JVC KD-DV5101

jeroentje_r19
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:56

JVC KD-DV5101

Bericht door jeroentje_r19 »

hey ik heb een JVC KD-DV5101 en ook een dvdschermpje maar als ik de dvd wil laten spelen dan komt er
DRIVER MUST NOT WATCH WHILE DRIVING !!!

ik heb al horen zeggen dat het een beveiliging in de radio maar nu mijn vraag waar moet ik da dan zoeken in de radio want er staan daar ook precies niet veel instelingen op dat je kunt veranderen? ik kan er niets van ik heb nog geen goeie handleiding allemaal andere talen
als ik cd in steek dan komen wel de liedjes er op het schermpje en bij dvd enkel geluid

wie kan mij helpen aub zit er al lang achter te zoeken

grz jeroentje_r19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Ik ken dit systeem niet maar kan wel het e.e.a. concluderen.
De meeste navi's met DVD-afspeelmogelijkheid zijn voorzien van een beveiliging dat je geen dvd kunt kijken op het voorste, vaste scherm als je sneller dan x (plm 6 dacht ik) km/u rijdt. En terecht, welke halve zool kijkt nu tv onder het rijden.
Jouw systeem denkt dus dat je rijdt.
Dat is niet zo neem ik aan (ik neem aan dat je bij je vraagstelling uitgaat van de situatie dat je stilstaat, anders ben ik nl. klaar) dus dat draadje dat normaal op je puls aangesloten wordt pikt blijkbaar storing op.

Wil een van de techneuten het hier verder oppakken? (zei de theoreticus... :lol: :wink: )
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acr eindhoven
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2006 21:24

Bericht door acr eindhoven »

de oplossing is heel simpel: hang de handremkabel(licht groen als ik me niet vergis) maar rechtstreeks aan de massa en je probleem is opgelost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

en je probleem is opgelost
Niet dus, zoals Higgy al schreef: welke halve zool wil nu kijken onder het rijden?

Nu hebben we er weer één bij
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jawa
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2007 11:13

jvc kd-dv5101

Bericht door jawa »

welke halve zool denkt dan dat de chauffeur onder het rijden film kijkt.
ik heb namelijk hetzelfde probleem.
heb een dvd speler gekocht om de kinderen tijdens lange ritten stil te krijgen,kunnen ze alleen
naar een scherm kijken waarop staat
"DRIVER MUST NOT WATCH WHILE DRIVING" :x
GAAT OOK MOEILIJK ,het scherm zit op hoofdsteun van de DRIVER. :roll:
HEEFT IEMAND EEN GOEDE OPLOSSING A.U.B ?????? :( :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

welke halve zool denkt dan dat de chauffeur onder het rijden film kijkt.
Ik ben dus zoals jij het noemt één van die halve zolen die constateert dat de chauffeur film of TV kijkt onder het rijden. Mocht je bedoelen dat het niet voorkomt, ben je ietwat abuis.
Ik word regelmatig, op de snelweg, geconfronteerd met passanten die een prachtig scherm in de auto met bewegende beelden voor hun neus hebben staan, vooral 's nachts goed waar te nemen. Vaak is er maar één persoon in de auto aanwezig.
Gelukkig zijn er mensen die deze gewoonte niet hebben maar vele anderen kennelijk wel en vaak onder het mom van die zielige bijrijder of die verveelde kinderen.

Er is al eerder over geschreven, maar er zijn dus apparaten die uit de GPS positie conluderen dat er > 5km/h wordt gereden en vervolgens de videomogelijkheden op zwart schakelen. Dus geen handremkabeltjes aan massa of snelheidssignaal afkoppelen meer. Gewoon over en uit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En die apparaten komen er meer en meer, gelukkig.

Maar er zijn op die apparaten meestal ook mogelijkheden om er extra monitoren aan te koppelen die, zoals jawa schreef bevestigd kunnen worden aan de hoofdsteunen van de voorstoelen, en waarop dan wel DVD's bekeken kunnen worden. Die instellingen zijn dan te maken inm de set-up van het systeem.

Overigens, die zó gemonteerde monitoren blijken in geval van een aabrijding levensgevaarlijke projectielen te worden. In AMS is dat getest, en je schrikt van de plaatjes :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jawa
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2007 11:13

kd-dv5101

Bericht door jawa »

ten eertste wil ik gerritje mijn excuus aanbieden :bonk: :respect: voor mijn inderdaad domme opmerking,want nu dat ik er op let ,
zie ik inderdaad van die dwazen die alleen in de auto zitten met een film op het scherm.

ik wil mij ook bedanken voor de reacties,of ik er wat aan heb moet nog blijken :?:
ik ga in ieder geval wat proberen,als ik er iets op gevonden heb ,laat ik het weten :speechless:
Groetjes jawa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bedankt voor je groothartig excuus. No hard feelings uiteraard. Ik ga zelf meermalen in de fout :oops:

Maar je begrijpt nu ook,met vele anderen die gelukkig wel hun verantwoordelijkheid durven te nemen, waarom er af en toe in dit forum enigszins terughoudend, en af en toe smalend, wordt gereageerd op vragen die betrekking hebben op het vrijschakelen van de snelheidsblokkering en wat dies meer zij. De tragiekomedie van die gefrusteerde bij- en meerijders kent geen eind.
Ik ben en blijf er van overtuigd dat er een groeiende groep bestuurders is die het eigen vermaak boven de verkeersveiligheid stelt. En uit dien hoofde verdient een niet kraakbare blokkering dan ook mijn voorkeur.
Alle andere workarounds zijn in mijn ogen geen oplossing maar een vergroting van de problematiek.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Gerritje schreef:(...) Ik ben en blijf er van overtuigd dat er een groeiende groep bestuurders is die het eigen vermaak boven de verkeersveiligheid stelt. En uit dien hoofde verdient een niet kraakbare blokkering dan ook mijn voorkeur.
Alle andere workarounds zijn in mijn ogen geen oplossing maar een vergroting van de problematiek.
Hear Hear! :thumbsup: Sluit mij hier van harte bij aan! Een uitstekend statement tegen dit fenomeen.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “JVC”