Puls / tacho signaal Honda Accord 2.0 automaat 1996

Alles met betrekking tot Honda navigatie
Gebruikersavatar
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 Sep 2004 14:26
Locatie: Den Haag

Puls / tacho signaal Honda Accord 2.0 automaat 1996

Berichtdoor FZR-racer » 08 Mei 2008 08:41

Na één en al ellende met mijn Renault Laguna maar op advies van mijn schoonvader weer Japans gekocht en ditmaal een Honda Accord 2.0 automaat uit 1996.

Dus het gehele VDO systeem moet weer worden ingebouwd.
Maar het probleem is weer is kan totaal geen duits.
Wie kan mij zeggen waar ik het puls / tacho signaal kan aftappen?

Ik weet dat 1 of twee jaar geleden bij de link pulssignalen ook een link naar een engelse site stond maar die kan ik niet meer vinden.

Groet,

Richard
Mazda 6




Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 08 Mei 2008 09:41

Accord 1991 - Kabelfarbe: orange. Motorraum, Beifahrerseite zw. Getriebeglocke und Spritzwand. Äußerer Pin eines grauen 3 Pin Steckers. Kabelfarbe kann auch gelb-weiß sein
Draadkleur oranje. Motorruimte aan bijrijderskant tussen de aandrijving en het spatscherm. Buitenste pin van een grijze 3 polige stekker. Draadkleur kan ook geel/wit zijn

Accord 1991-96 2,0 TDI am Motorsteuergerät in Beifahrerfußraum Kabelfarbe blau/weiß
Aan motormanagementkast in beenruimte van de bijrijder. Draadkleur blauw/wit

Accord 2,2i 1996 - Kabelfarbe: blau/weiß. Links im Motorraum, am Vielfachstecker neben dem Federbeindom.
Draadkleur blauw/wit links in de motorruimte aan de multistekker naast de scaal van de veerpoot
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 Sep 2004 14:26
Locatie: Den Haag

Berichtdoor FZR-racer » 09 Mei 2008 21:43

Heeft er iemand nog tip met betrekking tot het inbouwen in een honda accord?
Ik loop namelijk al helemaal vast op het dashbord.

Om de kabels weg te werken wil ik het midden console er af hebben. Dit lukt mij dus niet.
Ook wil ik de luchtregerlaar in het midden van mijn dashbord eruit hebben om de monitorkabel doorheen te trekken.
Dit lukt dus ook niet.

Zal nog wel een werktplaats handboek gaan bestellen maar wil graag inbouwen.

Groet,

Richard
Mazda 6

Gebruikersavatar
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 Sep 2004 14:26
Locatie: Den Haag

Berichtdoor FZR-racer » 12 Mei 2008 21:51

Nou het los krijgen wil opzich nu lukken.
Mijn Carkit heb ik reeds ingebouwd.

Maar wie kan mij nadere info geven over waar de tacho / puls signaal kan aftappen.
Heb gezocht naar de stekker die er door Gerritje wordt beschreven maar kan hem totaal niet vinden.

Kan het zijn dat de stekker achter het wiel zit? Of zou het moeten zijn dat ik het wiel er afhaal en het spatscherm los schroef?

Wie o wie met een honda heeft meer informatie.
Ondanks dat het systeem super bevalt zal ik anders moet ik toch gaan overstappen naar portable navigatie.

Accord 1991 - Kabelfarbe: orange. Motorraum, Beifahrerseite zw. Getriebeglocke und Spritzwand. Äußerer Pin eines grauen 3 Pin Steckers. Kabelfarbe kann auch gelb-weiß sein
Draadkleur oranje. Motorruimte aan bijrijderskant tussen de aandrijving en het spatscherm. Buitenste pin van een grijze 3 polige stekker. Draadkleur kan ook geel/wit zijn
Mazda 6

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 12 Mei 2008 23:08

Ik vermoed dat hier een onjuiste weergave van het begrip "Spritzwand" speelt. Dat is geen "spatscherm" dat bij de wielen zit, maar de wand tussen de motorruimte en het interieur.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
borretje25
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 Aug 2006 09:29

Berichtdoor borretje25 » 13 Mei 2008 13:35

klokunit grijze 12-polige stekker positie 6, blauw/wit dat is ook nog te proberen.

Gebruikersavatar
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 Sep 2004 14:26
Locatie: Den Haag

Berichtdoor FZR-racer » 14 Mei 2008 16:44

Dank u voor de bijdrage.
Ik had inderdaad wel een stekker gevonden bij het schutbord maar dat is een 4 polige stekker (IPV vermelde 3 polige)maar deze heeft wel geel / wit.

Anders morgen maar eens proberen achter het klokken gedeelte.

En anders maar de nieuwe PN van VDO-dayton

Groet,

Richard
Mazda 6

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 14 Mei 2008 17:06

FZR-racer schreef:Dank u voor de bijdrage.
Ik had inderdaad wel een stekker gevonden bij het schutbord maar dat is een 4 polige stekker (IPV vermelde 3 polige)maar deze heeft wel geel / wit.

Anders morgen maar eens proberen achter het klokken gedeelte.

En anders maar de nieuwe PN van VDO-dayton

Groet,

Richard


Da's de meest logische plek. Tenslotte moet de snelheidsmeter ook z'n werk kunnen doen, met die puls dus :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 14 Mei 2008 18:18

JW schreef:Tenslotte moet de snelheidsmeter ook z'n werk kunnen doen, met die puls dus

Of via een ordinaire bowdenkabel en dan kun je altijd nog terug vallen op de "Truc van Opa" :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 14 Mei 2008 18:50

Opa's truc blijft natuurlijk een trouvaille, met enige regelmaat haal ik 'm op NHS aan :wink:

Maar dat een Honda Automatic uit '96 geen puls zou hebben, dat wil er bij mij niet in. Die automaat is via een hoop electronica gestuurd, en daar hoort zonder meer ook de snelheid als input bij. Dus....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 14 Mei 2008 18:54

JW schreef:Maar dat een Honda Automatic uit '96 geen puls zou hebben, dat wil er bij mij niet in.

Bij mij uiteraard ook niet, hoewel, je weet maar nooit met die Jappen :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 Sep 2004 14:26
Locatie: Den Haag

Berichtdoor FZR-racer » 15 Mei 2008 12:51

Lijkt mij ook dat hij een puls heeft want het is een electronische versnellingsbak.
Alles zit er in en aangesloten alleen ben tegen een probleem aangelopen.

Heb hiervoor een nieuw topic in het VDO gedeelte geopend.

Groet,

Richard
Mazda 6


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Honda”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Onbekende zoekrobot en 0 gasten