Geen Kenwood navi hier ?

djie
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:13

Geen Kenwood navi hier ?

Bericht door djie »

Hoi daar,

weet niet of er iemand is van jullie met ervaring met de Kenwood KNA2200 en KVT920. Ben erg benieuwd, wordt morgen ingebouwd. Geen groentje op navi gebied (als gebruiker dan), heb in de afgelopen 2,5 jaar een MS5000 gehad (top systeem, goede TMC) en een Pioneer AVIC85DHV (waardeloos)
Beide systemen zijn gestolen, benieuwd naar jullie ervaringen met het dievengilde en ook naar specifieke ervaringen met Kenwood als jullie die hebben.

Vind het nog steeds jammer dat VDO voor het uitklapsysteem "gewoon" het scherm inkocht bij Clarion. Heb het liefst wel de navi van VDO maar dan wel met DVD, ook de TMC van VDO die al in 2001 perfect werkte) maar dan met goed beeldscherm en bescherming.

Anyway, ben benieuwd naar reacties, hierop,

groet,
Alain

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Helaas, nog helemaal geen ervaring met Kenwood, vind het wel een erg mooi systeem met dat birdview concept welke Clarion ook heeft.

Gelukkig nog geen ervaring met het gilde wat betreft het navigatie systeem, wil ik graag zo houden ook, dus alles is in mijn auto goed weggestopt en monitor-ab gaan ook steevast mee de auto uit, antenna, ab-houder etc is verstopt weggebouwd (nou ja, antenna moet nog wat beter, nu leg ik er maar een deken overheen...), dus van buitenaf weinig zichtbaar.
De schroeven van de pc ga ik vervangen door veiligheids schroeven, denk niet dan een standaard gilde-lid een complete schroevendraaierset bij zich heeft met allerlei verschillende bits (hoop ik)...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djie
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:13

Bericht door djie »

Vandaag is bij Correct het e.e.a. ingebouwd. Erg uitgebreid, met Dolby Sound Processor maar die is nog niet aangesloten. Verder zit er een tv functie op maar aangezien de antenne's daarvan enorm opvallen, heb ik die niet laten monteren.

Van Rotterdam naar Amsterdam gereden, touchscreen is handig en het scherm is makkelijk te verstellen maar tot op heden kreeg ik de navigatiefunctie niet goed aan de praat. Birdview zal mooi moeten zijn, maar heb ik dus nog niet kunnen zien. Waarschijnlijk moet ik de instellingen nog gaan aanpassen.

TMC kan ik kiezen, heb 4 keuzes in NL maar nog niet het TMC 4 U gezien wat er bij VDO werd aangegeven. Kwam op de A2 in een file van 13 km terecht die wel met iconen werd aangegeven maar geen audio waarschuwing. Moet ik nog achter komen.

Hou je (en anderen) wel op de hoogte van de wederwaardigheden.

Heb overigens de restanten van mijn MS5000 aan neefje verkocht, hij gebruikt het scherm in een soort van opklapunit en dat ziet er wel aardig uit. Je moet het scherm er dan handmatig uittrekken en in zijn auto zit het scherm helaas vrij laag. Hij heeft nu ook de GPS ontvanger onder het dashboard laten wegwerken en de TMC ontvanger achter een donkere strip aan de bovenzijde van de ruit.

Wel benieuwd naar ervaringen van anderen met het gilde ... ben nu zeer panisch geworden en hoop dat de Kenwood ervoor zorgt dat ik niet meer in aanraking met hen kom....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

...haha... de tweede radio die van mij gestolen werd...was een Kenwood...
Maar troostje, de eerste die gestolen werd was een Osio, dus alle merken, duur (Kenwood) of onderkant van de markt (Osio, evengoed nog 200,- + gulden), gestolen worden ze gewoon op uiterlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djie
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:13

Bericht door djie »

Heb voor een Kenwood gekozen vanwege dat MASK gebeuren. Maar bij zo'n uitklapfront lijkt het of de headunit wel meer naar buiten ligt.... we wachten maar af. De oplossing zou een uitklapscherm met groot front zijn, lijkt nog het meeste op een radio.

Vandaag even kijken of ik wat wijzer wordt van de navi, heeft blijkbaar teveel functies voor een simpele kerel als ik.

