ik u informeren." Ik neem hier geen genoegen meer mee. Ga me alvast oriënteren op een ander merk. Iemand een suggestie voor een alternatief met dezelfde functionaliteit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rayzman
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:42

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Rayzman »

Mijn systeem is ook in een weekje Engeland 2 keer vastgelopen met een systeemfout op het scherm. Foto's ervan al opgestuurd naar Kenwood. Ook weer een stuk of vijf keer gehad dat ineens alle satellieten verdwenen zijn waardoor je alles moet herstarten. Ander iets wat ik nu heb gehad was dat de routeberekening niet verder ging dan 90% en dat alleen een reset hielp om weer een route te kunnen bepalen.
En op de terugweg had ik ook het vreemde geval dat na een tankstop ineens een andere route bedacht werd door het systeem waardoor ik er een uur langer over zou doen. Gelukkig merkte ik dat op en heb die andere route genegeerd, waarna hij weer de originele route ging volgen. Dit was niet door file-informatie, want die heb je niet in Engeland, ze hebben alleen Premium TMC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
darksens
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:21

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door darksens »

Er schijnt weer een firmware update te zijn. Versie 1.6 is nu te downloaden van de kenwood site. Helaas wordt er in deze download volgens mij niets gedaan met de slechte navigatie. Iemand al ge-update?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Zander
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2012 11:40

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Zander »

Deze update 1.6.0 heb ik er op staan, maar er valt nog niet veel over te zeggen. Zoveel rijd ik niet. Wel heb ik sind de aanschaf (7 mei j.l.) een beetje bijgehouden welke problemen ik tegenkwam:

12 mei 2012
(Tocht van twee weken door noord-Frankrijk.)
Zonder aanwijsbare reden heeft het systeem zich gereset, met
uitzondering van de eco-gegevens.

Het afnemen en vooral het aanbrengen van het front is lastig en gaat
vaak niet of fout. Dat zal wel onhandigheid zijn, maar het zou niet
mogen kunnen.

Regelmatig wordt de route geleid door eenrichtingstraten maar van de
verkeerde kant. Ook doodlopende wegen kwamen voor als deel van de
route.

Bij het programmeren van een route was er na wat punten te hebben
ingevoegd ineens nog maar een kale kaart te zien, dwz alleen de route
die eerder was afgelegd en verder niets.

Exporteren van de triplogs gaat wel één voor één, maar Bekijk alle
Segmenten is volstrekt onbruikbaar en kan al helemaal niet worden
geëxporteerd. De kaart kan wel vergroot worden maar niet gesleept.

Het Afstandsrapport kan niet geëxporteerd worden.

Na aanpassen van een route blijkt later dat niet de hele triplog wordt
bewaard. De log na het aanpassen ontbreekt.

13 aug 2012:
Tussen 18 mei en 13 aug is nog minstens 2x een Reset opgetreden.

De Reset-knop werkt niet.
Althans staat het fout beschreven in het manual.

14 aug 12: firmware update 1.6.0 er op gezet.

22 aug 12: na af- en aanzetten contact is de rest van een geplande
route verdwenen.

Ik heb contact gehad met iemand van Marketing & Sales Support van Kenwood NL die oa zei dat men 'er nog aan werkt'. Ik heb gisteren vragen gesteld over de oude kaart van Garmin: nog geen antwoord.
Met het afnemen en aanbrengen van het frontje gaat het al beter :oops:

Sander

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
darksens
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:21

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door darksens »

Zander schreef:
Ik heb contact gehad met iemand van Marketing & Sales Support van Kenwood NL die oa zei dat men 'er nog aan werkt'. Ik heb gisteren vragen gesteld over de oude kaart van Garmin: nog geen antwoord.

Sander
Het is toch te gek voor woorden dat een bedrijf als Kenwood geen vuist ka maken tegen Garmin. Gewoon ultimatum stellen en anders bij de volgende serie over op andere aanbieder van nav kaarten. Heb de de opmerking `er wordt aan gewerkt` al te vaak gehoord.

