Hebben alle Kenwoods dit??

Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Hebben alle Kenwoods dit??

Bericht door Janloco »

Sorry dat ik hier met een vraag kom. Ik ben zelf in het bezit van de nieuwe 7260. Maar ik zit met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Als de navigatie begint met de weg te wijzen, dan valt het hele geluid weg. Dat vind ik bijzonder irritant, vooral als je naar bv het nieuws zit te luisteren. Het geluid van de begeleiding uitzetten is niet altijd een optie voor mij. In de gebruiksaanwijzing staat wel iets, maar dan gaat het over de achterspeakers, maar die zitten niet in mijn auto. Als ik de zoekfunctie van het forum gebruik, kom ik iets tegen, maar dat stamt uit 2008.

Nu is mijn vraag concreet. Hebben meer systemen van Kenwood dit "probleem" of is het nieuw voor de 7260

Kan en wil iemand mij een antwoord geven?? En ja ik weet dat de 7260 pas nieuw is, maar de vraag is daarom of ook oude systemen dit hebben. En natuurlijk als er al iemand in het bezit is van de 7260 en hij herkent dit of heeft misschien een oplossing, door hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Of het een probleem is weet ik niet maar:

Je kunt zelf kiezen welke voorspeaker de stembegeleiding doorgeeft.
Links, rechts of beide.
Daarnaast kan je het geluid van je bron laten dempen tijdens stembegeleiding.
Als je die uit laat staan praat ze gewoon door je muziek heen.
Waarom er specifiek achterspeakers staat weet ik niet want mijn 8029 dempt gewoon wel of niet het geluid in zijn geheel.

Probeer gewoon demping uit te zetten en bv de begeleiding alleen op links of rechts.
En kijk/ervaar hoe je dit vindt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@figaro75

Hartelijk dank voor je reactie. Ook de oplossing van de voorspeakers heb ik geprobeerd. Als ik bv door de linker speaker dat nav wil laten horen, valt toch zowel de l als de r speaker weg met muziek. Het nav geluid komt dan idd wel over de speaker die ik wil. Maar de radio valt toch geheel weg.

Jouw andere mogelijkheid klopt ook, maar het maakt bij mij geen verschil of ik de demping tijdens stembegeleiding uit of aan heb staan. Het probleem blijft aanwezig.

Als je berichtje goed lees had ik inderdaad jouw opties al geprobeerd maar helaas werken ze niet bij de 7260. Offff ik doe iets op een of andere manier gewoon fout. Ik heb de gebruiksaanwijzing al een paar keer doorgelezen op dit gebied en alles wat er staat uitgeprobeerd, maar helaas.

Maar toch heel veel dank voor het mee denken. Ik waardeer dat bijzonder. Mogelijk komen er nog meer reacties .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

wat jij wilt kan volgens mij niet, ook bij Pioneer etc niet.
Ik heb de stem gewoon uit staan, visuele aanwijzingen zijn genoeg voor mij.
Zit ik in een stad waarbij ik het echt nodig heb dan zet ik de stem wel aan.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@Gentry

Dank voor je reactie. Bij mijn Pioneer ging dat wel. De muziek ging wel zachter, maar ging niet geheel weg. Voor mijn werk rijd ik in een mercedes die voorzien is van een een nav systeem, ook die kan het. de muziek gaat dat wel zachter, maar valt niet geheel stil Ik heb begrepen dat het in het verleden ook bij Kenwood mogelijk was. Ik geloof dat het bij de vakmensen een term van -20db heet??

Tja het stemgeluid uit is natuurlijk ook een optie. Maar ik ben wel blij dat ik in een stad kan kijken op mijn nav en er ook naar kan luisteren. Dat geeft me meer opties om de juiste weg te rijden. Op de lange weg vind ik het fijn dat hij in de buurt van een afrit toch nog even roept dat ik er af moet. Maar natuurlijk is het een persoonlijke voorkeur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Wat jij bedoelt heet softmute.

Inderdaad is het in het verleden volgens mij ook wel zo geweest, VDO had dat perfect bij haar navigatieradio's.
Ik rijd niet dagelijks in mijn auto, maar ik zal er eens mee experimenteren, als ik iemand van Kenwood spreek zal ik het ook vragen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:Wat jij bedoelt heet softmute.

Inderdaad is het in het verleden volgens mij ook wel zo geweest, VDO had dat perfect bij haar navigatieradio's.
Ik rijd niet dagelijks in mijn auto, maar ik zal er eens mee experimenteren, als ik iemand van Kenwood spreek zal ik het ook vragen.
Daarbij ging dan de begeleiding via de voorspeakers die verder gemute werden. Maar de muziek ging door via de achterspeakers.
Daar zit wellicht het probleem bij Janloco, hij heeft geen achterspeakers :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@Gentry
Ahh softmute in de vaktaal. Weer wat geleerd. Als je eens in jouw auto wilt experimenteren met dit fenomeen, dan heel graag. Ik zie dat jij inmiddels de grote broer van mijn nav hebt ingebouwd. Ik houd mij aanbevolen!!!

@JW
Heel erg bedankt voor je antwoord. In de achterspeakers, daar zou de clou kunnen zitten. De gebruiksaanwijzing schrijft wel over voor achterspeakers, maar geeft niet aan dat de muziek bij stembegeleiding doorgaat op de achterspeakers. Misschien is of komt er nog iemand op het forum die voor en achterspeakers heeft aangesloten en dit misschien eens wil uitproberen. Dan weet ik dat ik een paar achterspeakers meot monteren.

