KW-NX7000 GPS-antenne

tpmm
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2007 13:24

KW-NX7000 GPS-antenne

Bericht door tpmm »

Beste iedereen,

Al reeds na 6 maanden "ziet" mijn KW-NX7000 geen satellieten meer. Als ik de GPS-antenne loskoppel, registreert het systeem dit wel, dus vindt het systeem de antenne wel. Ik denk dat de antenne zelf nu stuk is en dus geen informatie meer kan doorgeven aan de hoofdunit.

Gezien het feit dat ik mijn systeem in Engeland heb gekocht, is het lastig en omslachtig qua garantie. Ik probeerde dan ook zelf te zoeken naar een vervangende antenne. Ik kan echter nergens vinden welke connector er wordt gebruikt. WICLIC in elk geval niet, want daar zit ik nu mee in mijn handen en is helaas onbruikbaar. (Hoezo impulsaankoop...) Is het mogelijk een JVC-specifieke connector? Kan men zelf customizen, of moet je daar niet aan beginnen?

Zou iemand mij kunnen helpen? Alle gangbare connectors lijken hier niet op:

Afbeelding

Ik verdwaal zelfs in een telefooncel, dus ik zal ontzettend blij zijn als mijn systeem niet meer denkt dat ik me buiten het kaartgebied bevind. :wink:

Ontzettend bedankt voor jullie hulp!

Groeten!

Terry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Stekker is dezelfde als van pioneer. Ik heb ook problemen gehad met de antenne van mijn kw nx7000. Deze kon ook geen satelieten vinden. Mijn unit is compleet met antenne opgestuurd voor reparatie. Na 4 weken heb ik hem terug gekregen met dezelfde antenne. Ze hadden niks kunnen vinden maar toen hij terug kwam werkte hij wel weer. Erg vaag verhaal. Bij de inbouwer hadden we voor dat hij voor reparatie opgestuurd werdt, ook een andere antenne geprobeerd maar het werkte niet.
Zie mijn eerdere postingen http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 9170#79170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tpmm
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2007 13:24

Bericht door tpmm »

Bedankt voor je antwoord!

Aan de hand hiervan heb ik gevonden dat de aansluiting blijkbaar SMB heet. (En dat er ook een SMBf bestaat.)

Ik ga eens zo'n antenne bestellen. Wordt straks nog een dure hobby misschien met al die verkeerde antennes. ;).
Ik mis mijn altijd trouwe, ongecompliceerde KD-NX1R...

Vreemd verhaal trouwens wat jouw KW-NX7000 betreft. Niets kunnen vinden, maar wel constateren dat hij het weer doet. Ik hoop niet dat het voor mij zo ver moet komen dat hij terug moet.

Nogmaals bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tpmm
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2007 13:24

Bericht door tpmm »

Great...

Vandaag antenne nummer 2 gekregen, deze keer mét de juiste aansluiting, maar zoals het bij "gewoonmich" ook ging, worden er geen satellieten gevonden.

Ik kocht mijn JVC nieuw via eBay in Engeland, omdat het toch best wat scheelde, maar had ik me maar bedacht.
Ik vraag me af of je garantiereparaties bij elk JVC-punt (in elk land) kunt afgeven.

Wish me luck...

Groeten, Terry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Laat dat ding nou eens gewoon een uurtje zoeken. Als er dan nog niets is moet je je zorgen gaan maken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

@ gerritje, Al wacht je 2 uur, satelieten gaat hij echt niet vinden. Probleem zit echt in de unit zelf. Heb het ook mee gemaakt en inmiddels van mijn inbouwer gehoord dat er weer één is opgestuurd naar JVC. Alleen JVC zegt dat ze niks hebben kunnen vinden. En dat is ongeloofwaardig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat gold bij jouw systeem, maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs ook voor elk ander systeem te gelden.
Advies: gewoon dat uurtje uitproberen, bij voorkeur met de GPS antenne op het dak liggend. Kost niks, en wie weet.
Als het niet helpt is het duidelijk: rijp voor een retourtje JVC :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tpmm
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2007 13:24

Bericht door tpmm »

Na anderhalf uur: Niks, noppes, nada... :(

Wat ongelofelijk vervelend. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tpmm
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2007 13:24

Bericht door tpmm »

Gisteravond besloot ik om mijn KD-NX7000 maar van de stroom af te gooien en dan zou ik het de dag erna wel zien.

Toen ik vandaag naar mijn werk reed, was ik alweer vergeten dat het systeem was losgekoppeld. Voor het stoplicht even snel de stekker erin. Na de opstart zag ik ineens de weg op het scherm waar ik op reed! En ook het aansluiten van de originele antenne gaf al na tien seconden het gewenste resultaat.

Mijn systeem werkt weer. Het heeft dan wel 5-6 weken en 2 antennes gekost, maar goed. Dan heb je ook wat.

Toch vreemd dat het systeem zichzelf blijkbaar niet helemaal kan resetten zonder hem een hele poos van de stroom te gekoppeld te laten. Dat is vast de reden waarom gewoonmichs systeem het na enkele weken ook gewoon weer deed, zonder dat JVC iets heeft kunnen vinden.

Hoe het ook zij: Het zou niet moeten mogen. ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Dan klopt het ongelovelijke verhaal van JVC toch. Maar ik hoop niet dat we dit geintje ieder half jaar moeten doen. Zou te gek voor woorden zijn. Maar ben blij voor je dat je systeem weer werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1464
  • tmc antenne
    door snaffoo » 20 feb 2017 15:23 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 646
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 675
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 601
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1840
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 792

Terug naar “JVC”