Kenwood komt niet erg proffesioneel over. Heb een systeem gekocht waar een aantal mogelijkheden opzitten. Systeem werkt niet goed en nu moet ik allerlei mogelijkheden uitzetten omdat anders het systeem niet goed werkt? Absurd gewoon. Oftewel het systeemwerwerkt niet. Dit is trouwens wel een goeie reden om hem in te ruilen voor iets anders.Dealer zal het systeem moeten terugnemen vanwege niet functioneren van beloofde opties. Gewoon tippie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
darksens
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:21

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door darksens »

Inmiddels staat mijn auto bij de dealer voor een checkup. Men zal ook kijken naar de Kenwood, maar heb ze al weinig kans gegeven om het probleem op te lossen. Wel gaan ze kijken naar de slechte radio ontvangst. Dit zou te maken hebben met een versterker kabel van de antenne die niet aangesloten zou zijn.
Ook heb ik Garmin een pittige mail gestuurd waarin ik mijn ongenoegen uit over de hele gang van zaken. Zoals ik al wel verwacht had, heb ik hierop nog geen antwoord op terug gehad. Mocht ik een antwoord krijgen dan zal ik hem zeker hier posten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
darksens
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:21

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door darksens »

Reactie terug op mijn mail naar Garmin. Men begint dus te wijzen naar elkaar. Had ik eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht. Hieronder de reactie van Garmin. Ben benieuwd wat de oplossing is met betrekking tot de onlogische routes die ze hebben. Zal waarschijnlijk wel dezelfde zijn als Kenwood. Het uitzetten van allerlei opties die je eigenlijk gewoon moet kunnen gebruiken.
Zal deze mail ook sturen naar dhr. Vanderbist van Kenwood. Ben zeer benieuwd wat hij zegt. Garmin zegt eigenlijk dat ze dus helemaal niet bezig zijn om het systeem stabieler te maken, want men vind dat de oorzaak niet bij hun ligt. Oftewel Kenwood houdt ons mbt de stabiliteit van het systeem aan het lijntje.

Hierbij de mail van Garmin:

Beste Edwin,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.

Allereerst onze excuses voor de vertraging bij de beantwoording van uw bericht. Vanwege een uitzonderlijk grote hoeveelheid aan e-mails die bij ons is binnengekomen zijn wij helaas niet in staat om deze te beantwoorden binnen het gebruikelijke tijdsbestek. Wij werken er hard aan om alle e-mails van onze klanten zo spoedig mogelijk te behandelen. Nogmaals onze verontschuldigingen voor het veroorzaakte ongemak.

Het spijt me te horen dat u zoveel problemen heeft met uw toestel.
Wij leveren inderdaad de kaart software en de software updates aan Kenwood, in zoverre de onlogische routes ed kan ik u wel verder helpen, wat betreft de software update, wij versturen de software naar Kenwood, en Kenwood intrigeert dan daar ook de software van hunzelf, vanwege het feit dat hun product met meerdere items samen werkt zoals de radio etc.
Het wegvallen van de GPS en of het uitvallen van de navigatie is dus wel degelijk een probleem dat bij Kenwood moet worden opgelost, het is hun product die zij gebruiken met het kaartmateriaal van garmin.
Ik wil u echter niet zomaar in de kou laten staan, en ik wil u vragen welke SW u nu op uw toestel heeft staan en welke kaart?
mag ik ook even uw serie nummer van uw toestel?
Hiermee zou ik u verder kunnen helpen.


Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst. Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website: http://www.garmin.com/nl/support/
Help ons om de service die we u bieden te verbeteren door deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Klik hiervoor op de volgende link - http://www.surveymonkey.com/s/klantenenquete
Met vriendelijke groeten,

edit: contactpersoonnaam verwijderd
Garmin Europe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rayzman
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:42

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Rayzman »

Vandaag een mail gehad van Kenwood support met daarin een 1.7 update voor het systeem.
De verbeterde items voor deze versie 1.7.0. zijn;
- Verbeterde communicatie met voertuiginformatie box.
- Verbeterde navigatie functies (instellingen en favoriten gewist, apllication error) .

