TomTom omruilactie ONE XL HD TRAFFIC voor de XL LIVE IQ

Nieuwigheden en opmerkelijke GPS gerelateerde zaken
Forumregels
  • Berichten worden pas na goedkeuring door een moderator geplaatst, om verkeerde postings, spam en copyright schendingen te voorkomen.
    Dit kan even duren, waarvoor wij uw begrip vragen.
  • Quotes van nieuwsberichten zijn toegestaan, 1-op-1 overnemen van nieuwsberichten zijn niet toegestaan en zullen verwijderd of aangepast worden.
  • Nieuwsberichten die uitsluitend uit een link bestaan verwijderen we.
Gebruikersavatar
nieuws
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

TomTom omruilactie ONE XL HD TRAFFIC voor de XL LIVE IQ

Bericht door nieuws »

Voor diegenen die het gemist hebben, TomTom gaat stoppen met de ondersteuning voor de alleen in Nederland uitgebrachte TomTom One XL HD Traffic.

Eigenaren van dit toestel kunnen een >> (PDF) formulier downloaden van TomTom <<, en deze volledig ingevuld en tezamen met de TomTom-One verzenden naar TomTom in 's-Hertogenbosch.

De bedoeling is dan wel dat u eerst een nieuwe TomTom XL Live IQ koopt, want de gegevens van dat apparaat moet u ook op het formulier invullen.

TomTom betaalt u dan het aankoopbedrag van de XL Live + verzendkosten - 79 euro terug, op de rekening/betalingsmethode die gebruikt is bij het bestellen.
Daarvoor zult u ongeveer 6 weken geduld moeten hebben.

Het lijkt alsof het niet uitmaakt waar en voor hoeveel de XL Live aangeschaft wordt, maar als we de voorwaarden er bij pakken, lezen we toch wat anders:

-----------------
artikel 3, 'om in aanmerking te komen voor een Premium dienen deelnemers aan de volgende voorwaarden te voldoen: '
(a) In het bezit zijn van een TomTom ONE XL HD Traffic ("Inruilproduct"); en
(b) een TomTom XL LIVE IQ Routes Europe ("Promotieproduct") te kopen via www.tomtom.com ter waarde van 249 euro tussen 1 juni 2009 en 15 september 2009 ("Promotieperiode); en
(c) zend het volledig ingevulde retourformulier samen met het Inruilproduct, voldoende gefrankeerd naar ... <het adres> ... voor 15 september 2009.
-----------------


Opgepast!
Hier lezen we een verschil, op het formulier staat in dikke letters dat de oude One XL HD samen met het formulier niet later dan 21 september 2009 door TomTom dient te zijn ontvangen, artikel 3c haalt daar 6 dagen vanaf.

Tevens, degene die het apparaat voor 30 euro goedkoper aanschaft bij de >> Wehkamp <<, krijgt dus niets terug !

TomTom wil u dit apparaat aanbieden voor de prijs van een kaartupdate, namelijk 79 euro. De slimmerd die hem goedkoper kan kopen, bijvoorbeeld de Wehkamp link of >> de GPSshop <<, zou hem dus voor 49 euro in huis kunnen hebben, en die vlieger gaat hier niet op.

Laat u dus ook niet in de luren leggen door een slimme verkoper in een winkel, het apparaat moet echt bij TomTom gekocht zijn, er zit geen coupon bij.

Lees ook artikel 5 even, en dan met name 5b en 5c, de maximale vergoeding voor de gemaakte verzendkosten.
Zij betalen als u het nieuwe apparaat voor 15 september 2009 aanschaft, u het volgende terug :
- 170 euro voor de aanshaf
- 6.75 euro verzendkosten voor het oude apparaat
- 7.95 euro verzendkosten van het nieuwe apparaat naar u toe, wanneer dit van toepassing was.

