NIEUW NAVIGATIE SYSTEEM OP KOMST

Nieuwigheden en opmerkelijke GPS gerelateerde zaken
Forumregels
  • Berichten worden pas na goedkeuring door een moderator geplaatst, om verkeerde postings, spam en copyright schendingen te voorkomen.
    Dit kan even duren, waarvoor wij uw begrip vragen.
  • Quotes van nieuwsberichten zijn toegestaan, 1-op-1 overnemen van nieuwsberichten zijn niet toegestaan en zullen verwijderd of aangepast worden.
  • Nieuwsberichten die uitsluitend uit een link bestaan verwijderen we.
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

NIEUW NAVIGATIE SYSTEEM OP KOMST

Bericht door Topsport »

Navigatie door vibratie :?: :?: :?: :?:

Een doorsnee navigatiesysteem: een vrouwenstem schalt door de luidsprekers en adviseert om linksaf te slaan, terwijl tegelijkertijd op het display van het navigatiesysteem een groene pijl oplicht. TNO Human Factors Lab (Soesterberg) denkt dat dit te veel zintuiglijke indrukken zijn en heeft een navigatieconcept ontwikkeld waarbij elementen met een trilfunctie in de bestuurdersstoel worden ingebouwd, meldt het wetenschapsmagazine ‘New Scientist’ in zijn laatste uitgave. Nederlandse bedrijf wil de zogenaamde zinsverbijstering door oplichtende en akoestische signalen in de auto tegengaan: vibrerende knopjes in de stoelen moeten de aanwijzingen van het navigatiesysteem aan de automobilist doorgeven. In de stoel is een reeks vibrerende knoppen ingebouwd die volgens hetzelfde principe werken zoals de trilfunctie van een mobiele telefoon. “Een vibratie onder het rechterbeen betekent dus dat men rechts af moet slaan”, verklaart Jan van Erp van TNO Human Factors Lab. Complexere aanwijzingen, zoals keren bij de volgende gelegenheid, worden door bepaalde vibratiecombinaties doorgegeven, die de bestuurder na enige tijd onder de knie zal hebben. Volgens ‘New Scientist’ is een niet met naam genoemde fabrikant van bovenmodale automodellen van plan om het systeem in één van zijn modellen te introduceren. De auto zal in 2006 op de markt komen.

PS ben wel benieuwd welk automodel het zal zijn :?: :?:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Lijkt me 3 keer niks, ik hoopte juist dat ze die stem van die dame wat zwoeler zouden maken zo'n soort 0900 hijglijnstem (scrabbel). Die vibraties vind ik maar niks, ik krijg er nu al jeuk van als ik er aan denk zeg. :wink:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Nieuw ....

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Lijkt mij ook 3x nix zo'n massage stoel :lol: , die sprekende dame bevalt mij prima :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
LEON4V6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2004 14:50

Bericht door LEON4V6 »

Ik hoop niet dat zo'n nav-systeem in auto's komt ,want ik vind het wel gezellig zo'n miep in de auto :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Lijkt mij ook helemaal niets! Geef mij maar gewoon een of andere tante (figuurlijk) die me vergezeld tijdens de rit :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat werken.
Een Nav met een HUD (head up display) zou me wel wat lijken want dan hoef je idd je ogen niet van de weg af te halen. Ik weet trouwens niet of dit al mogelijk is hoor.

In ieder geval lijkt me zo'n mislukte viberator in je stoel niks. :cry:
Dan idd maar liever zo'n lieftallige dame in de auto. :P
Nooit gedacht dat ik trouwens instructies van een vrouw zou aannemen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

De nieuwe BMW 6 serie heeft toch projectie van de navigatie op de voorruit als ik me niet vergis?

Dát is dan wel weer mooi!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Nieuw ...

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Quadrifoglio Verde schreef:De nieuwe BMW 6 serie heeft toch projectie van de navigatie op de voorruit als ik me niet vergis?

Dát is dan wel weer mooi!
idd erg fraai , deze optie is ook wel aardig -> spiegel navigatiescherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nadeel van navigatie in je spiegel? Als je op het moment in de spiegel kijkt terwijl je elk moment af moet slaan dan kijk je wat langer om te kijken wat je ook alweer moest doen... Nu maar hopen dat ze voor je niet remmen ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Toho_NL schreef:Nadeel van navigatie in je spiegel? Als je op het moment in de spiegel kijkt terwijl je elk moment af moet slaan dan kijk je wat langer om te kijken wat je ook alweer moest doen... Nu maar hopen dat ze voor je niet remmen ;).