Heb hem net geïnstalleerd en een klein stukje mee gereden. Tot nu toe niets geks, maar het is nog te kort dag om te zeggen of hij nu echt goed werkt. Ben ook benieuwd of hij nu buiten die application error ook z'n satellieten ineens niet meer kwijt is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Darky
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:14

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Darky »

Hoi Allemaal.

ik ben zelf hier nieuw . was aan het kijken hoe dit systeem functioneerd en of dat er bekende problemen zijn .
Gisteren heb ik dit systeem als vervanging gekregen voor de DNX7260 die geen SD kaartjes meer wou in lezen en ook geen updates meer wou uitvoeren.

Opdit moment ben ik goed te vrede over dit produkt. Zelf heb ik wel de nieuwe update uitgoeverd 1.7
Ook heb ik hier direct een nieuwe kaart "gebackupde kaart" van een ander garmin systeem in geplaatst. :naughty:
Zelf ervaar ik niet de problemen die jullie aangeven ik rij zelf over de A2 en de A27 tussen Utrecht en amsterdam.

Wat ik wel wou aan geven bij mijn vorige inbouw station hadden ze de GPS module opzijn kant gemonteerd waardoor ik soms ook de raarste dingen tegen kwam dat hij me een andere afslag wou toe sturen omdat hij dacht dat ik op een land weg reed naast de snel weg.. dit was dus wel met de oude kenwood model.

misschien heeft de laatste update juist alle problemen verholpen of misschien de nieuwe map die ik er in heb 2013 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NedBelg
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2012 21:43

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door NedBelg »

Beste Kenwood gebruikers,

ik kocht in 2011 een Mitsubishi Outlander en koos voor een ingebouwd navigatiesyteem, toen de DNX 7260BT.
Al snel kreeg ik daar allerlei problemen mee, die ook al in dit forum aan de orde zijn gekomen.
Diverse nieuwe softwareversies geïnstalleerd, maar het hielp allemaal niets.
De dealer was zeer cooperatief en bood aan een ander NAV systeem in te bouwen, maar dat had helaas een voor ons te klein scherm en loste ook niet echt de problemen op (DNX5210, ook van Kenwood).

Na veel vijven en zessen is in overleg met Kenwood en de dealer besloten om hun nieuwste systeem in te bouwen met een kleine bijbetaling (vanwege nieuwe kaarten, nou ja, vooruit dan maar).
Dat werd de DNX 7210 BT.
Al snel gaf dat allerlei problemen, die in eerste instantie konden worden opgelost, door contact te zoeken met Kenwood, die mij aanraadde de MyTrends en de TrafficTrends uit te schakelen (op zich vreemd dat je dat moet doen, want waarom bouw je dan die mogelijkheden in?).

Dat hielp wel, maar ook daarna traden af en toe nog vreemde verschijnselen op (het NAV geheugen was in een keer helemaal leeg, er kwam een window op poppen met een application error), maar die zouden nu verholpen moeten zijn met versie 1.7.

Deze is onlangs door mij geïnstalleerd en werkt tot nu toe naar behoren.
Ook heb ik de MyTrends weer geactiveerd en deze lijkt zelfs goed te werken, want hij geeft meteen de eerder door mij gekozen route.

Dus: misschien is er nog hoop.
Wel raad ook ik iedereen aan fouten e.d. te blijven melden bij Kenwood. Ik ben er van overtuigd dat zij daar ook echt wel wat mee doen.
Als het apparaat werkt doet hij het prima.
Geluid is OK, de Blue Tooth werkt met mijn Android telefoon prima, ik heb eigen POI's ingevoerd en ook dat werkt.

