JVC KD-NX1R ingebouwd, maar geen navigatie mogelijk

swiftmania
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2006 03:56

JVC KD-NX1R ingebouwd, maar geen navigatie mogelijk

Bericht door swiftmania »

Heb na veel gedoe mijn JVC KD NX1r ingebouwd, radio doet het achteruitrijsignaal, maar als ik een bestemming ingeef gaat ie de route berekenen en er gebeurt niks, blijft maar berekenen. Dus nu mijn vraag wat kan er mis zijn?Hiervoor had ik een MS4200 in mijn auto zitten, op pin A1 staat pulssignaal en A2 de achteruitrijsignaal. De gps antenne is anders dan voor de ms4200 die zit aangesloten en is weggewerkt bovenop de tellerbak in dashboard, zat die van MS4200 ook op. Ontvangst was van MS4200 goed. Iemand die een idee heeft hoe ik dit oplos? Misschien gps ontvangst niet goed? Of wellicht nav-cd die niet gelezen kan worden? Alle suggesties welkom om de boel werkend te krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Is ie nieuw of gebruikt?
In beide gevallen moet je een calibratierit maken eerst, uit jouw verhaal maak ik op dat ie al eerder gecalibreerd is geweest anders was ie daar zelf mee gekomen (calibratie).

Je moet dus de oude calibratie wissen, bij Becker is dat 2 toetsen tegelijk indrukken, weet zo niet bij JVC, ff in boekje kijken dus.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

@Gentry: dat zal wel TWEE toetsen moeten zijn in jouw tekst hierboven... :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

je hebt gelijk, gecorrigeerd!

:wink:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
swiftmania
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2006 03:56

Bericht door swiftmania »

Ben de hele middag zoet geweest om probleem te achterhalen,omdat er ook andere problemen zich aandienden.Het probleem lag bij de gps-antenne,die zat er niet goed ingeklikt(.Heb het systeem overgenomen van een maat van mij,die heeft nu een auto van de zaak met nav.systeem ingebouwd.Heb het toestel bekeken binnenkant prinplaat staat gewoon Becker.Dus syteem zal niet van een Becker afwijken,er zit software 8.0 op,valt me op dat er een foutje inzit in software als je nav af wilt breken verschijnt er ' afbereiken' of zoiets.)

Toen ik de nav-systeem erin wilde zetten in vrije slot,een beetje wringen te weinig ruimte omdat onderin mp3 speler zat,niks op display,eruithalen 'on knop' deed die het weer.Dit herhaalde zich nog vele malen,ten einde raad maar met dremel wat ruimte erin gemaakt zodat die wel enigzins erin paste.Heb nu wel satellietontvangst,maar kan nog steeds niet volgens de handleiding de boel opnieuw callibreren.In servicemode mis ik de kalibratieoptie wat ik ook probeer .Wat me nog opviel is dat een straat die al heel lang bestaat wel gevonden wordt maar huisnummer niet.Weet iemand of er een nieuwere versie is die ik kan gebruiken van Becker .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je schrijft:
er zit software 8.0 op
Dat zou wel eens de oorzaak van jouw probleem kunnen zijn. Want bij mijn beste weten is de 7.0 de laatste van JVC, en dus heb jij naar ik vermoed nu (een kopie van) de Becker 8.0 SW.
Die 8.0 schijnt wel bruikbaar te zijn als je systeem goed werkt, maw voor navigatiedoeleinden zou die bruikbaar zijn. Maar het probleem is dat op die CD ook een stuk besturings-SW staat van je systeem, en die is NIET identiek aan de JVC.
Een gekend probleem is dat een JVC wisselaar niet meer werkt als je de Becker 8.0 geladen hebt, maar ook andere "JVC functies" kunnen problemen krijgen.
Daartoe reken ik ook het kunnen benaderen van het calibratiemenu :oops:

Mijn advies is je "maat" te vragen naar de originele JVC-SW en daarmee proberen het systeem aan de praat te krijgen.
Voorts zou in het instructie boekje moeten staan hoe je in het set-up menu kunt komen. Bij de Becker is dat via 1+3+TP, hoe dat bij jouw JVC moet weet ik niet.