By the way, die Open Navigatie Dag klinkt erg goed, denk dat ik mijn neefje ook mee ga slepen..... klinkt goed als het in de agenda past ..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Originally posted by djie
[br]....
By the way, die Open Navigatie Dag klinkt erg goed, denk dat ik mijn neefje ook mee ga slepen..... klinkt goed als het in de agenda past .. ....
Iedereen is welkom, we hopen jullie daar te zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djie
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:13

Bericht door djie »

Weet nu eindelijk waarom ik geen stembegeleiding en pictogrammen te zien kreeg.... bleek een pulsezender kapot te zijn, men had de bekabeling van de Pioneer (voorgaande systeem) afgetapt en zender werkte niet. Nadat dit is aangesloten werkt het systeem perfect. Zeer snel, veel uitgebreider dan Pioneer (hoewel het 3-d scherm van Pioneer met name bij rotonde's en dicht achterelkaar liggende straten beter was) en de TMC functie werkt ook perfect. Op het scherm een icoon aantoetsen en direct krijg je uitgebreide informatie over het soort file.
De dynamische route begeleiding nog niet zien werken, i.e. wanneer er een file op mijn weg is, krijg ik niet direct een omleiding, moet nog uitvinden hoe dat precies werkt.

Het duurt overigens vrij lang voordat het scherm is opgestart, kleine minuut. Ongeduldig als ik ben, duurt dit wel erg lang.....

Mochten er anderen zijn met ervaringen met Kenwood, dan hoor ik dat graag, ook met betrekking tot de anti-diefstal mogelijkheden van Kenwood met de MASK key.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Hee, heeft Pioneer ook 3d ?
Ben helemaal idolaat van Kenwood ansich, hoewel Carin (blond als ze blijkbaar toch is) mij ook goede diensten bewijst.

Ik val heel erg op dat 3d gebeuren, touchscreen vind ik wel aardig, maar vette vingers...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Pioneer beschikt ook over 3D en met name bij ingewikkelde situaties als rotondes (Arc de Triomphe) of kort op elkaar volgende straten is diens 3D veruit superieur.
Lay out van Kenwood is goed, met name TMC info is direct op het scherm op te vragen en itt MS5000 hoef je niet eerst menu in dus werkt sneller om te zien wat de reden van oponthoud is en waar de files staan. Daarnaast wordt de alternatieve route veel sneller berekend, heeft Kenwood dit al gedaan en vraagt alleen of je de nwe route wilt accepteren.
Nadeel van Kenwood itt Pioneer en MS5000 is ontbreken ETA, er staat alleen een reistijd aangegeven, fijn als je op de Overtoom rijdt en vlgs Kenwood het maar 3 min duurt naar de Dam, you wish ....

Vette vingers: inderdaad, ben bij alle apparatuur groot tegenstander van mensen die met hun vingers aan het scherm zitten. Gebruik hier het doekje van mijn sunglasses om het scherm schoon te krijgen en werkt verder perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

En hoe bevalt de set tot nu toe ?

Ziet er mooi uit als ik zo de specs bekijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
djie
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:13

Bericht door djie »

Han schreef:En hoe bevalt de set tot nu toe ?

Ziet er mooi uit als ik zo de specs bekijk.
Sorry, tijdje in buitenland geweest, navigatie in vliegtuigen is ook erg leuk.
Set bevalt heel erg goed, nog steeds gemis van de 3D van Pioneer maar vind het rekenen van Kenwood razendsnel, makkelijk switchen tussen DVD, radio, cd en navi maar er zitten teveel functies op. Om e.e.a. persoonlijk in te stellen heb je het handboek nodig en daar ben ik te laks voor. Maar overall gezien erg goed, snel en fijn en redelijk onopvallend.
Dus gegcombineerd met de 3D van Pioneer en de mogelijkheid van ETA van VDO en het is helemaal klaar. TMC doet het perfect.

Wel opgemerkt dat als je een telefoongesprek over carkit voert bij de VDO als standalone de begeleiding gewoon doorging maar zowel bij Pioneer als bij Kenwood valt dit door mute weg. Natuurlijk moet je opletten maar telefoneren, autorijden en navigeren samen wordt lastig om gelijktijdig vol te houden.

Mocht je interesse hebben om zulk een systeem aan te schaffen, mail me dan maar, kan het je altijd demonstreren. Was er helaas niet bij op Open Navigatie Dag, volgende editie ben ik er graag bij !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood DNX7250DAB Navi Probleem
    door Jordy101091 » 20 sep 2014 13:26 » in Kenwood
    Reacties: 5
    Weergaves: 2329
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • Kenwood DNN 9230DAB
    door mixtuur » 07 jan 2019 00:01 » in My Review
    Reacties: 1
    Weergaves: 845
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 631
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 742
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 221
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 475

Terug naar “Kenwood”