Onlangs was ik in Amerika en had ik in de huurauto een Amerikaanse TomTom, oftwel navigatie van Garmin.
Exact hetzelfde menu en dezelfde eigenaardigheden als de navigatie van Garmin in de Kenwood.

Dus: installeer versie 1.7 en zie of dit beter werkt.

Succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Zander
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2012 11:40

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Zander »

Vervolg van mijn ervaringen met dit systeem:
23 aug '12: versie 1.6 firmware geïnstalleerd.
23 sep '12: Crash van de navigatie!
24 sep '12: Rijdend op een snelweg wordt ineens verzocht een U-bocht te maken! Wat een onzin.
29 sep '12: Hangen van de navigatie, zonder melding.
1 okt '12: Vastloper van de navigatie met foutmelding.
2 okt '12: Een route met via-punten ingesteld. Na het tanken van benzine blijken bij weer starten die punten verdwenen te zijn. Alles moet opnieuw worden ingesteld.
4 okt '12: Ineens is alles weg wat betreft instellingen: stemgeluid, display, trips, enz. Een tussenpunt bij een route wordt genegeerd.
5 okt'12: Bij het aanzetten van muziek via het SD-kaartje is er wel muziek, maar na het indrukken van de Accoord-knop op het navigatiescherm is er alleen maar een TOTAAL blank scherm te zien. Er is niets mee aan te vangen. Alleen afnemen en aanbrengen front brengt verbetering.
6 okt '12: Rijdend op de A25 van Luik naar Maastricht wordt precies op de grens de route ineens opnieuw berekend en dan denkt de Kenwood dat we op een parallelweg rijden. Raar en erg fout.
11 okt '12: Firmware 1.7 geïnstalleerd. Sindsdien geen problemen nog tegengekomen.
====
Ik heb nog wat opmerkingen over de weergave van geluid. Ik speel muziek af van een SD-kaartje. Bij elke overgang naar een nieuwe track wordt die track ingefadet. Dat is heel hinderlijk en ook onnodig. Ik zorg zelf wel ervoor hoe de muziek moet beginnen voor elke track. En het is vooral fout als de tracks in elkaar overlopen zoals bij klassieke muziek vaak voorkomt.
Ook valt bij elke aanpassing van de instelling van de equalizer de muziek even weg: dat is onnodig en hinderlijk. Je kunt dan minder goed het effect van de verandering op de weergave horen.
Weet iemand of je het infaden kunt uitschakelen? Elke goede mp3-speler kan dat immers ook!

Groeten, Sander

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
darksens
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:21

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door darksens »

update bevindingen

Na versie 1.7 moet ik toegeven dat het systeem stabieler lijkt. Geen onverwachte crashes meer. Navigatiedeel is nog steeds niet goed. Vreemde routes en het niet vasthouden of kunnen invoeren van via punten. Radio ontvangst blijft nog steeds bagger. Dealer had er naar eigen zeggen alles aan gedaan, maar een testje voor bij hun gaf al uitsluitsel. Tijdens het luisteren naar een zender begon deze spontaan te zoeken, omdat het signaal niet goed zou zijn. Andere auto die naast die van mij stond geprobeerd (af fabriek systeem) en perfecte ontvangst. Sinds vorige week kan het schermpje er niet meer opgeklikt worden. Naar inbouwer geweest en deze vertelde mij dat dit wel meer voorkwam en dat ze een deel van het inbouwframe moesten slijpen om het voor elkaar te maken. De unit kwam dan wel 5-6mm naar voren toe. Heb direct verteld dat dit geen optie is. Het is geen gezicht als de unit zo ver naar voren komt. Alternatief zou zijn dat ik de onderkant van de houder helemaal wegduw en dan het scherm plaats. Heb dit nu een aantal maal gedaan en het scherm moet nu zo hard in de houder worden geduwd dat ik bang ben dat ik het scherm kapot duw. Gevolg; scherm niet meer eraf halen om verdere beschadiging te voorkomen. Verder is het knopjesgedeelte al aan vervanging toe. Volgens de inbouwer laat het folie onder de knopjes los en moet deze vervangen worden. Komt ook vaker voor ivm het loshalen van het scherm.

