Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC

Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC

Bericht door catmen »

Hallo,

Weet iemand of je bij het updaten van de kaarten, dit toestel rechtstreeks moet aansluiten met een usb kabel in de achterzijde van het toestel of kan het ook via de accessoire waar de GPS wordt op geplaatst en die magnetisch (om op de zuignap te plaatsen) , hier zit namelijk ook een USB aansluiting (voor voeding en antenne) en die aansluiting is mogelijk minder delicaat dan de USB aansluiting in de achterzijde van het GPS toestel.
groeten,
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Re: Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC

Bericht door Wimpie44 »

Bij het nieuwere model Garmin DriveLuxe 50LMT-D zit er een mini usb aansluiting op het toestel. Dit is om te koppelen met de PC en kaartupdates uit te voeren.

De koppeling van de voeding en de antenne in de auto gebeurt via een wat groter formaat usb aansluiting, die op het (magnetische) koppelstuk zit van het navigatiesysteem en de ruit - , dashbord - of ventilatorroosterbevestiging.
Via deze aansluiting kan je geen kaartupdates doorvoeren.

Je moet de aansluiting op het navigatietoestel met de kleinere usb aansluiting gebruiken.
Het formaat is hetzelfde als op tablets en smartphones. Daar nooit problemen mee gehad.

De magnetische koppeling op de 50LMT-D voldoet uitstekend.

Het kleinere schermformaat maakt het toestel niet moeilijker bruikbaar, dan de 60 en 70 LMT modellen.
De beeldschermkwaliteit en het contrast zijn aanzienlijk beter bij de 50 dan de 60 en 70 modellen.

Suc6
W

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC

Bericht door catmen »

Op het type dat ik heb (3597LM) is alleen een mini USB aansluiting (dezelfde als in het magneet stuk en dat is een mini USB dacht ik) in de achterzijde voor aansluiting op de PC en deze soort USB aansluiting zit ook op de magnetische koppeling van de voorruit zuignap, voor zover ik begrijp kan je via de magnetische koppeling niet je kaart updates uitvoeren dat kan alleen via de usb connectie in de achterzijde van het toestel en daar zit/zat bij mij het probleem, die aansluiting was waarschijnlijk "versleten" de male aansluiting zat vrij los in de female connectie, en mogelijk was het contact niet goed meer en werd het toestel niet meer gevonden (niet op de macbook, niet op de desktop en niet op de laptop van mijn echtgenote waar op alle drie garmin expres was geïnstalleerd) ik verzond hem voor herstelling naar UK en kreeg het gerepareerde (maar volgens het serie nummer is het gewoon een ander toestel (nieuw?) dat ik kreeg ) en bij eerste aansluiting en kaart updates was de usb connectie in de achterzijde van het toestel al véééééél steviger was mijn bevinding. het toestel werd bij PC opstart ook meteen herkend. Mijn vraag was vooral ingegeven om de USB aansluiting in de achterzijde van de garmin te sparen en de kaart updates via de magnetisch eaansluiting te doen maar dat gaat dus niet.
bedankt voor de inbreng
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin nuvi 2699 lmt-D
    door willym » 11 mar 2017 09:35 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 992
  • Garmin Nuvi 3597
    door catmen » 19 jun 2022 20:36 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 223
  • Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem
    door catmen » 24 mei 2016 20:09 » in Garmin
    Reacties: 7
    Weergaves: 2452
  • garmin nuvi 3597 route plannen
    door catmen » 29 apr 2014 09:21 » in Garmin
    Reacties: 16
    Weergaves: 3472
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 842
  • Garmin Etrex Touch 35 ruilen voor Garmin Edge
    door Tomwes321 » 04 apr 2022 19:37 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • nüvi 65
    door pcmdejongh » 26 nov 2017 16:45 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 416

Terug naar “Garmin”