Siemens Navigatiemobieltje SXG75 komt er in Nederland niet

Nieuwigheden en opmerkelijke GPS gerelateerde zaken
Forumregels
  • Berichten worden pas na goedkeuring door een moderator geplaatst, om verkeerde postings, spam en copyright schendingen te voorkomen.
    Dit kan even duren, waarvoor wij uw begrip vragen.
  • Quotes van nieuwsberichten zijn toegestaan, 1-op-1 overnemen van nieuwsberichten zijn niet toegestaan en zullen verwijderd of aangepast worden.
  • Nieuwsberichten die uitsluitend uit een link bestaan verwijderen we.
Gebruikersavatar
nieuws
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Siemens Navigatiemobieltje SXG75 komt er in Nederland niet

Bericht door nieuws »

In September 2005 presenteerde het Algemeen Dagblaad de Siemens SXG-75 telefoon met ingebouwde satelliet navigatie.

Ondertussen is deze telefoon ingehaald door nieuwere modellen UMTS-telefoons van Benq-Siemens, die binnenkort worden gepresenteerd.

Meer informatie leest u op de bron-site

Bron : Algemeen Dagblad 12-01-2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik had dit mobieltje met aandacht gevolgd, omdat ik over een paar maanden aan een nieuwe toe ben, als opvolger van m'n huidige Siemens ME45.
Inmiddels had ik al de NL gebruiksaanwijzing gedowned, en tot mijn verrassing werd daarin met geen woord gesproken over de GPS-A, die hierin zou moeten zitten. Dat is dus geen volwaardige GPS, maar een "assisted", waarbij de netwerk operator zelf over een volwaardig GPS netwerk en systeem moet beschikken om de noodzakelijke aanvullende informatie naar het toestel te sturen.
Ook de duitse gebruiksaanwijzing rept met geen woord over de GPS. Ik vermoed dan ook dat het toestel daar zonder die GPS-A functie op de markt komt :idea:

In een ander bericht bij Telecomwereld wordt er iets uitvoeriger ingegaan op het feit dat dit toestel niet in ons land op de markt komt.
Persoonlijk denk ik dat het vastgelopen is op het niet beschikbaar zijn van de noodzakelijke aanvullende GPS informatie via het UMTS netwerk.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Ik heb ergens gelezen dat er een nieuwe chip is, die er voor zorgt dat GPS gegevens beter ontvangen wordt.

Het zou hier gaan om de SiRF-III , die een dusdanige versterking heeft van het signaal, dat het apparaat het nog rustig doet in je jaszak en vaak ook nog binnenshuis.

Het lijk mij handig om bij het aanschaffen van een telefoon met GPS functie, te kijken of deze nieuwe chip er al in zit.
(deze bijvoorbeeld TelecomWereld )
Geo Forum schreef: De laatste maanden komen er steeds meer juichende berichten over de bruikbaarheid van de SiRF III chipset in GPS ontvangers.
Ze doen het in het dashbordkastje, in je jaszak en vaak ook nog binnenshuis.
Bossen met bladeren en bergen met valleien zijn niet meer zo belemmerend voor de satellietenontvangst. Voor de techneuten: een gevoeligheid van -159 dBm is toch geen kattenpis nietwaar?
De chips hebben nog wel een paar kinderziektes: google maar met 'jet leg bug sirf'.
Ook het gedrag bij lage (wandel) snelheden is niet helemaal lekker bij diverse Sirf3 gebaseerde producten.
We kunnen dus blij zijn dat Garmin op tijd de bui heeft zien hangen en verder geen moeite meer stopt in het 'eigen' chipontwikkelingsprogramma; de race is niet meer te winnen. Even wat citaten uit het bericht van Market Watch:

SIRF Technology Holdings Inc. surged 14.5% Wednesday after it won a deal to supply chips to Garmin Ltd.
Garmin will use SIRF chips in new products set to be rolled out later this year, a Garmin spokeswoman said. It marks the first time Garmin has tapped an outside chip supplier for its product line-up.
Analysts estimate SIRF Tech could reap up to $30 million in 2006 revenue from the agreement.
Garmin is the largest provider of GPS-enabled consumer devices. It ships about 3 million to 4 million devices per year, according to analysts.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Inderdaad, iets om in de gaten te houden die SiRF-III. Voor mobiele navigatie een belangrijke verbetering.

Bij de SXG75 met GPS-A is het overigens niet alleen een kwestie van beperkte GPS ontvangst. Er is ook een beperkte geheugen- en wellicht rekencapaciteit, maar het is ook een zaak van de business, immers op deze wijze is er geld te verdienen voor de netwerkproviders :idea:
Als je op de engelse VDO Mobile Navigation site naar de tarieven kijkt snap je hoe dat zit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • SD waterkaarten Nederland
    door richardvenema » 05 jul 2014 19:31 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1523
  • TomTom Rider 410 komt niet verder dan startscherm
    door Snellevogel » 29 aug 2021 14:20 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 268
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 836

Terug naar “In het nieuws”