Al met al ben ik het nu echt zat. Heb een afspraak gemaakt met de dealer en ik ga kijken welk apparaat als vervanging kan dienen. Als iemand nog suggesties heeft? Voor mij in ieder geval geen Kenwood meer. Nooit meer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
darksens
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2010 22:21

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door darksens »

Vanmorgen de auto naar de dealer gebracht. Kenwood eruit en Pioneer erin. Heb verder geen ervaring met de Pioneer, maar er is ook niet veel te vinden op internet over dit toestel (qua negatieve ervaringen). Hoop dat dit wat wordt.

Wel wil ik nog even melden dat de dealer in het laatste contact met Kenwood aangeboden heeft gekregen om alle problemen in één week op te lossen. Toch knap als je ziet hoeveel moeite iedereen moet doen om de problemen opgelost te krijgen en hoe vaak Kenwood al belooft heeft om met de "volgende update" alles goed te laten werken.

Voor iedereen die nog steeds problemen heeft veel succes. Ik ga mij melden op het Pioneer Forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VinceWheeler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2012 22:27

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door VinceWheeler »

@Derksen,

Ik heb exact dit probleem! met veel moeite krijg ik het frontje op de unit, het is absoluut niet zoals het hoort, de dealer zegt dat het mijn eigen schuld is omdat ik niet voorzichtig genoeg ben!, Kenwood wil de unit wel onder coulance repareren LOL, alsof het mijn schuld is en ze me daar een plezier mee bewijzen.
Ik vind eigenlijk dat de dealer een alternatief moet aanbieden en het zelf verder met Kenwood moet regelen.
Schandalig zo veel problemen bij een vrij duur apparaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RickWolting
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:23

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door RickWolting »

ik heb ook zo'n heerlijke 7210bt
alle problemen kom ik ook tegen zoals beschreven,


echter heb ik een nog vervelender issue.
ik gebruik hem in combinatie met een Samsung s3, en heb de slechtste verbinding denkbaar tijdens gesprekken, ben niet te verstaan, hij kraakt of valt helemaal weg, en moet noodgedwongen weer handheld gaan bellen, momenteel gebruik ik de functie niet meer aangezien het alleen maar ergernis geeft,

voorheen had ik een 7200 met losse bt module,, 100% in orde geen probleem goed te verstaan en altijd verbinding.
nu maakt hij af en toe verbinding, leest het tel boek niet meer of wel,

als ik muziek via mijn mob af wil spelen dan gaat dat vaak wel, maar meestal niet, en als er dan wel geluid uit komt, dan werkt de subwoofer niet, bij alle andere media wel, maar via bt dus niet.


as we speak installeer ik versie 1.9.0.

als dat niet tot verbetering leid, gaat hij retour naar kenwood, en wil ik hem nooit weer zien.

waarschijnlijk breng ik hem zelf naar het hoofdkantoor en flikker hem daar naar binnen.

heeftiemand deze BT problemen ook?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rogstaeker
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2013 16:56

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Rogstaeker »

Beste mede lotgenoten.

Wij hebben vorig jaar een nieuwe camper gekocht. Meteen hebben we er een Kenwood navigatie systeem in laten zetten.
Dezelfde als hierboven vernoemd. Het is van begin af aan een grote ellende.
We kennen alle problemendie jij hier opschrijft.
Omdat onze leverancier zelf vorig jaar al met de camper heeft gereden en onderweg ook deze klachten
zag hebben ze aangeboden om het onding om te ruilen.
Volgende week valt de beslissing en het zal wel een Zenec worden. ( voor campers en vrachtwagens )
Ik denk dat jouw leverancier er niet mee vandoor komt om deze navigatiebij jouw niet om te ruilen.
Wij zijn pas terug van Portugal. Bij een mede camperaar hadden ze hem 3x omgeruild.
De navigatie stuurt je de binnenwegen waar een tolvrije autoweg naast ligt.
Dwars door Reims - dwars door Auxerre etc.
Wij hebben onze leverancier gesmeekt om hun voorraad Kenwoods terug te geven om niet nog meer
ellende op hun dak te halen.
Ik had van dit merk veel meer verwacht !!

