7260bt toch maar weer geplaatst.

Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door vigatie »

Gisteren na ruim een jaar in de kast gelegen te hebben (de Kenwood) heb ik de Kenwood toch maar weer eens in de auto gemonteerd. Ik vond het zonde want het is toch wel een mooi systeem met goede audio en wat onhebbelijkheden (vreemd woord trouwens).
Het grootste probleem met monteren is het wegwerken van al die stekkers en stuurwielinterface en het wegwerken van de draden van mic en GPS maar uiteindelijk zat hij erin. Ook meteen een extra USB kabeltje in de mini USB aansluiting gestopt richting handschoenenvak, het schijnt mogelijk te zijn om dmv een laptop en de juiste drivers via deze USB poort toegang te krijgen tot het systeem en zodoende makkelijker data op het systeem te bewerken. Ga dit eens even opzoeken. Weet iemand toevallig zo 123 waar er een duidelijke Howto hierover staat?
Vanavond meteen even de nieuwste kaartversie en overige software updates er op zetten. Heb trouwens gemerkt dat als je je vinger iets vochtig maakt de bediening via het scherm dan beter werkt :wink:

:sturen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door wmp »

Je hebt zelf een keer de volgende link met beschrijving hoe te updaten gegeven. :wink:
http://www.kenwood.nl/up_2_date/car/mul ... date_unit/


--> Bron/download
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door vigatie »

wmp schreef:Je hebt zelf een keer de volgende link met beschrijving hoe te updaten gegeven. :wink:
Ja dit is de standaard update methode, ik heb het over de update methode via de mini USB poort aan de achterzijde van de DNX7260bt. :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meganerd
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2011 16:33

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door meganerd »

Updaten via de mini-usb gaat perfect, alleen duurt het wat lang vanwege de trage verbinding tussen je Kenwood en de laptop.
Je zet je de navigatie aan en gaat naar navi en het schermpje waarheen, een niet te lange usb-kabel (mijn verlengkabel van 5 meter werkte niet) op je laptop aansluiten en gedurende het hele proces het contact van de auto aan laten.
Op het scherm van de 7260 krijg je nu een melding dat er een usb is gevonden en je moet nu even aanklikken dat je de massastorage gebruikt ipv van de garmin functie.

Op je laptop zie je nu ook dat er een garmin is gevonden en die kun je openen. Voor de veiligheid is het natuurlijk verstandig om je hele map eerst naar je laptop te kopieren. Ik heb de gmapprom vervangen voor de 2013.10 unlocked (de gmapsupp die je normaal op je sd-kaart hebt staan even naam wijzigen in gmapprom)en vervolgens het JCV bestand vervangen die bij je nieuwste kaart hoort.
Zaakje loskoppelen en voor de zekerheid nog even de hele boel resetten met dat driehoekje linksonder op je scherm en klaar is Kees. Natuurlijk ga ik ervan uit dat je de laatste firmware 4.30 van Garmin al op je unit hebt geplaatst.

Je apparaat start vanaf nu op met de verse kaart en je hoeft hiervoor geen sd meer te gebruiken :dance:

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
OutOffocus
Average Member
Average Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 jul 2009 10:56

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door OutOffocus »

En nog een belangrijke : Voordat je de gmapprom.img gaat vervangen (en voordat je de laptop aan de Kenwood koppelt) moet je eerst in de instellingen de detailkaart uitschakelen anders krijg je een vervelende foutmelding en kun je opnieuw gaan kopiëren.
Ik heb dit zelf ondervonden bij mijn 5240 waarbij ook de hele FAT-tabel corrupt raakte Gelukkig kon ik dat met Chkdsk weer herstellen maar daarna moest ik weer kopiëren.
Daarom wat Meganerd ook al schrijft: EERST DE HELE GARMIN map veiligstellen op je laptop.

Het kopiëren van een img file van 2 Gig duurt door de lage verbindingssnelheid (300 kb/s) bijna een heel uur. Zorg er voor dat je accu voldoende geladen is of laat de motor stationair lopen.
Na het kopiëren de Garmin-drive 'veilig' loskoppelen (via 'Safely Remove Hardware') en daarna pas de USB stekker eruit halen. De Kenwood start dan zelf weer opnieuw op en de nieuwe detailkaart wordt automatisch geactiveerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door vigatie »

Hallo jongens, bedankt voor de duidelijke antwoorden, hier kan je iets mee. Ik ga dat vanavond eens proberen. Hoe groot is het interne geheugen van de dnx7260bt eigenlijk, dit vraag ik ivm de grote van de kaart en extra's die je in het geheugen moet zetten?