Kortom, bij het verzenden van de ONE XL HDT, die oude grindtegel maar gewoon in de tuin laten liggen en niet mee inpakken ;-)

De actievoorwaarden zijn helder opgesteld en zeer goed leesbaar, het zijn maar 13 artikelen, lees ze op je gemak even door.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


UPDATE :

TomTom heeft het formulier aangepast.
De volgende tekst is er bij gekomen:
Mocht u na 15 september 2009 van het aanbod gebruik willen maken neem dan contact op met TomTom CustomCare op <telefoon nummer>

Geen flauw idee of TomTom nog meer wijzigingen gaat aanbrengen, maar voor de zekerheid verwijderen wij de attachment.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:33

Bericht door golfgti5 »

Een maatje van mij heeft van bovenstaande aanbieding gebruik gemaakt, hij mailde mij net dit;




Ik heb de nieuwe TOM TOM binnen. Het is een mooi ding. 1 ding valt mij zwaar tegen: in mijn oude Tom Tom zat een TMC Receiver ingebouwd waarmee je HD Traffic kan ontvangen en in deze zit dat niet. Deze moet ik er voor 80 euro los bij kopen. Zeer schandalig vind ik dat. Ik heb nu 3 maanden gratis TOM TOM Live kan het alleen zonder Receiver niet gebruiken. Zet dat maar op het forum als je zin hebt.



Stelletje naaiers bij TOM TOM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Met permissie, maar dat verhaal klopt niet.

HD Traffic heeft helemaal niets met TMC te maken, het is een aparte service die TomTom levert via de Vodafone palen.
In de nieuwe unit zit die HD-Traffic module ingebouwd, hij moet alleen geactiveerd worden. Dan kan je maatje gebruik maken van die 3 maanden gratis LIVE service.
Zie ook http://www.tomtom.com/products/section. ... Category=0

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:33

Bericht door golfgti5 »

Hey JW,

ik ben helemaal niet thuis in de TomTom wereld, maar ga het mijn maatje meteen even mailen, bedankt!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Prima, we horen het wel hoe het verder gaat :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vincent Boele
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 11:15

Bericht door Vincent Boele »

Tomtom heeft een nieuwe manier gevonden om cash te genereren: Men verteld dat er geen kaartupdate meer mogelijk is voor één van de meest populaire modellen (XL HD Traffic) en stelt op het oog een interessante inruilactie voor, waarbij men bezitters van de bewuste TomTom voor de prijs van een kaart een nieuw apparaat toestuurt. De bezitter van de TomTom wordt echter wel geacht in eerste instantie het volledige bedrag van het nieuwe apparaat over te maken aan TomTom, de oude TomTom retour te sturen naar Tomtom waarna TomTom een gedeelte van het betaalde bedrag terug zal storten op de rekening. Een vreemde situatie, daar men bij TomTom geen garantie heeft gegeven (en wellicht kan geven) dat er voor het nieuw te verkrijgen apparaat wel kaartupdates beschikbaar zijn in de toekomst, terwijl dit op het oog een nagenoeg identiek apparaat is met nagenoeg dezelfde functionaliteiten. Mijn vermoeden is dan ook dat de eerste generatie HD Traffic apparaten niet het succes zijn geworden waarop men gehoopt had en te beperkt zijn doordat HD traffic alleen lokaal werkt, dat men nauwelijks abonnementen verkoopt voor HD Traffic terwijl er wel op jaarlijkse basis een significant bedrag betaald moet worden aan de providers voor het leveren van HD Traffic informatie en dat men alle retour gestuurde apparaten op korte termijn als "refurbished" via de outlet store op de website van TomTom te verkrijgen zijn voor een bedrag van Euro 125, incl. nieuwe kaart maar zonder HD Traffic. Dat zou betekenen dat TomTom toch zo'n Euro 200 extra genereert per omgeruild apparaat, terwijl de produktiekosten van een nieuw apparaat en de daarbij behorende verzendkosten slechts een klein gedeelte zijn van dit bedrag.

Edit Mod: Identieke dubbelposting verwijderd, zie Reglement

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Maar wat is er nou op tegen dat TT dit zo aanbiedt?
De klant krijgt voor 79 Euri een nieuw apparaat met een nieuwe kaart dat wél HD kan pakken in de landen waar dat operationeel is, dus in NL, D, F, CH en UK. Andere landen zullen volgen.
Kaartupdates voor dit systeem zijn gegarandeerd zolang TT blijft bestaan. En op dit moment hoef je niet bang te zijn dat TT omvalt.

