Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest

verwijderd-127105

Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest

Bericht door verwijderd-127105 »

Hoi Allemaal, Ik ben Danny en nieuw hier...

Maar ik heb ook een probleem met mijn Nüvi 2699 LMT-D
Tot de eerste update ging alles goed.
Sd kaart geplaatst en Garmin expres geïnstalleerd en de Nüvi laten updaten...
Tijdens de installatie gaf Garmin expres aan dat er een sd kaart was gevonden en dat de update daarop geïnstalleerd zou worden.
Maar na de update was de sd kaart dus nog steeds leeg en het geheugen van Nüvi zelf vol.
Nu kan ik geen updates meer uitvoeren omdat ik telkens de melding krijg dat het geheugen vol is.
Ook krijg ik de optie niet meer te zien dat er een sd kaart inzit.
De sd kaart is goed dat is getest en ook met andere sd kaarten geeft hij onder garmin expres niet aan dat ze erin zitten.
Als ik via de pc de Nüvi opvraag zie ik de SD kaart dus wel en ik kan er data heen schrijven en weer verwijderen.
Ik heb contact met Garmin gehad maar daar is niks uitgekomen.
Alles gedaan wat ze daar gezegd hebben maar niks hoor, en ze geven op dit probleem geen garantie.
Ik heb dus nu wel spijt dat ik dus een Garmin aangeschaft heb.
Wie weet hier raad op?
Hieronder heb ik de oplossing van Garmin neergezet die dus niet gewerkt heeft.. :(

Alvast bedankt
Danny



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Danny,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.

Ik help u graag met uw vraag.

Ik raad u aan om eerst Garmin Express te updaten naar de laatste versie 4.1.11.0. U kunt daarna de SD kaart formatteren en de updates uitvoeren op Garmin Express. In het geval dat het niet mogelijk is om de kaarten te installeren naar de SD kaart, dan raad ik u aan om de kaarten te installeren naar de computer en vervolgens over te zetten naar uw SD kaart door gebruikt te maken van Mapinstall.

Garmin Express Updaten:

Om Garmin Express Handmatig te update:
>>

Windows:


>> 1. Open Garmin Express
>> 2. Klik op het pictogram Tandwiel/Instellingen in de rechterbovenhoek
>> 3. Klik op Over
>> 4. Klik op Controleren op updates voor Express
>> 5. Klik nu op installeren als u gevraagd wordt
>>


SD kaart te formatteren:

Ik stel voor om de microSD/SD kaart te formatteren aan de hand van de onderstaande instructies.

Windows:

Sluit het toestel inclusief microSD/SD kaart aan op de computer of gebruik een card reader
Druk tegelijkertijd op de ‘Windows’ en ‘E’ toetsen
Selecteer de microSD/SD kaart schijf
Klik met de rechtermuisknop op de SD kaart
Selecteer Formatteren
Zorg ervoor dat snel formatteren/Quick format niet is aangevinkt
Klik op Start
Zorg ervoor dat het Bestandssysteem FAT32 is
LET OP: Zorg ervoor dat u zeker weet dat het de microSD/SD kaart betreft en niet de Garmin of een andere schijf. Indien u twijfelt, ga dan niet door met formatteren.

* microSD/SD kunnen in FAT or FAT32 standaard geformatteerd worden. Indien de SD kaart 2GB of kleiner is de kaart kan in FAT or FAT32 geformatteerd worden. Kaarten groter dan 2GB moeten in FAT32 geformatteerd worden. Indien de kaart groter is dan 32GB moet deze in exFAT geformatteerd worden.

LET OP: Zorg ervoor dat u zeker weet dat het de microSD/SD kaart betreft en niet de Garmin of een andere schijf. Indien u twijfelt, ga dan niet door met formatteren.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om te controleren welke kaart u momenteel op uw toestel hebt staat, volgt u de onderstaande instructie. Sommige modellen kunnen stap 5 overslaan.

Zet het toestel aan.
Druk op Extra/Instellingen
Druk op Systeem/Instellingen
Druk op Kaart/Mijn kaarten
Druk op Kaartinfo of Info
Voor sommige nieuwere modellen volgt u de onderstaande instructie:

Druk op Instellingen
Druk op Kaart en voertuig
Druk op Mijn kaarten
U zult hier zien welke kaart geïnstalleerd is. Wanneer u hier geen CN Europe versie ziet staan met als regio ALL, Western Europe, Central Europe of Benelux, heeft u geen kaart voor Nederland op uw toestel staan.

