DNX-7280BT

rle
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2011 11:02

DNX-7280BT

Bericht door rle »

Sinds een maand heb ik een nieuwe leaseauto (Civic Hybrid) met als dealeroptie de Kenwood DNX-7280BT.
Deze kenwood is speciaal aangepast voor honda. (Honda logo bij opstarten, stuurwielbediening enz).

Qua algemene werking ben ik best tevreden over dit systeem, maar bij het navigatie gedeelte heb ik af en toe twijfels. Zo vind hij het leuk om bij een rit vanuit Limburg naar Arnhem (vondellaan) me rechtstreeks door het centrum van Nijmegen en Arnhem te voeren. En dit tijdens een zaterdagmiddag tussen al die winkelende mensen.
Als je route bekijkt die bv Google maps voorsteld, dan rij je voornamelijk autosnelweg (A50/A12 afslag 26).

Maar waar ik minder tevreden over ben is het feit dat de plaatsbepaling (pijl) altijd tussen de 25 en 50 meter vooruit loopt.
Vervolgens heeft het systeem er dan weer +/- 4 sec voor nodig om te ontdekken dat ik een andere straat ben ingeslagen.
Ik heb in de handleiding gekeken of een een calibratie menu oid bestaat, maar deze heeft het systeem schijnbaar niet.
Zover ik kan oordelen wordt het systeem puur gevoed door het GPS signaal en niet icm het tachosignaal, zoals bv de Pioneer AVIC-X1, die ik een aantal jaren geleden had.

Heeft iemand suggesties voor een oplossing of is dit een normaal gedrag voor de DNX-7280BT ?

Groeten, Roger

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: DNX-7280BT

Bericht door Mazurka »

nu ken ik het systeem niet, maar vwb de route, heb je wel de snelste route ingevoerd en niet de kortste?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rle
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2011 11:02

Re: DNX-7280BT

Bericht door rle »

Ja, de route optie staat ingesteld op "snellere tijd".
Ook vond ik de specs van de mogelijke afwijking in de handleiding: "Nauwkeurigheid plaatsbepaling < 10 meters/typical"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: DNX-7280BT

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Qua algemene werking ben ik best tevreden over dit systeem, maar bij het navigatie gedeelte heb ik af en toe twijfels.
Dat heeft vrijwel iedereen bij een Kenwood :clap:
Maar ondanks het feit dat je bij Routevoorkeur "snellere tijd" hebt gekozen kan het zijn dat er ook nog een optie "Te vermijden" is aangevinkt?
De software heeft bijv de onhebbelijke eigenschap (Garmin) dat als je bijv "Snelwegen vermijden" selecteert, dat het systeem ook alle doorgande wegen vermijdt en je dus alleen maar door woonwijken stuurt

Ik zou eerst eens proberen in Instellingen > Navigatie op HERSTEL te drukken zodat alles weer "normaal" komt te staan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rle
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2011 11:02

Re: DNX-7280BT

Bericht door rle »

Ik heb het navigatie gedeelte gereset en de uitzonderingslijst bekeken. Daar stond alleen "U-bocht" en "onverharde wegen" aangevinkt. Vervolgens een testrit gemaakt. Helaas geeft deze actie geen verbetering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Re: DNX-7280BT

Bericht door Piet22 »

Ik ken de nieuwe Kenwood's niet, ik heb zelf een 8220.

Die misaanwijzing heeft mischien te maken met een zwak GPS signaal. Is je GPS-antenne goed gepostioneerd?
Kan je ergens aflezen wat je nauwkeurigheid in je positie is? Die moet 6-8 meter bedragen.

