Suggesties voor aanschaf

opa wokkel
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 09:43

Suggesties voor aanschaf

Bericht door opa wokkel »

We hebben een campertje waarmee we af en toe lange weekendjes weg gaan. Dus voornamelijk Nederland, België, Luxemburg. We zullen hem overigens af en toe ook wel in onze gewone auto willen gebruiken.

Meestal op de bonnefooi. Van een motorrijder begrepen we dat die allemaal een Garmin hebben vanwege de vele POI's en de mogelijkheid om een "groene weg" te kiezen. Dat is wat wij ook graag met de camper willen hebben.
Met POI's bedoel ik dan niet zozeer restaurants e.d. maar de bezienswaardigheden in die buurt.

De camper rijdt op gas (heel af en toe even benzine) dus snel een tankstation vinden in de buurt of ruim van tevoren zien waar die zijn is ook handig.

We hebben geen foto/video/muziek of bluetooth via navigatie nodig en we willen er rond de 100 euro aan uitgeven.

- Nu kom ik op een Garmin 205 of 255. Als ik op kieskeurig kijk naar de specificaties zie ik geen verschillen. Wat zijn die eigenlijk? Verder zie ik daar de 205 en de 205t genoemd, wat is daar het verschil tussen?

Ik begreep van reviews op internet dat er ook wel goede systemen zijn van Becker en Falck e.d. maar dat de kaarten daarvan vaak oud zijn en/of updates niet meer verschijnen.
- Raadden jullie ons met onze eisen ook een Garmin aan of hebben jullie toch nog andere suggesties?

- Zijn de Garmin updates erg duur? In een review las ik dat je voor dat geld net zo goed een nieuwer navigatiesysteem kunt kopen. Klopt dat of is dat erg overtrokken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ed255
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:09

Bericht door ed255 »

Onlangs ook de Garmin overwogen.
De 205 bevat kaarten van de Benelux en Fankrijk, de 255 die van Europa.
De T staat voor FM TMC verkeersinformatie welke dan erbij zit (via de 12Volt kabel)
De W staat vor Widescreen.

Ik had gekozen voor de 255WT, voor 149 euro, echter deze is slecht bevallen omdat helaas bleek dat er bezuinigt is op de stem kwaliteit; ik kon de stemmen in diverse talen slecht verstaan, met name de gesproken afstanden. De oudere 2x0 serie (voor 99 euro heb je al de 250, dus Europa) klinkt beter, als ook de duurdere 7xx serie.

Door gebrek aan verdere ervaringen heb ik geen suggesties; en weet ik niet of de Garmin updates duur zijn. In eerste instantie zou je na aankoop een gratis udate kunnen krijgen voor de Garmin dacht ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • aanschaf navigatie
    door greet » 24 apr 2020 14:46 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 239
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130
  • aanschaf tweedehands pioneer avic-x3
    door gizmobinky » 04 mei 2016 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 845

Terug naar “Garmin”