Ben benieuwd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peteraal
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2004 19:01

Bericht door peteraal »

Naar mijn idee klinkt dit alsof de cd niet kan worden gelezen door beschadigingen of vette vingers o.i.d.

probeer het eens met een andere cd.
Peugeot 206 CC 2.0 16V met Becker Traffic Pro, software v9.0 met SpeedTraps Benelux !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
swiftmania
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2006 03:56

Bericht door swiftmania »

Een update,na wat zoekwerk bleek dat de JVC geen versie 8.0 had,maar 5.0,dus versie 8.0 en 9.0 aangeschaft van Becker en geinstalleerd.Het werkt,dwz de updates zijn gelukt,extra talen,p.o.i etc.Toch heb ik moeite om te wennen aan de JVC,en wel hierom:kaarten zijn van Navtech,maar toch word ik op een rechte stuk naar rechts of links gestuurd,ook toont het systeem vaak off road.Bij het switchen naar hoeveel satellieten er ontvangen worden is dat vaak 1 of 2 of vaak 0,soms pakt die 4 satellieten,maar rijdt je in een laan,slechts 2,bij VDO toch nog altijd 4.Waar ligt dit aan?Met VDO ms4200 had ik dit probleem niet,was ook nauwkeuriger.

Netzoals bij de VDO zit ook de antenne van de JVC bovenop de tellerbak onder dashboard.Misschien verkeerde antenne? Weet iemand hoe ik bij dit systeem kan checken welke versie software erop zit,ben niet helemaal zeker dat er 9.0 op staat.Service menu kan ik niet kiezen voor softwareversie,gek genoeg,zal wel iets fout doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
basvanlankveld
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2006 00:48

JVC KD-NX1R

Bericht door basvanlankveld »

Ik heb het een en ander gelezen en wordt er niet vrolijk van.

Je zult zowieso op zoek moeten gaan naar een geschiktere plaats voor de gps-ontvanger.
Als deze constant 4 of lager aangeeft, moet er toch echt een geschiktere plaats gezocht worden.
Op een goede plaatst zal hij 6 tot 8 satelieten hebben en altijd opnieuw callibreren(Nav-menu>nav-toets>toets 3 + 5 tegelijk indrukken>callibrering>wissen).

Zodra de ontvangst onder de 3 komt, worden de coordinaten niet meer veranderd.

Zonder gps wordt het nooit wat!

succes

mvg Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: JVC KD-NX1R

Bericht door JW »

basvanlankveld schreef:Ik heb het een en ander gelezen en wordt er niet vrolijk van.

Je zult zowieso op zoek moeten gaan naar een geschiktere plaats voor de gps-ontvanger.
Als deze constant 4 of lager aangeeft, moet er toch echt een geschiktere plaats gezocht worden.
Op een goede plaatst zal hij 6 tot 8 satelieten hebben en altijd opnieuw callibreren(Nav-menu>nav-toets>toets 3 + 5 tegelijk indrukken>callibrering>wissen).

Zodra de ontvangst onder de 3 komt, worden de coordinaten niet meer veranderd.

Zonder gps wordt het nooit wat!

succes

mvg Bas
Dat werd ik ook niet toen ik dat vorige bericht las:
dus versie 8.0 en 9.0 aangeschaft van Becker en geinstalleerd....Het werkt,dwz de updates zijn gelukt,extra talen,p.o.i etc.......ben niet helemaal zeker dat er 9.0 op staat
Oftewel, ergens vandaan gehaald en niet weten wat het echt is. Dus kan het ook maar zo corrupt zijn.

