smartphone link van Garmin

Jeroenh1982
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2013 16:07

smartphone link van Garmin

Bericht door Jeroenh1982 »

Beste mensen,

Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe garmin aangeschaft. De 3490LMT.

Nu heb ik op mijn android toestel Smartphone link gedownload, verbinding gemaakt met mijn Garmin...
Hoe krijg ik de brandstof prijzen/mobiele camera's/verkeerscamera beelden/verkeers informatie??

Ik heb overal gegekeken, in mijn telefoon app Smartphone link, ook in mijn Garmin bij Smartphone link.
Ik kan helemaal niks vinden erover, terwijl op youtube een mooi filmpje is te zijn over deze services.

Bron / directe link

zoals u kan zien in het filmpje is er een lijstje op de smartphone link met allemaal tabbladen zoals..camera's, brandstofpijzen etc etc.
Waarom heb ik dat niet??


wie kan mij hiermee helpen...indien nodig heb ik er zelfs een kleine vergoeding voor u,

alvast vriendelijk bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Re: smartphone link van Garmin

Bericht door Toho_NL »

Was het niet zo dat je de extra informatie moest aanschaffen via de Garmin app/website? Ik heb zelf geen Android phone dus kan het niet voor je uitproberen, maar meende dat ik ooit een keer gelezen heb dat je die gegevens apart moest kopen om ze zichtbaar te maken?

Groetjes,
Toho_NL
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
328gts1987
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2013 10:31

Re: smartphone link van Garmin

Bericht door 328gts1987 »

Ik sta ook aan de voor avond van aanschaf van (inmiddels 3e) Garmin. Hoofdreden: LMT gekoppeld aan de smartphone met dus 3D live traffic.
Nu heb ik geen android telefoon maar een Iphone en ben dus aangewezen op de series 2xx7 (de 2xx5 is voor android) en heb inmiddels de app garmin live sevices op de Iphone staan en kan dmv een optie lijst dit pakket uitbreiden (=betaald abbonement)

ECHTER!
Het staat nergens (in jip en janneke taal)op het www of de optie die TomTom aanbied mbv HD traffic (via een ingebouwd GPRS verbinding waarvoor ongeveer hetzelfde betaald moet worden) ook updates geeft van mobiele/actieve flits locaties.

Kort gezegd: TomTom biedt als extra HD traffic aan voor real time info over files, ongelukken en flitsers via een GPRS (van vodavone en waarvoor betaald moet worden, logisch)
Garmin zegt dat in onduidelijke taal ook alleen doet dit via smartlink en dus via een smartphone.

Van beide systemen is onduidelijk waar deze info/intel vandaan komt. Tomtom "volgt" de systemen (via GPRS) en "ziet" dat er veel stilstaan op een ongebruikelijke plek (file) en geeft via GPRS dit door aan de rest.
Echter hoe doet Garmin dit? Er ontstaat toch geen continu GPRS kanaal (via je smartphone) met.... Of wel? Zo ja wat zijn de kosten daar dan van? Bij Tomtom is het ingebouwd en ook een apart kanaal/signaal, toch?

Ten slotte de flits locaties: die staan in het data bestand echter "schijnt" het zo te zijn dat nu met deze LMT toestellen ook actieve (lees: opgemerkte en doorgegeven) flitsers aangegeven te kunnen worden. Ook hier weer de vraag: hoe werkt dit precies? Hoe geef je zelf een flitser door? Wie kunnen dat allemaal? Zijn alleen de garmin gebruikers voor garmin (en niet voor TomTom) of werken deze groepen samen? Kortom niet duidelijk (voor een leek). Wellicht dat een wizkid iets kan verklaren aangezien ik dan toch echt voor een TomTom ga ipv de 3597 welke komende week uitkomt bij Garmin.

Alvast bedankt voor genomen moeite duidelijkheid te geven.

F

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: smartphone link van Garmin

Bericht door Mazurka »

Mocht je overgaan naar TT kijk dan even bij te koop aangeboden op mijn adv. Misschien iets voor je.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Problem connecting MIO and smartphone using USB cable
    door dannygroeneveld » 12 nov 2018 11:04 » in Mitac Mio
    Reacties: 0
    Weergaves: 778
  • Garmin Etrex Touch 35 ruilen voor Garmin Edge
    door Tomwes321 » 04 apr 2022 19:37 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • R-Link systeem
    door moneymaker » 05 sep 2018 23:42 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 1018
  • garmin 785 truck
    door koekwaus2019 » 22 jun 2019 09:11 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 506
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 259
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1430
  • garmin drivesmart 6i europa lmt-d
    door meugeo45 » 06 jan 2019 12:47 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 377

Terug naar “Garmin”