Kaarten niet zichtbaar in Nüvi 510

Absight
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2010 09:00

Kaarten niet zichtbaar in Nüvi 510

Bericht door Absight »

Ik heb fietsroutes aangemaakt in Mapsource. Deze heb ik verzonden naar mijn nuvi. Als ik bij de kaarten krijg staan er twee vermeld. De standaard kaart, Benelux, en de fietskaart van Nederland. Ik haal het vinkje bij de standaard kaart weg. Nu kijk ik in nuvi bij kaart en dan zie ik de wereldkaart. Ik kan deze in de bestanden van de Nuvi niet vinden. Ook vind ik de routes niet. Ook bij extra/mijn gegevens/Importeer route uit bestand zie ik de keuze mogelijkheid Importeer route uit bestand niet
Doe ik wat fout? Wie kan mij helpen?

alvast bedankt
Ab

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Bericht door RGM »

Wat is nu je vraag precies?
Ook bij extra/mijn gegevens/Importeer route uit bestand zie ik de keuze mogelijkheid Importeer route uit bestand niet
Je zit dan toch al in Importeer route uit bestand? Of bedoel je dat je geen routes ziet? Dat laatste kan worden veroorzaakt doordat je misschien geen routes maar "tracks" hebt overgezonden. De Nüvi 510 ondersteunt dat laatste echter niet.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Absight
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2010 09:00

Bericht door Absight »

Ik ben niet duidelijk geweest. Als ik naar extra/mijn gegevens ga is er geen optie "importeer route uit bestand".
Het zijn inderdaad tracks en geen routes. Kan ik die omzetten naar routes en hoe doe ik dat?
Maar waarom zie ik de kaart niet en krijg ik de wereldkaart en niet de kaart van overijssel die in aangevinkt heb in extra/kaart of is die ook gekoppeld aan de route?

Ab

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Bericht door RGM »

Als je een fietsroute aanmaakt in MapSource dan moet je die ook als Route verzenden naar de Nüvi, en niet als Track. Dat is puur een kwestie van het vinkje op de juiste plek zetten. Om van een track een route te maken heb je echtere andere software nodig. Een veelgebruikte is WinGDB3. Gewoon even op internet zoeken. Na omzetten van de track in een route kun je de route openen in MapSource en verzenden naar de Nüvi.

Als je alleen de kaart van Overijssel wilt zien, dan moet je zorgen dat alleen die kaart is geselecteerd. De verschillende kaarten die hetzelfde gebied bestrijken worden namelijk over elkaar heen geprojecteerd volgens bepaalde 'voorrangsregels', waarbij uiteindelijk alleen de kaart met de hoogste rang wordt getoond op het scherm. Dat zal waarschijnlijk net niet de kaart zijn die je graag wilt zien.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Absight
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2010 09:00

Bericht door Absight »

Bij extra/instellingen/kaart staat de kaart van overijssel en de kaart van de benelux. Die van overijssel is aangevinkt en die van de benelux niet. Toch krijg als ik in het menu kaart aanwijs krijg ik de wereldkaart. Die zie ik verder nergens en kan ik dus niet deactiveren? Is daar een andere manier voor of doe ik toch nog wat fout?

Bij Mijn gegevens is de route nadat hij omgezet is in WINGBD3 wel zichtbaar. Als ik dan de route dan kies in Wheregoto dan begint hij te rekenen. Dat duurt heel lang en komt niet verder dan 20% en dan nog toont hij alleen de wereldkaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Bericht door RGM »

Ik ben redelijk op de hoogte van de kaarten die door Garmin worden uitgegeven maar de "kaart van Overijssel" ken ik niet, wat bij mij het vermoeden doet rijzen dat je een kaart hebt die wellicht niet door Garmin c.q. de Nüvi wordt ondersteund. Het heel lang rekenen aan de route is daar ook een indicatie voor. Kun je aangeven hoe die "kaart van Overijssel" werkelijk heet of waarvan hij deel uitmaakt?
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Absight
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2010 09:00

Bericht door Absight »

Het is deel van de fietskaart van Nederland. Ik selecteer de kaart door de omliggende kaarten van de route te selecteren. Dan selecteert mapsource de deelkaarten van overijssel en gelderland volgens mij is dit een kaart die wel ondersteund wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Bericht door RGM »

Met de Fietskaart van Nederland bedoel je dan denk ik de versie van OnRoute? Die wordt inderdaad wel ondersteund. Ik zou die kaart dan nog eens via MapSource naar de Nüvi zenden en als dat geen oplossing biedt contact opnemen met OnRoute.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Bericht door RGM »

Heb trouwens ook nog een stukje gevonden dat je probleem met het lang doorrekenen van de route kan verklaren:
Soms moet het toestel erg lang rekenen over een route
Zeker bij lange routes kan dat inderdaad voorkomen. En al helemaal als er ook rivieren overgestoken moeten worden (want dan heb je vaak te maken met bruggen waar je als fietser niet mag komen). Het berekenen van een mooie route is nu eenmaal complexer dan een 'efficiente' route.

ADVIES: stel het toestel in op 'kortste route' (en dus NIET op snelste route). Dan nog kan het even duren, maar loop je in ieder geval niet tegen de grenzen van het toestel aan. Alternatief is natuurlijk om een route op te knippen in deeletappes. 100 km. met de fiets is immers heel wat 'verder' dan met de auto..

ADVIES: zorg dat 'vermijd snelwegen' NIET aangevinkt is. Klinkt onlogisch, in toelichting: om het toestel te dwingen voorkeur te geven aan de mooie wegen moeten we hem een beetje voor de gek houden. Hij kent immers geen instelling 'mooie wegen'. Wat we feitelijk gedaan hebben is ervoor zorgen dat het apparaat denkt dat de mooie wegen snelwegen zijn. En daarmee wordt de voor het toestel meest efficiente route voor de gebruiker juist de mooiste route.

Schakel je echter 'vermijd snelwegen' in, dan zal hij onnodig veel gaan rekenen, op zoek naar alternatieven. Vrees niet: hij zal je zowieso NIET over de snelweg sturen. Nooit.
Dit roept gelijk de vraag op of je instellingen op de Nüvi goed zijn ingesteld voor gebruik van de fietskaart (dus snelwegen niet vermijden).
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nüvi 65
    door pcmdejongh » 26 nov 2017 16:45 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 416
  • Nüvi 765 doet gek
    door Quido » 12 aug 2014 19:16 » in Garmin
    Reacties: 3
    Weergaves: 877
  • Nuvi 3597 LM is vol
    door catmen » 03 jul 2014 16:15 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 2796
  • Vervanging Nüvi 350
    door Djebel » 08 jun 2014 22:47 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 724
  • Nuvi 3598LMT-D
    door Coen_2 » 05 sep 2014 15:59 » in Garmin
    Reacties: 12
    Weergaves: 2161
  • camera in nüvi 65
    door pcmdejongh » 27 nov 2017 17:59 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 610
  • Garmin Nuvi 3597
    door catmen » 19 jun 2022 20:36 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 223

Terug naar “Garmin”