Met dit in het achterhoofd heb ik geen advies hoe hij dit moet oplossen, anders dan met een echte en dus originele CD beginnen en dan verder werken.
Zonder dat komt 'ie er nooit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storing
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2006 15:47

Handleiding kd-nx1r

Bericht door storing »

Deze handleiding is te dowloaden bij jvc belgie bij andere dowloads

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stroet
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2006 10:22

JVC KD NX1R callibreren lukt niet

Bericht door Stroet »

Hoi ik heb een JVC KD NX1R gekocht een gebruikte. Met kopie cd versie 8. Alle handleidingen, de doos, de code gps antenne erbij. Nu las ik in het boekje dat je eerst moet kallibreren, omdat deze is gebruikt en opnieuw is ingebouwd in een andere auto.
Helaas na twee dagen studderen lukt me dat niet, kallibreren doet hij niet. En komt op een gegeven moment gewoon vast te staan. Soms gaat schermpje uit en weer aan.
De pijltjes voor rijrichting staan naar beneden, is dit ook van invloed?
Hij is standaard aangesloten in de auto. Wielsensor en bandenmaat niet opgegeven.
Heeft iemand hier een antwoord op al deze narigheid. :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Als je nu eens begint om de kopie 8.0 in de prullenbak te gooien en dan een originele cd aanschaft willen we je hier met alle plezier verder helpen, lees eerst nog maar eens het regelement in de gele balk links.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stroet
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2006 10:22

JCV KD NX1R

Bericht door Stroet »

Gentry schreef:Als je nu eens begint om de kopie 8.0 in de prullenbak te gooien en dan een originele cd aanschaft willen we je hier met alle plezier verder helpen, lees eerst nog maar eens het regelement in de gele balk links.
Hoi sorry om erbij te zetten, dat we de originele schijf van versie 5, deze hadden we erin gedaan, ook hierna het zelfde probleem. Mijn zus heeft namelijk dezelfde en wel de originele schijf versie 5. Nu heb ik de verkoper Marc Hiemstra uit Kerkdriel benaderd, www.comand.nl deze schrijft terug:
Ilse
Heb je er wel een snelheidssignaal op aangesloten.
In welke auto wil je hem precies inbouwen?
Je hoeft het systeem niet te kalibreren, want dat is allemaal al een
keer gebeurd.
Klopt dat wat hierboven staat?
Ik laat hem inbouwen in een suzuki alto bouwjaar 1998 nieuwere model.
Alvast bedankt voor uw steun.

Ilse

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Sowieso moet je het snelheidssignaal en het achteruitrijsignaal aansluiten en dan de oude cailibratie wissen en het systeem dan opnieuw calibreren voor jouw auto.
Als ik het zo lees kun je het beter door iemand met meer ervaring in laten bouwen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stroet
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2006 10:22

kalibreren is gelukt

Bericht door Stroet »

Gentry schreef:Sowieso moet je het snelheidssignaal en het achteruitrijsignaal aansluiten en dan de oude cailibratie wissen en het systeem dan opnieuw calibreren voor jouw auto.
Als ik het zo lees kun je het beter door iemand met meer ervaring in laten bouwen.
Hoi het is gelukt.

Bij de suzuki alto nieuwmodel moet je weten welke kabel je moet hebben, dat is de paars rode draad, deze aftappen zeg maar.
Nu werkt alles goed. Ook versie 8 doet het goed. Gelukkig nog niet weggegooid.
Maar bedankt voor de hulp.

Ilse

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen reset mogelijk na vervangen accu TT 950 live
    door Sipke » 20 apr 2014 13:46 » in TomTom
    Reacties: 4
    Weergaves: 709
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 679
  • clarion nx501e geen navigatie?
    door effeh70 » 23 jun 2014 18:13 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 1630
  • Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!
    door RobbertM72 » 02 jun 2018 00:55 » in Aankoop advies
    Reacties: 1
    Weergaves: 469
  • Andere kaarten mogelijk? AVIC-F320 BT
    door biggest » 12 sep 2014 14:50 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 4649
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 530
  • Geen maximumsnelheid RNS-510 P
    door tadie » 26 jun 2014 16:51 » in V.A.G
    Reacties: 4
    Weergaves: 1690

Terug naar “JVC”