Ervaring Garmin Nuvi

WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Ervaring Garmin Nuvi

Bericht door WA »

Heeft er iemand ervaring met de Garmin Nuvi??

hoe zit het in zijn algemeenheid met Garmin: wordt er standaard software bijgeleverd om vanachter de PC routes uit te stippelen. En zo ja: hoe werkt dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Re: Ervaring Garmin Nuvi

Bericht door jeff »

WA schreef:Heeft er iemand ervaring met de Garmin Nuvi??

hoe zit het in zijn algemeenheid met Garmin: wordt er standaard software bijgeleverd om vanachter de PC routes uit te stippelen. En zo ja: hoe werkt dat?
ik heb weleens met een garmin nuvi gewerkt en er zit inderdaad software bij .. maar ik weet niet of dat overal zo is.. er zit een cd rom bij die je op de computer moet installeren met een bepaald gebied ( iin dit geval beneluxe) en vervolgens kan je gebieden selecteren die je kan kopieren naar je garmin nuvi.. je kan ook zelf routes maken en nog vele meerdere dingen , het is heel gemakkelijk te doen. :roll:

groetjes jeff :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alexdemeester
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2009 16:14

City navigator Europa 2009 NT (versie11)

Bericht door Alexdemeester »

als je update wil hier eens kijken http://www.zoekertjesweb.be (garmin intypen bij zoeken) die verkoper weet er wat van ik heb mijn city navigator Europa 2009 op sd gekocht bij hem.


mvg Alex

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
koko86
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2009 21:42

Bericht door koko86 »

Ik heb ervaringen met zowel tomtom als garmin, ik heb zelf een tomtom maar werk vaker met een garmin van anderen. Echte grote verschillen zijn er niet het is maar net wat je fijner vind mbt het beeld, ik vind persoonlijk de tomtom duidelijk en rustiger om te bekijken dan de garmin maar mensen die garmin gewent zijn vinden die weer fijner. Als je een garmin koopt doe je in ieder geval geen miskoop, is een goed navigatie systeem en is ook makkelijk in gebruik en de kaarten zijn ook netjes up to date.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mitrita
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2009 10:20

Bericht door mitrita »

De hardware van Garmin maakt een degelijkere indruk dan die van TT.
De software van Garmin is weliswaar makkelijk in gebruik maar is minder veelzijdig dan van TT.

Een aantal opties die ik bij Garmin mis en die TT wel biedt:
- het instellen van de maximale snelheid (vb met aanhanger of caravan achter de auto) is bij TT willekeurig instelbaar. Garmin kent alleen een instelling voor auto, fiets en voetganger. Minpuntje als vakantie straks begint
- de kleuren van de kaart zijn TT instelbaar, bij Garmin is er een standaardkeuze. Kwestie van smaak of die bevalt.
- POI opties zijn bij TT uitgebreider in te stellen, bij Garmijn zijn ze niet zichtbaar in de kaart, behalve als je specifieke zoekopdracht geeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Bericht door TangoBravo »

Ik heb een maand geleden de Nüvi 255T gekocht. Voor gebruik als backup in mijn auto (wanneer de ingebouwde navigatie dankzij de belabberde update's een straat niet kan vinden) of voor gebruik wanneer ik in een andere auto rijd, of op de fiets.

Nadelen:
Het scherm is iets minder overzichtelijk dan TT. Kleuren ben ik ook niet enthousiast over. Geen ingebouwde bevestigingsteun zoals TT.

Voordelen:
Voor 129 euro (en nu weer goedkoper) heb ik een navi met TMC
Voor de nüvi is een speciale fietskaart beschikbaar, een SD kaartje voor 89 euro. De garmin is verder lekker compact, en gemakkelijk in je zak mee te nemen. En voor het losse gebruik, of op de fiets, is het fijn te weten dat de accu een gebruik van ruim 4 uur toestaat.

Update:
Voor de prijs van 119 euro heb je lifetime update, toegezegd is dat er iedere 3 maanden een nieuwe update komt. Wanneer je binnen 60 dagen na ingebruikname gaat registreren bij Garmin dan krijg je in ieder geval de meest recente update gratis.

Software:
Bij de Garmin zit geen PC software. Maar als je gebruik maakt van de bovengenoemde registratie en gratis 1e update dan wordt tegelijk met die update het programma MapSource op je PC geïnstalleerd. Daarop kun je route's bepalen enz. ik heb alleen nog niet ontdekt of je daarmee route-info over kan brengen naar je Garmin, dus ik ga er maar vanuit dat dat niet kan.

Kortom: ik vind het apparaatje zijn prijs waard, het voldoet aan mijn verwachtingen.

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Karol
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2009 10:26

Bericht door Karol »

Ik heb zelf ervaring met de Garmin Nuvi systeem, ik heb er zelf één namelijk... Ik heb deze gekocht bij http://garmin-navigatie.hardware.nl ... en zeker tevreden, trots en gecharmeerd van deze en op mijn navigatiesysteem... Ben er blij mee...

Het is verschillend met software de één levert het wel en de ander weer niet... ik kreeg deze er wel bijgeleverd... en heb deze navigatie tegen een zeer leuke prijs!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin nuvi 2699 lmt-D
    door willym » 11 mar 2017 09:35 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 960
  • Garmin Nuvi 3597
    door catmen » 19 jun 2022 20:36 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 218
  • Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC
    door catmen » 27 jun 2016 14:40 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem
    door catmen » 24 mei 2016 20:09 » in Garmin
    Reacties: 7
    Weergaves: 2447
  • garmin nuvi 3597 route plannen
    door catmen » 29 apr 2014 09:21 » in Garmin
    Reacties: 16
    Weergaves: 3466
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 830
  • Garmin Etrex Touch 35 ruilen voor Garmin Edge
    door Tomwes321 » 04 apr 2022 19:37 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 244

Terug naar “Garmin”