Dat TT wellicht zal proberen iets van de gemaakte kosten terug te verdienen, daar is toch niks op tegen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk niet dat de logistieke kosten van zo'n operatie opwegen tegen de door jou veronderstelde baten van deze omruilactie. Dit lijkt me meer een door de "markt" afgedwongen coulanceregeling die hooguit een deel van de verloren "goodwill" mbt een falend systeem weer kan goedmaken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:33

Bericht door golfgti5 »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Precies waar ik op doelde. :!:
Ze hebben zelf de hand gehad in verloren vertrouwen en proberen nog te redden wat er te redden valt.
En dat waarempel niet meevallen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een ieder die de oorspronkelijke One XL HD Traffic gekocht heeft, en geen behoefte heeft aan kaartupdates, kan deze gewoon blijven gebruiken, tot in lengte van jaren en totdat het apparaat kapot gaat of om andere reden vervangen wordt.
Als hij alsnog behoefte heeft aan een nieuwe kaart kan hij 'm omruilen voor de aktuele XL Live IQ, die méér mogelijkheden heeft dan z'n oude toestel. En dat voor de prijs die een update normaliter kost, 79 Euri.
Dan is iedereen toch happy?

Dat de oorspronkelijke One XL HD destijds meer gekost heeft zie je overal, er is in een jaar tijd een zeer fors prijsverval opgetreden, bij alle merken.
Zoiets kun je niet leuk vinden, maar dat heeft niks met TomTom op zich van doen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
nieuws
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

UPDATE

Bericht door nieuws »

Het formulier is gewijzigd.
Wat er veranderd is, staat hieronder als quote en is tevens doorgevoerd in de eerste posting.
wijziging schreef:
UPDATE :

TomTom heeft het formulier aangepast.
De volgende tekst is er bij gekomen:
Mocht u na 15 september 2009 van het aanbod gebruik willen maken neem dan contact op met TomTom CustomCare op <telefoon nummer>

Geen flauw idee of TomTom nog meer wijzigingen gaat aanbrengen, maar voor de zekerheid verwijderen wij de attachment.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
firefly
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2009 10:44

Bericht door firefly »

Ik vind het één grote schertsvertoning :notgood:
Ik ben nu al anderhalve maand bezig om mijn One XL HD Traffic om te ruilen !!!!

De omruilmogelijkheid bestaat idd tot in lengte van jaren, er is alleen wél het een en ander aan veranderd !

Zo MOET je de nieuwe Live, kopen via de site van TomTom zelf !
Máár..............
Daar is hij al ruim1½ maand niet te bestellen omdat ze hem NIET kunnen leveren. :Wall:
Dus ik heb al herhaaldelijk contact gehad en telkens word er gezegt; deze week, morgen, blablabla

Nu was ik het onderhand zóó zat dat ik zei; geef me dan die 170€ retour op een duurder model.
Nee hoor, waarschijnlijk zit de hele commerciële afdeling te slapen of zo, maar dat is dus niet mogelijk !!
Het klan aan mij liggen maar ik zou zeggen dat je tegen alles in kan ruilen wat gelijk óf boven de niet leverbare LIVE versie zou staan.
Klanten tevreden én wellicht véél grotere verkoop en meer inkomsten.

Maar nee, Tomtom houd voet bij stuk; Je kan je HD Traffic inruilen tegen een apparaat wat wij niet kunnen leveren en anders niet !

Sorry, maar ben helemaal op ze af geknapt :notgood:
Dus als iemand nog een leuk altyernatief weet, laat maar horen :Yes:
oja, graag met bluetueth :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TomTom 825 Live
    door B.Bustraan » 21 mei 2014 17:18 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 590
  • Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?
    door Verwijderde gebruiker 126217 » 10 jul 2014 00:22 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 3491
  • Geen reset mogelijk na vervangen accu TT 950 live
    door Sipke » 20 apr 2014 13:46 » in TomTom
    Reacties: 4
    Weergaves: 709
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 513
  • osmand+ en traffic
    door jefvandejumenas » 07 nov 2014 11:57 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 2
    Weergaves: 704
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 806
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 942

Terug naar “In het nieuws”