Groetjes,

Toho_NL.
Dat probleem zie ik niet zo. Dat zelfde heb je dan ook met een los scherm. Of je nou iets naar boven kijkt of dat je nou schuin naar echts kijkt. Blijft het zelfde. Wat ik wel vindt vna zo'n scherm is dat de mogelijkheid bestaat dat je wordt afgeleid op het moment dat je in je spiegel kijkt naar het achterop komende verkeer. Maar goed ik kan er niet over oordelen want ik heb nog nooit in een auto gereden waar een scherm in de spiegel zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Daar heb je ook wel weer gelijk in (van dat losse schermpje). Ook heb ik nog nooit met zo'n spiegelnavigatie gereden, dus echt oordelen is inderdaad niet mogelijk. Het lijkt me toch dat als je een los schermpje hebt dat je dan meer op de weg kunt blijven letten dan dat je in de spiegel kijkt.

Maar goed, alle nieuwe toepassingen lijken me een goede ontwikkeling (of ik ze gebruik is dan natuurlijk nog maar de vraag). Alleen of ze zich nu moeten gaan concentreren op die vibrator (misschien fijn voor vrouwen... Trouwens nu ik het daar toch over heb... Weer een goede reden om een nieuw navigatiesysteem te kopen :P)..

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Scherm...

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Zo'n spiegelnavscherm heeft ook het voordeel niet op te vallen voor het dievengilde , je hoeft niet steeds alles uit je auto te halen :D

Wel een zeer prijzige oplossing trouwens , maar dat is bijna alles wat net op de markt komt .

Groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Re: Scherm...

Bericht door Quadrifoglio Verde »

M&M schreef:Zo'n spiegelnavscherm heeft ook het voordeel niet op te vallen voor het dievengilde , je hoeft niet steeds alles uit je auto te halen :D
Ik denk dat dit voordeel er bijna niet is, de hi-tech autokraker anno 2004 ziet ook wel het verschil tussen een originele auto spiegel of deze hi-tech navi spiegel. :wink: De techniek staat niet stil maar de criminaliteit ook niet :!:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Als we op die toer gaan dan kan je beter stellen dat je beter een yokohomo radio kan inbouwen.
Dan hebbie nergens last van. alhoewel ik meen te gelezen hebben op het forum dat er ook iemand z'n radio van vergelijkbaar merk ook gejat was. Kortom. Als je niet wilt dat het dievengilde je auto test op hang en sluitwerk dan moet je helemaal niks in je auto bouwen. :cry: :cry: :cry:

Ik heb het al eens meer geroepen. Er zijn altijd mensen die menen dat zij in het recht staan om jou spullen zichzelf toe te eigenen. Bah :Gun: dat moeten ze met die gasten doen. :!: :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het enige wat ik kan zeggen: helemaal mee eens! Maar misschien is navigatie via de stoel dan toch niet zo onhandig, immers voordat je een stoel eruit hebt gehaald.... Maar van de andere kant kunnen ze dan ook gewoon de hele auto meenemen. Ach ja, het heeft nadelen en voordelen. Maar onthoudt: elk nadeel heb z'n voordeel ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: Scherm...

Bericht door Topsport »

M&M schreef:Zo'n spiegelnavscherm heeft ook het voordeel niet op te vallen voor het dievengilde , je hoeft niet steeds alles uit je auto te halen :D

Wel een zeer prijzige oplossing trouwens , maar dat is bijna alles wat net op de markt komt .

Groet
zie: http://www.autoradionavis.de/shop/produ ... sm5610.htm

speciaal voor pc-5400 en pc-5100 incl aansluitkabel

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Navimirror

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Die prijs valt reuze mee 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Scherm...

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

topsport schreef:zie : link

speciaal voor pc-5400 en pc-5100 incl aansluitkabel

Topsport
Op de site zie ik voor PC 5400 en 5510 , nergens 5100 ??

Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Zal ongetwijfelt :roll: ook wel werken op de PC5100 aangezien de mm5000, mm5400 en mm5500 ook gewoon op zowel de pc5100, pc5400 en pc5510 werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

PC 5100 ??

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Fantom schreef:Zal ongetwijfelt :roll: ook wel werken op de PC5100 aangezien de mm5000, mm5400 en mm5500 ook gewoon op zowel de pc5100, pc5400 en pc5510 werken.
OK dank voor de info :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1070
  • Upgrade navigatie systeem
    door ajrsteenbeek » 02 jun 2015 15:58 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1839
  • Android Navigatie systeem X1 BMW
    door vemps » 10 aug 2017 21:04 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 549
  • Wat voor navigatie systeem?
    door Civic023 » 05 aug 2014 22:13 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 827
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 739
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1406
  • multifunctionees systeem. autoradio/navigatie/achteruitrijcamera
    door frank_jenniskens » 10 mar 2017 12:24 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 657

Terug naar “In het nieuws”