Die route dwars door Nijmegen moet wel te maken hebben met een foute instelling.
In de 8220 kan ik naast allerlei "ter vermijden"" opties ook nog instellen of ik de snelste route of de kortste route wil hebben.
Ik heb op de computer met Garmin Mapsource een route uitgezet van Weert naar de Vondellaan in Arnhem. Alle "ter vermijden" opties uitgezet. Als ik de snelste route optie activeer, dan kiest de software een route via de A50/12.
Als ik de kortste route optie activeer, dan kiest de software een route via Sint Anthonis, Heumen, Nijmegen, Lent, Elden, Arnhem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rle
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2011 11:02

Re: DNX-7280BT

Bericht door rle »

Ik ben weer terug van vakantie. Intussen heeft het systeem een 2-tal vastlopers gehad. Ik zal deze informatie ook doorgeven aan mijn dealer.

Volgens mij ontvang ik wel voldoende aantal satellieten.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: DNX-7280BT

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Howel het goed is te weten dat je terug net vakantie. interesseert het ons veel meer of het systeem nu al dan niet goed navigaart.
Dat was toch het begin en de reden van dit topic dacht ik. Onbegrijpelijke routering
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rle
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2011 11:02

Re: DNX-7280BT

Bericht door rle »

Gerritje:
Volgens mij is dit geen "onbegrijpelijke routering". In het voorgaande bericht werd gevraagd of het GPS signaal niet te zwak was. Vandaar een printscreen van de GPS ontvangst van mijn systeem.
Het systeem navigeert nog altijd via rare routeringen en loopt steeds voor. Mocht tijdens mijn vakantie het systeem wel juist hebben gewerkt, dan had ik dit vermeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: DNX-7280BT

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het feit dat ondanks de juiste instellingen (volgens jou) er toch nog vreemd wordt gerouteerd is niet alleen onbegrijpelijk maar ook volkomen onacceptabel. Dat ding deugt gewoon niet!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
OutOffocus
Average Member
Average Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 jul 2009 10:56

Re: DNX-7280BT

Bericht door OutOffocus »

rle schreef:Gerritje:
Volgens mij is dit geen "onbegrijpelijke routering". In het voorgaande bericht werd gevraagd of het GPS signaal niet te zwak was. Vandaar een printscreen van de GPS ontvangst van mijn systeem.
Het systeem navigeert nog altijd via rare routeringen en loopt steeds voor. Mocht tijdens mijn vakantie het systeem wel juist hebben gewerkt, dan had ik dit vermeld.
3 meter nauwkeurigheid is ongeveer het maximum wat je kunt bereiken met een 'normaal' gps systeem dus erg goed.
Heb je WAAS-EGNOS ingeschakeld staan ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rle
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2011 11:02

Re: DNX-7280BT

Bericht door rle »

Ik heb even in de handleiding gekeken van de 7280BT, maar zover ik kan zien heeft deze geen WAAS/EGNOS instelling.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: DNX-7280BT

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

OutOffocus schreef:3 meter nauwkeurigheid is ongeveer het maximum wat je kunt bereiken met een 'normaal' gps systeem dus erg goed.
Heb je WAAS-EGNOS ingeschakeld staan ?
Volgens de specificatie van Kenwood zelf :
Nauwkeurigheid plaatsbepaling < 10 meters/typical
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
626je
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2008 21:28

Re: DNX-7280BT

Bericht door 626je »

Is dit nog opgelost\ verbetert rie ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rle
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2011 11:02

Re: DNX-7280BT

Bericht door rle »

626je schreef:Is dit nog opgelost\ verbetert rie ?
Kenwood heeft inmiddels een update uitgebracht. Helaas brengt deze geen verbetering. Wel heb ik gemerkt dat de gesproken instructies, in verhouding, wel op het juiste tijdstip komen. Maar het voertuigsymbool staat dan verder gepositioneerd dan in werkelijkheid het geval is. Ik vermoed dat het een puur grafisch probleem is en niet de nauwkeurigheid van het ontvangen/verwerkte GPS signaal.

Roger

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: DNX-7280BT

Bericht door vigatie »

Is net als de DNX 7260bt een K.. systeem met waardeloze Garmin navigatie. :crybaby:
TOMTOM is nog altijd de nummer1 :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”