Onze toestellen zijn niet geheel toekomstbestendig ontworpen en dit geldt ook voor de kaartupdates. De nieuwe kaart bevat veel extra detail en dit zorgt ervoor dat het kaartbestand groter is dan voorgaande jaren. Dit betekent dat u mogelijk alleen een regio op uw toestel kunt plaatsen, afhankelijk van het geheugen dat u nog over hebt. U zult een SD/SDHC kaart nodig hebben om geheel Europa te installeren.

U kunt een SD/SDHC kaart aanschaffen van onze website met behulp van de onderstaande link:

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/prod699 ... ccessories

Om uw kaartupdate succesvol te voltooien, heeft u Garmin Express nodig.

Dit eenvoudige programma stelt u in staat uw toestel te beheren en te updaten vanaf 1 locatie.

Sluit uw toestel aan de computer aan met behulp van de USB kabel en zorg ervoor dat Garmin Express is opgestart voordat u aan de onderstaande instructie begint.

Klik op Voeg een toestel toe
Klik op Toestel toevoegen
Vul uw e-mailadres in en druk op Volgende
Selecteer Ja of Nee bij Anonieme gegevens verzamelen
Klik op Voltooi
Selecteer Wijzig kaart
Druk op Ga door
Klik op Ga door bij Kies een gebied
Selecteer een regio dat u wenst te vervangen
Vink aan “Kaarten gebruiken met Garmin BaseCamp” indien u een kopie van de kaarten op uw computer wenst te downloaden
Druk op Ga door.
Nu heeft u een regio op uw toestel en volledig Europa op uw computer geïnstalleerd. U kunt nu de handleiding, die ik heb toegevoegd als bijlage, volgen vanaf pagina 20 om het resterende kaartmateriaal op uw SD/SDHC kaart te installeren.

Let op: nuvi 3xx/6xx toestellen kunnen geen bestanden lezen die groter zijn de 2 GB. Zorgt u er voor dat u geen bestanden installeert die groter zijn dan 2 GB.

Klikt u op de onderstaande link voor een stap voor stap handleiding die u hulp biedt het downloaden en installeren van dit programma op uw Windows computer:

http://static.garmincdn.com/shared/uk/c ... nstall.pdf

Klik nu op installeren als u wordt gevraagd.

Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.

Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website:http://www.garmin.com/nl/support/

Met vriendelijke groeten,

Garmin Europe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest

Bericht door DigiWalker »

Danny1973 schreef:Hieronder heb ik de oplossing van Garmin neergezet die dus niet gewerkt heeft..
Ik neem even aan,dat Garmin niet voor niets je de ze methode toe stuurt,en je geen dingen toe stuurt die niet werken.
Wie zegt mij dat jij geen fout hebt gemaakt?
Heb je de oplossing uitgeprint,en deze naast je neer gelegt,zodat je alles kon afvinken wat je behoorde te doen?
Nee? Waarom niet?

En je schrijft dat de SDcard leeg is.
Hoe weet je dat?
Omdat je geen bestanden kunt zien?
Je kunt namelijk aan je device ook niet zien,of er een kaart op staat.
Heb je in Explorer ook via Eigenschappen van de SDcard hoe vol de card is?

En als het ene systeem niet werkt,waarom pas je dan het andere niet toe?
Garmin geeft toch duidelijk aan,dat je ook kunt werken met Mapinstall?

Dus maar eerst opnieuw proberen,card even formateren in Explorer(verkenner) ,en de instructies van Garmin uitprinten,zodat je overzicht hebt.
Vooralsnog zie ik niet ,wat daar verkeerd aan is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
verwijderd-127105

Re: Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest

Bericht door verwijderd-127105 »

Ik weet echt wel waar ik over praat aangezien ik echt wel wat van ict etc. af weet.
Ik vraag echter om een oplossing voor mijn probleem en niet om in twijfel getrokken te worden.
De sd kaart is en blijf leeg na de opties van Garmin.
En ja dit kan je gewoon via je de pc bekijken.
Als de pc aangeeft dat de sd kaart 14 gb groot is en dat deze gewoon leeg is dan vertrouw ik mijn pc eerder dan de navigatie.
Ik kan via Garmin Expres niet de kaarten wijzigen, deze optie wordt op mijn Nüvi overgeslagen.
Hopelijk zijn er hier mensen die wel raad weten......
Helaas kan ik zover ik kan zien geen schermafdrukken plaatsen, maar ik kan ze tonen via mail ect...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest

Bericht door DigiWalker »