Groetjes Theo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meganerd
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2011 16:33

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door meganerd »

Hoi Theo,

ik weet niet precies hoe groot het totale geheugen van de kenwood is al schat ik het rond de 4 gig.
Heb geprobeerd de nieuwste kaart 2013.10 naast de bestaande kaart te plaatsen, en toen kreeg ik de melding dat ik ongeveer 600mb aan ruimte te kort had. Al met al dus meer dan genoeg ruimte om er de nieuwste en grotere kaarten op te zetten zolang je voorgaande maar eraf haalt.

succes :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door vigatie »

Ik heb de nieuwste kaart compleet met de JCV en 3d files op een sd gezet, in het menu de oude (interne) kaart uitgevinkt en alles werkt prima volgens mij. Dit lijkt mij ook wel handig, je hebt dan altijd een backup op de Kenwood zelf waar je op kunt terugvallen als je sd kaartje defect raakt. Je kan ook een een reserve sd kaartje meenemen natuurlijk, (heb ik ook).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meganerd
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2011 16:33

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door meganerd »

Bij mij was dat niet gelukt om het prefect werkend te houden met de sd-kaart. Ik moest elke keer bij het opstarten de originele 2010 kaart uitschakelen in het menu, anders kreeg ik problemen met kaartopbouw en vastlopers. Dus het vinkje bij de originele kaart was niet permanent uit te schakelen.

Zag trouwens in het interne geheugen nergens een 3d-kaart genoemd staan en heb zelf ook nog nooit een gebouw of iets dergelijks in 3d op mijn scherm gezien. Jij wel ??? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door vigatie »

Bij mijn DNX7260bt blijft het vinkje wel goed staan (misschien heeft het iets te maken met de systeeminstellingen van het geheugen, die kan je op blokkeren zetten, ik weet niet of dan de mogelijkheid om het vinkje te veranderen ook geblokkeerd is) en inderdaad in het interne geheugen staat geen 3d bestand dit heb je ook niet nodig omdat onze Kenwood geen 3d gebouwen kan weergeven, dan moet je de DNX9260bt hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door Janloco »

Tjee Vigatie?? Teruggezet?? Jij hebt lef!!! Maar ik wens je er in ieder geval heel veel plezier mee en dat bedoel ik niet negatief. Ik hoop dat het systeem na lang stilliggen je toch nog een beetje vreugde kan geven. Het is te duur geweest om het in de kast te laten liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door vigatie »

Ja dat vond ik ook, ik heb alle software en kaarten bijgewerkt en het lijkt toch wel redelijk/goed te werken, de kaarten lijken zowaar te zijn aangepast met nieuwe wegen en rotondes. Ik werd hier in de buurt in ieder geval de goede kant uitgestuurd waar ik met de vorige kaart verkeerd ging :D Ook het geluid van de Kenwood is wel een stuk beter (voller) dan de RNS310 die ik had! De bediening van het radiogedeelte blijft inderdaad langzaam, ik vermoed dat ze er veel te veel audio-opties in hebben gestopt en dat dit het systeem vertraagd, in een ander topic heb ik een opmerking geplaatst dat als je je vinger iets vochtig maakt het systeem dan beter reageert op aanraking en dus iets sneller reageert, dit is toch vreemd dat dit tijdens de bediening van de navigatie niet nodig is dit loopt perfect en snel. Hoewel je kunt het vergelijken met twee verschillende programma's die onder Windows CE draaien.
Maar goed ik ga er vol goede moed mee werken en hoop dat het beter gaat dan eerst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: 7260bt toch maar weer geplaatst.

Bericht door Janloco »

In mijn auto zat ook een RNS 310. Maar de Kenwood is zeker superieur qua geluid. De "probleempjes" met het aanraken van het scherm, heb ik ook met mijn Pioneer. Maar ik ken het ook van mijn telefoon. Dus ik denk dat het wel bij alle aanraak schermen het geval is.
Maar nogmaals veel succes met je herintredende Kenwood.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 936

Terug naar “Kenwood”