Heel veel sterkte en groeten - een camperaar uit Weert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Zander
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2012 11:40

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Zander »

Is 1.9.0 de laatste firmware update? Al kunnen constateren dat er verbeteringen zijn vergeleken met vorige versies?
Wat mij blijft hinderen is het "infaden" van elke track. Er zijn nu eenmaal veel muziekstukken waarvan de tracks naadloos op elkaar aansluiten. Een berucht stuk is b.v. Canto Ostinato van Simeon ten Holt: 96 tracks die samen één onafgebroken stuk muziek vormen (iets bizar misschien).

Groeten, Sander

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rogstaeker
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2013 16:56

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Rogstaeker »

In navolging van mijn vorige bericht over de DNX7210BT in de nieuwe camper.

Wij zijn zo ziek geworden van steeds de binnenwegen te moeten rijden dat we onze camperdealer hebben gevraagd
de hele zwik er uit te halen en om te ruilen voor een Zenec ZE-NC3711D.
Na veel onderhandelingen zijn ze hier mee akkoord gegaan.
De onderhandelingen waren zwaar omdat Kenwood totaal niet inziet ( toegeeft ) dat deze problemen er zijn.
Ze hadden er volgens onze dealer nog nooit van gehoord. !!!!
Zoals we gehoord hebben hebben ze de hele magazijnvoorraad Kenwoods terug kunnen geven.
Onze dealer heeft een flinke veer moeten laten. Zij hebben mijn dure Kenwood slechts kunnen omruilen tegen een gewone
Kenwood autoradio.

Intussen zijn we met de nieuwe Zenec Duitsland in geweest. De wegen worden perfect weergegeven.
De instellingen zijn veel logischer en makkelijk te stellen. Geen dingen die je toch nooit gebruikt.
Een top product. Binnenkort kan de navigatie bewijzen wat hij waard is door een reis dwars door Turkije.

Wij houden u op de hoogte ! Nooit meer iets van Kenwood. Dank aan onze dealer voor alle moeite en
en zeer moeizame onderhandelingen met Kenwood die weinig of niets hebben opgeleverd.

Een prettige vakantie aan allen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Zander
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2012 11:40

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Zander »

Heeft er al iemand de nieuwe kaart aangeschaft en in zijn Kenwood zitten? Is de laatste firmware update (1.11.0) echt nodig om die kaart goed te laten werken? Nog problemen met 1.11.0?Kortom: hoe staat het met de DNX7210BT??

Of heeft iedereen zijn DNX7210BT aan de kant gezet :mrgreen:

Groeten, Sander

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rogstaeker
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2013 16:56

Re: OPROEP Kenwood DNX7210BT gebruikers

Bericht door Rogstaeker »

Zoals we ook al hebben opgemerkt hebben we nu een Zenec ZE-NC3711D.
Het is een verademing. Nooit 100% maar zeer gebruiksvriendelijk.
En hij doet het prima - meer kunnen we niet verlangen.
Zaterdag vertrekken we voor 9 weken naar Turkije.
Turkije staat ook in de Zenec.
Als we terug zijn horen jullie van ons.

Groet Camperman.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 943
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 475
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 742
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 221
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 631
  • Kenwood DNN 9230DAB
    door mixtuur » 07 jan 2019 00:01 » in My Review
    Reacties: 1
    Weergaves: 845

Terug naar “Kenwood”