Alvast bedankt!!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

In mijn 8220BT komt de navigatiestem inderdaad via linksvoor en de muziek dan via de achterspeakers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@Piet22

Hartstikke bedankt voor je antwoord. Ik ben er nu meer van overtuigd dat dus kennelijk niet de hele systeem stopt, maar alleen de voorspeakers.
Dus dan maar op naar speakers ook achterin de auto.

Ik kan idd aangeven in mijn systeem of ik het navgeluid over de speaker links voor, of rechts voor of over beide speakers wil laten gaan. Maar pak ik bv alleen links, dan zwijgt rechtsvoor gewoon ook met alles.

Maar Piet nogmaals dank voor je duidelijke antwoord. Ik kan me niet voorstellen dat mijnheer Kenwood alle inwendige dingen voor zijn systemen gaat wijzigen per model. Dus moet het bij mij ook zo werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik heb het ook voor je getest, inderdaad blijft de muziek doorspelen over de achterspeakers, dus Kenwood heeft inderdaad DAT niet veranderd.

Kwam er vanavond na terugplaatsing van de KTC-D500E digitenne tuner dat de 9260 geen beeld geeft maar wel geluid.....ik kan wel zowel het beeld als het geluid via AV-out doorsturen naar de achterschermen, weird....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@Gentry

Bedankt voor je antwoord!!! Geweldig, kan ik een paar speakers achterin bij plaatsen.

Tja hou op, ik kom ook nog wel eens vreemde dingen tegen als ik iets ga doen met schermen of camera. De gekste dingen komen dan spontaan op. Gisteren zet ik mijn caravan achter mijn auto en begint mijn 7260 zich te gedragen alsof hij nog niet gebruikt is. Alle instellingen weg. Vanmorgen dat probleem niet. Dus de vraag is dan natuurlijk, hoe kan dat nu weer. Zeker toeval.
Maar ik gooi alles nog maar even onder omgevallen bitjes en zelf dingen niet goed doen tijdens het experimenteren met het apparaat.

Veel plezier met de grote broer van de 7260!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Janloco schreef:Gisteren zet ik mijn caravan achter mijn auto en begint mijn 7260 zich te gedragen alsof hij nog niet gebruikt is. Alle instellingen weg. Vanmorgen dat probleem niet. Dus de vraag is dan natuurlijk, hoe kan dat nu weer. Zeker toeval.!!
Destijds toen een contactdoos voor de aanhanger nog gewoon parallel aan de bestaande bedrading werd aangesloten viel alles eenvoudig te verklaren.
Sinds dat er CAN is en de aansluiting op de contactdoos een complete elektronische doos van Pandore vereist, is niets meer wat het lijkt en kun je inderdaad de gekste dingen verwachten. O.a. doordat de achteruitrijlampen en de mistachterlichten anders reageren zodra de 13 polige stekker erin wordt gestoken.
Verschillende stekkers, verschillende caravanbedrading etc etc.
Voor sommigen is dit echt lachen maar grijze haren zijn ook geen ongewoon verschijnsel :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het verliezen van de geheugen instellingen is een bug in de toestellen, heeft ook de 9260, als je je front er een nacht afhaalt dan is ie alles kwijt.

Kenwood werkt aan de oplossing.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Gentry schreef:Het verliezen van de geheugen instellingen is een bug in de toestellen, heeft ook de 9260, als je je front er een nacht afhaalt dan is ie alles kwijt.

Kenwood werkt aan de oplossing.
Haha kunnen we de voorlopers zijn voor een nog beter toestel. Nu nog de bug verzamelplaats vinden bij mijnheer Kenwood. Ennnnnnnnnnnnn dan maar afwachten of ze er iets mee doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RetepCOD
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mar 2009 14:30

Bericht door RetepCOD »

Behoudens vergissing: bij de 8220BT kan je bij setup>AV Interface, derde scherm kiezen tussen linker, rechts of beide speakers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@RetepCOD

Dank ook voor je reactie. Het klopt wat je schrijft. Alleen ook dan verdwijnt de muziek. Blijkt volgens meerdere berichten gewoon te liggen aan het ontbreken van de achterspeakers

Voor alle andere geintresseerde in de 7260. Ik ben momenteel bezig met een duurtest van 3 weken met dagelijks gebruik van mijn 7260. Als ik weer thuis ben zal ik een item maken van een persoonlijke duurtest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ahbijker
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:10

Re: toets spaeker aan/ uit zo ver weg

Bericht door ahbijker »

Gentry schreef:Ik heb de stem gewoon uit staan, visuele aanwijzingen zijn genoeg voor mij.
Zit ik in een stad waarbij ik het echt nodig heb dan zet ik de stem wel aan.
Ik doe dat net zo: op lange stukken volg ik het visueel en bijna bij de bestemming zet ik de stem aan.
Ik vind alleen dat de instelling zo ver weg zit: [instellingen/ algemeen/ audio/ aanwijzingen/ alleen speak of aan] kiezen. Verdomd onveilig als je dat even moet kiezen in de stad :? .
Mijn vorige ingebouwde Kenwood vanaf fabriek (Saab) had je op het navigatie scherm direct een zg. sneltoets om aan en uit te zetten. Heeft iemand een tip?
O ja, het kan ook via de afstandsbediening waarbij je op 'voice' moet drukken. Ook niet echt veilig... :naughty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Socrates
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2010 20:54

Re: Hebben alle Kenwoods dit??

Bericht door Socrates »

Precies, ik vind het jammer dat je om de stem aan en uit te zetten helemaal het menu in moet.
Of de remote moet gebruiken (maar dat werkt bij mij maar voor 1 aanwijzing).
Er zou op de remote een functie moeten zitten om de stem direct aan en uit te zetten.

Die remote heb ik toch altijd beet omdat ik de tiptoetsen een drama vind.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Kenwood”