Danny1973 schreef:Ik weet echt wel waar ik over praat aangezien ik echt wel wat van ict etc. af weet.
Als je een ICT-er bent,waarom stel je dan de vraag hier?
Als de pc aangeeft dat de sd kaart 14 gb groot is en dat deze gewoon leeg is dan vertrouw ik mijn pc eerder dan de navigatie.
..
Als ICT-er zou ik daar dan maar niet op vertrouwen.
Welke SDcard is er 14Gb groot? Geen 1. nul komma nul card.
Sdcards zijn er in de volgende formaten.
64Mb, 128Mb, 256Mb, 512Mb, 1024Mb(1Gb), 2048Mb(2Gb), 4096Mb(4Gb), 8192Mb(8Gb), 16384Mb(16Gb) etc etc.
16 Gb is dus 16384 Mb groot.
Een 16Gb card heeft een nuttige ruimte van 14,8 Gb
Als er nu nog 14Gb over is,dan is er 0,8Gb ruimte die opgevuld is met data.
Dat betekend dus dat er een gedeelte van de kaart nu op de SD staat.
Als ICT-er zou je dat toch moeten weten.
Ik ben geen ICT-er,maar .......(vul zelf maar in)

Ik heb dergelijke problemen,die je beschrijft niet,echter het memory van mijn Zumo(ook een Garmin product) is ook niet toereikend voor de gehele Europakaart.
En op mijn SDkaart staat wel de kaart.Ik gebruik een 4Gb card.
Maar ik kan wel de gehele Europa-kaart gebruiken.
Dus zal er ook wel een gedeelte op de Sdcard staan.

En kaarten achteraf installeren,doe je via BaseCamp,en niet via Garmin Express.
Heb je BaseCamp niet,download dat dan.
Na install,boven in balk "Kaarten" klikken.
Dan komt er een venster,en daar staat "Kaarten installeren" bij.
In het volgende venster zie je dan MapInstall.
BaseCamp gebruik je o.a. voor het maken van routes.

Ik vraag me trouwens 1 ding af.
Heb je wel de selectie aangevinkt in Garmin Express,om de kaarten op het device te installeren?
Je kunt namelijk gaan voor kaarten op allen de PC ,of alleen op het device,of op allebeide.
Basecamp dowloaden:
http://www.garmin.com/nl-NL/shop/downloads/basecamp
Ook daar goed lezen,je bent namelijk ook NET framework 4.6 nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
verwijderd-127105

Re: Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest

Bericht door verwijderd-127105 »

DIGIWALKER HET ENIGE WAT JIJ DOET IS MENSEN AFZEIKEN. ALS JE DAT GRAAG WILT DOEN GA JE GANG. MAAR NIET MET MIJ. HELAAS VERPEST JIJ HET HIER OP DIT FORUM VOOR ANDEREN. ALS JE NIET MET EEN OP NORMALE MANIER EEN OPLOSSING KAN AANDRAGEN DAN WEET IK GENOEG. JAMMER VAN DIT FORUM MAAR IK BEN WEER WEG...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest

Bericht door Mazurka »

Dat bedoel ik nu, ben toch niet de enige.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest

Bericht door DigiWalker »

Danny1973 schreef:.....MAAR IK BEN WEER WEG...
ICT-ers , die schijnbaar geen ICT-er op navigatie gebied zijn,daarvan kan ik alleen maar zeggen,veel geluk op een ander forum.
Ik mag hopen voor dat je dat je op http://forum.gps.nl/ wel een antwoord krijgt op je vraag.
Heb je het toestel namelijk niet bij Waypoint gekocht,dan helpen ze je bij voorbaat daar al niet.
Tenzij je voor de hulp wilt betalen uiteraard.
Wat een geluk dat je hier dan nog wel pro deo geholpen wordt. :mrgreen: :mrgreen:

En mochten ze je daar niet helpen,dan kun je altijd nog met Garmin zelf bellen of mailen.
Het adres staat op de volgende pagina.
http://www.garmin.com/nl/company/contact_us/
Tenslotte zijn zij de leverancier van jou produkt die door een update verpest is.
:roll:
Mazurka schreef:Dat bedoel ik nu, ben toch niet de enige.
Wat een geluk voor jou.
Alleen op de wereld is ook zo zielig.
Heb jij er in ieder geval een metgezel bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Dashboard op Nuvi 2699 lmt d
    door burow » 27 apr 2016 10:58 » in Garmin
    Reacties: 11
    Weergaves: 985
  • Garmin nuvi 2699 lmt-D
    door willym » 11 mar 2017 09:35 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 984
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 839
  • nüvi 65
    door pcmdejongh » 26 nov 2017 16:45 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 416
  • Vervanging Nüvi 350
    door Djebel » 08 jun 2014 22:47 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 724
  • Nuvi 3598LMT-D
    door Coen_2 » 05 sep 2014 15:59 » in Garmin
    Reacties: 12
    Weergaves: 2161
  • Nuvi 3597 LM is vol
    door catmen » 03 jul 2014 16:15 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 2796

Terug naar “Garmin”